Schotland, Ierland, USA, Japan, Taiwan, Nederland, maakt mij niet uit waar het vandaan komt als het maar goed is.
En Kavalan heeft echt geweldig spul gemaakt. Ook mindere natuurlijk maar dat kunnen we van schotten natuurlijk ook zeggen.


JacobaEd schreef:toch liever dat schotse spul, ligt te jaren te wachten in weer en wind, zoute oceaan om de hoek en dan al dat turf om mee te stoken... dan kunnen ze in Taiwan dus echt never nooit namaken

Amito schreef:Wie heeft er een idee hoe ik de Kavalan single malt whisky uit Taiwan bemachtig? De whisky die als beste uit een blinde test begin 2010 kwam?
groeten van Amito
Oogadal schreef:JacobaEd schreef:toch liever dat schotse spul, ligt te jaren te wachten in weer en wind, zoute oceaan om de hoek en dan al dat turf om mee te stoken... dan kunnen ze in Taiwan dus echt never nooit namaken
Klopt, daarom proberen 'ze' ook geen Schotse whisky na te maken, maar creëren de heren van Kavalan (met wat hulp uit Schotland) wel degelijk een geheel eigen profiel. En wie denk dat in de prijs-kwaliteit verhouding Kavalan niet kan tippen aan goede single malts uit Schotland die heeft het waarschijnlijk nog nooit geproefd.
En net als met single malts uit Schotland is inderdaad het ene vat het andere niet, soms redelijk, soms best aardig en vrij recent, die voor LMDW, werkelijk briljant. Zal je niet makkelijk vallen om binnen die prijsrange een Schot op te duikelen die daar aan kan tippen.

JacobaEd schreef:smaak is 1, ik snap je verhaal, maar traditie en roemrucht verleden, das 2.. zo nu jij weer![]()
Oogadal schreef:JacobaEd schreef:smaak is 1, ik snap je verhaal, maar traditie en roemrucht verleden, das 2.. zo nu jij weer![]()
JacobaEd schreef:Oogadal schreef:JacobaEd schreef:smaak is 1, ik snap je verhaal, maar traditie en roemrucht verleden, das 2.. zo nu jij weer![]()
Tsja, traditie en roemrucht verleden. Werk jij bij Highland Park inmiddels?![]()
dat zou best een droombaantje zijn.. ken daar helaas geen recruiter... liever nog bij kilchoman of Lagavulin



Jonadawi schreef:De 4 nieuwe expertisse zijn eindelijk verkrijgbaar in Europa
http://www.whisky.fr/marque/kavalan.htm ... ie_kavalan
Ik schrik wel van de prijzen.
Buiten mijn budget jammer genoeg




.Terug naar “Whisky uit overige landen”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast