Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?
- Wouter1981
- Whisk(e)y goeroe

Re: Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?
Hier pas na +48u
Maar dat is dan wel met valsspelen (sous vide)
Maar dat is dan wel met valsspelen (sous vide)
1 x
Deze uit de oven waren ook na 7 uur klaar. Maar op de bbq duren de sessies meestal zo rond de 14-20 uur. Ik ken iemand (ook actief hier) die er een keer 28 uur over heeft gedaan.
0 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
Vanavond had ik zin in iets bijzonders. Maar tegelijkertijd wilde ook weer een core-range whisky openen. Dus waarom niet beide combineren?
Daar kwam bij dat ik eigenlijk enorm zin had in een Allardice omdat ik net een video van Ralfy gezien had over de Allardice. (Daan @ Glendronach Expressies hier gepost)
Dus pakte ik deze https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/25747/glendronach-18-year-old-allardice GlenDronach Allardice uit de kast, een Lot 5. Dus een van de eerdere bottelingen sinds de distillery weer open ging. Ik was al een tijdje enorm benieuwd of daar nou verschil in zat met bottelingen uit bijvoorbeeld 2015 die ik ook al echt geweldig vond.
Maar goed, het is een wat oudere fles en welk risico loop je dan? Juist. Afgebroken kurk (het zal eens niet).
Kortom: Operatie Koffiefilter is a go. Voordeel: hij is meteen goed gedecanteerd
Maar man man man, wat was het de moeite waard. Ik weet meteen weer waarom ik ooit viel voor deze expressie.
Zoete rozijnen, oud leer, antiekzaak, tabak, hout. Ondanks de "slechts" 46% enorm vol van smaak en blijft lang hangen.
Geweldig spul!
Daar kwam bij dat ik eigenlijk enorm zin had in een Allardice omdat ik net een video van Ralfy gezien had over de Allardice. (Daan @ Glendronach Expressies hier gepost)
Dus pakte ik deze https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/25747/glendronach-18-year-old-allardice GlenDronach Allardice uit de kast, een Lot 5. Dus een van de eerdere bottelingen sinds de distillery weer open ging. Ik was al een tijdje enorm benieuwd of daar nou verschil in zat met bottelingen uit bijvoorbeeld 2015 die ik ook al echt geweldig vond.
Maar goed, het is een wat oudere fles en welk risico loop je dan? Juist. Afgebroken kurk (het zal eens niet).
Kortom: Operatie Koffiefilter is a go. Voordeel: hij is meteen goed gedecanteerd
Maar man man man, wat was het de moeite waard. Ik weet meteen weer waarom ik ooit viel voor deze expressie.
Zoete rozijnen, oud leer, antiekzaak, tabak, hout. Ondanks de "slechts" 46% enorm vol van smaak en blijft lang hangen.
Geweldig spul!

7 x
- Fat Bastard!
- Forum goeroe

Afgelopen weekend afscheid moeten nemen van twee Bennen:
Ben Nevis '96 Archives
Ben-rinnes '95 Cadenhead
Ben Nevis '96 Archives
Ben-rinnes '95 Cadenhead
1 x
- Lakerfield
- Top bijdrager

Fat Bastard! schreef:Afgelopen weekend afscheid moeten nemen van twee Bennen:
Ben Nevis '96 Archives
Ben-rinnes '95 Cadenhead
Onlangs ook afscheid genomen van deze Ben Nevis. Wat een topper was dat!
Net het laatste beetje van deze Glenrothes 1997 CA ingeschonken. Niet geheel mijn profiel maar kwalitatief gewoon goed.
3 x
- HammerHead
- Whisk(e)y goeroe

Paar dagen terug geopend: deze mooie Glenrothes. Eerste 2 drams bevallen me al erg goed, hoewel nog een tikje te bitter in de afdronk. Ik ben benieuwd naar de ontwikkeling in de fles.
0 x
- Reichenbach
- Moderator

Net geopend en genuttigd: de Kilkerran 8 jaar, 55,7%.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
Te lekker, wijnen wijnen wijnen whahaha mooie prijs via dit forum aangeschaft!
- Bijlagen
-
- IMG_20201023_WA0045__1603484237_69716.jpg (35.93 KiB) 1223 keer bekeken
0 x
"Volo et Valeo"
- Fat Bastard!
- Forum goeroe

- Breedút_Genietsje
- Whisk(e)y goeroe

Leeg: Talisker 18
Nu nog 15 aangebroken flessen in het kastje
waarvan een groot deel het einde nadert.
Even doorzetten, of nu wat nieuws open 'ploppen'?
1 x
46%, Non Chill-Filtered, Natural Colour; it's a sign of quality
Breedút Genietsje
Breedút Genietsje
Gisterenavond leeg gemaakt; Teaninich AD en de Springbank LB
Geopend de Orson blend, en meteen weggeflikkerd. We waren het er alle drie over eens dat dit gewoon ranzig was
Geopend de Orson blend, en meteen weggeflikkerd. We waren het er alle drie over eens dat dit gewoon ranzig was

0 x
Breedút_Genietsje schreef:Leeg: Talisker 18
Ik zou zeggen nog even doorzetten, goed bezig!
Dan voelt het extra verdiend als je weer een nieuwe mag openploppen straks!

2 x
Recent afscheid genomen van:
" Glenlivet Nadurra Olorosso 60,7 % ""
En daar was niks mis mee ( de Smaak he
).
Groeten Cor
" Glenlivet Nadurra Olorosso 60,7 % ""
En daar was niks mis mee ( de Smaak he
Groeten Cor
0 x
- Lakerfield
- Top bijdrager

Na het legen van een rijtje flessen die open stonden, heb ik de knoop doorgehakt en besloten een flink gedeelte van mijn (ook nog dichte) flessen aan te bieden als 3cl sample. Veel flessen staan al even op de plank en ik heb mezelf altijd voorgehouden een beperkt aantal open te hebben. Dan selecteer ik een 15-tal flessen en die moeten op zijn voordat ik een nieuw rijtje laat ploppen. Dit werkt prima maar het is een langzaam proces. Na een tijdje van zo'n 15 open flessen te hebben gedronken, wil je gewoon iets nieuws en raak je soms één of meerdere flessen zat.. Al helemaal als ze van jezelf op moeten
Ik ga dingen dus anders doen vanaf nu en zo gaat de vaart er iets sneller doorheen: Ik kan meer proeven, meer kopen en ik bewijs de nieuwsgierigen die wij allen zijn natuurlijk een dienst. Nieuwe aankopen zullen ook gelijk beschikbaar zijn. Nu gooi ik niet gelijk alles in de share, sommige flessen bewaar ik voor bepaalde momenten. Dat herkent vast iedereen.
Met ruim 50 aan te bieden flessen is de keuze meteen al vrij gevarieerd, dus voor de nieuwsgierigen.. Check het topic even in m'n handtekening
Ik ga dingen dus anders doen vanaf nu en zo gaat de vaart er iets sneller doorheen: Ik kan meer proeven, meer kopen en ik bewijs de nieuwsgierigen die wij allen zijn natuurlijk een dienst. Nieuwe aankopen zullen ook gelijk beschikbaar zijn. Nu gooi ik niet gelijk alles in de share, sommige flessen bewaar ik voor bepaalde momenten. Dat herkent vast iedereen.
Met ruim 50 aan te bieden flessen is de keuze meteen al vrij gevarieerd, dus voor de nieuwsgierigen.. Check het topic even in m'n handtekening

2 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”