Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Gisteren 2 bodempjes opgemaakt: De Glenmorangie Original en Bowmore Cask Strength. De Glenmorangie vond ik enigszins tegenvallen. Makkelijke zachte whisky maar met een beetje weinig karakter. Zeker vergeleken met de naar mijn smaak geweldige Burgundy Wood Finish. Weet iemand een vergelijkbare vervanger voor die laatste, aangezien hij volgens mij uit de handel is?
Bowmore vond ik beter te pruimen. Misschien wel mijn favoriete Bowmore (heb de 12, Enigma en een 7 YO Ultimate Selection eerder gehad). Misschien zal ik deze nog eens aanschaffen.
Bowmore vond ik beter te pruimen. Misschien wel mijn favoriete Bowmore (heb de 12, Enigma en een 7 YO Ultimate Selection eerder gehad). Misschien zal ik deze nog eens aanschaffen.
0 x
-
pyro-tukker
- Actief lid

Gisteren weer sinds lange tijd een whisky'tje gedronken. Een Glenfiddich 12Y, was weer heerlijk, toch maar weer vaker whisky's drinken 
0 x
De Bunnahabhain van Kintra. Tweede dram uit mijn sample.
0 x
I_SPEY schreef:Deunemans schreef:
Nu 'n Caperdonich 1992 vW TUS 46% B. nr. 100/319 D. 04/92 - B. 09/11 - tweede indruk, je ruikt de zee in je glas, licht olieachtig, niet zoet, maar erg lekker
De afkortingen lezend bedoel je de Caperdonich van Van Wees?
Ben, zeker gezien de prijs, geïnteresseerd in deze whisky. Vertel eens wat meer wat je proeft....
0 x
Hij is wat - aangenaam - vettig, makkelijk te drinken, imo, gewoon interessante whisky. Zal proberen deze het komend weekend nog wat meer uit te diepen! En voor die prijs...
€ 38,99 

0 x
Vanavond : Glenfarclas 105 , Ledaig 8y Daily Dram , Kilchoman Summer 2010
één voor één heerlijke whiskies

één voor één heerlijke whiskies

0 x
Springbank 10yo, 100 proof (57% abv), onverdund ...
0 x
Laphroaig QC na 2 drams 18 yo. De 18 is nieuw voor mij, en hoewel ik het lekker spul vind, denk ik dat de QC minstens even lekker is, voor de helft van de prijs.... QC is een topper!
0 x
Vorige week een interessante dram gedronken op een festival, een Clan Denny Carsebridge 29 yrs single grain whisky, zoet, vanille een aardige complexiteit en boven de 50%, en dat voor onder de 100 euro.
0 x
Gisteren bij een Compass Box proeverij van whiskyclub Bergen op Zoom de volgende whisky's mogen proeven:
-Asyla (gewoontjes)
-Spice Tree (lekker kruidige whisky)
-Hedonism Limited release (interessante whisky, zou deze eens rustiger willen proeven)
-The Peat Monster (mooie whisky, doet zijn naam echter geen eer aan)
-Flaming Heart 10th Anniversary (wow, mooi complex)
-Double Single 10th Anniversary (mooie combinatie, excellente whisky)
Mijn tasting notes staan online op mijn blog.
-Asyla (gewoontjes)
-Spice Tree (lekker kruidige whisky)
-Hedonism Limited release (interessante whisky, zou deze eens rustiger willen proeven)
-The Peat Monster (mooie whisky, doet zijn naam echter geen eer aan)
-Flaming Heart 10th Anniversary (wow, mooi complex)
-Double Single 10th Anniversary (mooie combinatie, excellente whisky)
Mijn tasting notes staan online op mijn blog.
0 x
Eergisteren een dram Caol Ila 30yo van Master of Malt. Met water erbij treedt er een apart effect op: vlak na het nemen van een nip komt er een flinke klap net niet geheel onaangename stalachtige smaak die na 2 seconden meteen weg is om vervolgensw wel een mooie afdronk achter te laten. Zou deze te lang op het vat gelegen hebben? Conclusie: ondanks cask strength geen water meer bij doen.
Gisteren: na een zelfbereide chicken Phall-maaltijd met kennissen afgesloten met de peperigste whisky die ik had: Taliker 10yo. Mijn lichaam is nu een beetje boos op mij. Vanmiddag maar even kijken of ik nog een aardige digestiefwhisky kan vinden. Ik denk dat het de Spice Tree wordt.
Gisteren: na een zelfbereide chicken Phall-maaltijd met kennissen afgesloten met de peperigste whisky die ik had: Taliker 10yo. Mijn lichaam is nu een beetje boos op mij. Vanmiddag maar even kijken of ik nog een aardige digestiefwhisky kan vinden. Ik denk dat het de Spice Tree wordt.
0 x
Gisteren aan wat biertjes gezeten vergezeld met Jack Daniels, Single Barrel. 

0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Een sample Ardmore 1992 18yo Daily Dram. De neus is licht rokerig en dito geturfd, zilt ook. Je zou eerder denken dat het een Islay whisky is. De smaak is gelijkaardig, maar ik proef ook iets van pompelmoes. Helemaal niet slecht, maar ik hou niet zo van pompelmoes. Het doet me een heel klein beetje denken aan een Caol Ila. De afdronk is helemaal in de lijn van de neus en de smaak en duurt erg lang. Heel erg bedankt voor dit sample, Bram!!
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Dropkick schreef:Laphroaig QC na 2 drams 18 yo. De 18 is nieuw voor mij, en hoewel ik het lekker spul vind, denk ik dat de QC minstens even lekker is, voor de helft van de prijs.... QC is een topper!
Helemaal met je eens, de QC is voor mij al lange tijd de onbetwiste nummer (prijs/ kwaliteitverhouding)

0 x
Een Bruichladdich Peat ingeschonken, ook een goeie whisky qua prijs/ kwaliteit! 

0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”