Glen Scotia Expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Nickolaas
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Glen Scotia Expressies

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 25 Mei 2024, 23:11

Wolf2112 schreef:Nou, ik vind deze Glen Scotia fantastisch lekker,
En daar gaat het uiteindelijk om.

Ik heb 'm pas geproefd en vond 'm ook wel prima.
1 x
Afbeelding

Bartman
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Bartman » 11 Dec 2024, 18:26

Ik had mij vorig jaar al de Mermaid aangeschaft, en ben dit jaar ook gevallen voor de 2e uitgave in de Icons of Campbeltown : de Dragon.
https://whiskymonkeys.com/nieuws/de-nie ... alt-whisky
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... 4-year-old
Deze werd begin deze maand bij ons op de tasting aangeboden, en werd verkozen tot beste van de avond.
Wel, eigenlijk 2e beste, maar dat was niet eerlijk, de winnaar was een Signatory Vintage 18y Oban 1978 :o

Ik heb er mij direct maar 2 van gekocht. Net als van de Mermaid heb ik er nu eentje om te drinken en eentje om te bewaren. Hopelijk wordt de volledige collectie de moeite waard om te verzamelen en krijg ik ze compleet.
4 x

Dawisknie
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Dawisknie » 15 Dec 2024, 15:47

Vandaag de 12 in het glaasje. Ik was net van plan om de 18 te gaan bestellen maar dacht zal de 12 eens openen.
Het is niet slecht maar ook niet super. Of ligt het aan mij

Ik vind hem een beetje muf, droog, weinig smaak. Ik had veel meer fruit verwacht. Misschien omdat het zondag is ?

Ik weet niet zo goed of ik nu de 18 ga bestellen.
Wat zijn jullie ervaringen ?
1 x

Aaaan taaaaaafel
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Aaaan taaaaaafel » 15 Dec 2024, 16:08

Ene dag is andere niet qua palet. Daarnaast doet een beetje zuurstof soms wonderen. Als je de 18 wil proeven zou ik een sample eerst proberen.
2 x

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 15 Dec 2024, 17:19

Een paar maanden geleden was de 18yo in de aanbieding voor 99,95 bij D12. Die heb ik toen gekocht. Mijn review staat hier: https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... 8-year-old

De fles uit 2020 gaf ik ook 88 en de fles uit 2017 gaf ik 87.
1 x

HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 16 Dec 2024, 10:09

Dawisknie schreef:Vandaag de 12 in het glaasje. Ik was net van plan om de 18 te gaan bestellen maar dacht zal de 12 eens openen.
Het is niet slecht maar ook niet super. Of ligt het aan mij

Ik vind hem een beetje muf, droog, weinig smaak. Ik had veel meer fruit verwacht. Misschien omdat het zondag is ?

Ik weet niet zo goed of ik nu de 18 ga bestellen.
Wat zijn jullie ervaringen ?

Hangt er vanaf wat je met "de 12" bedoeld. Glen Scotia heeft al een jaar of 10 geen standaard 12 meer in het assortiment. Wel diverse special releases, maar die geven uiteraard geen goed beeld van het distillery profiel. Veel finishes op allerhande droge sherry, port en wijnvaten en dat is vooral in geval van wijnvaten en in mindere mate port vaak een "recipe for disaster".

De 18 is, batchvariaties daargelaten, een prima whisky. Veel caramel/toffee en (gedroogd) fruit. De aanbiedingspijs die Alex noemt is hij nog wel waard, maar veel meer zou ik er persoonlijk niet voor betalen.
2 x

Dawisknie
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Dawisknie » 16 Dec 2024, 17:55

Het is inderdaad een sherry cask finish oloroso.
Misschien dat ik de 18 dan toch wel een keer ga bestellen. Heb zojuist weer wat budget uitgegeven aan een Remy Martin X.O. niet alles tegelijk zeg maar haha
Maar gaat goed komen !!
0 x

JeffreyRotterdam
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor JeffreyRotterdam » 07 Jan 2025, 18:43

Bartman schreef:Ik had mij vorig jaar al de Mermaid aangeschaft, en ben dit jaar ook gevallen voor de 2e uitgave in de Icons of Campbeltown : de Dragon.
https://whiskymonkeys.com/nieuws/de-nie ... alt-whisky
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... 4-year-old

Ik heb er mij direct maar 2 van gekocht. Net als van de Mermaid heb ik er nu eentje om te drinken en eentje om te bewaren. Hopelijk wordt de volledige collectie de moeite waard om te verzamelen en krijg ik ze compleet.

En of die goed is! Ja die is zeker goed ik heb hem in Den Haag geproefd op het IWF en ik heb op papier veel intresantere whiskys op maar dit was wel een van de fijnste die ik die dag op heb.
Weekje later ook 1 gekocht.
1 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”