Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
-
johan brugge
- Forum goeroe

Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Sterk in welke zin?
Ik zit hier nu toevallig weer met een Amrut BA 46 %. Echt heel lekker. Vooral die neus, jong. Toch wat alcoholisch, maar dat fruit, zeg! Dit is zo eentje waar je langer aan kan zitten ruiken dan dat je er van drinkt.
Ik zit hier nu toevallig weer met een Amrut BA 46 %. Echt heel lekker. Vooral die neus, jong. Toch wat alcoholisch, maar dat fruit, zeg! Dit is zo eentje waar je langer aan kan zitten ruiken dan dat je er van drinkt.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
johan brugge schreef:En? Al iets gevonden dat een aanschaf waard is?
de Old Fitzgerald is best leuke bourbon; en ook de Sazerac Rye kon me bekoren.
0 x
en een prima weekeinde (met een iets te zwaar feestje gisteren in de Canoa Quebrada, een Braziliaanse bar in Brussel) wordt afgesloten met een Port Ellen 2nd release.
Schol en slaapwel.
Schol en slaapwel.

0 x
-
Bruich-lad
- Actief lid

johan brugge schreef:Sterk in welke zin?
Krachtig van smaak vooral, weinig subtiel. Flink wat fruit, maar dan wel alsof het in je gezicht wordt gegooid. Inderdaad ook alcoholisch en vol. Of ik enthousiast ben of juist overdonderd weet ik eerlijk gezegd nog niet, maar er zitten nog twee glazen in mijn sample, dus daar kom ik misschien nog wel uit.
0 x
Ik ben nu lekker aan het genieten van een Octomore 3

0 x
B.N.J -> Springbank 12y CS -> Bunnahabhain 12y (46.3%) -> Ardbeg 10y. Mooie nachtje 

0 x
Zaterdag : Bowmore Tempest Batch#1 ( een echte must-buy volgens mij) , Macduff 27y ( Vom Fass , veel te weinig body en zeer korte afdronk... gebotteld op 40%.) en een Longrow CV ( njam!)

0 x
Lagavulin! schreef:Zaterdag : Bowmore Tempest Batch#1 ( een echte must-buy volgens mij) , Macduff 27y ( Vom Fass , veel te weinig body en zeer korte afdronk... gebotteld op 40%.) en een Longrow CV ( njam!)
Ben blij dat ik die Macduff nog niet gekocht heb! Alhoewel dat natuurlijk per individu verschilt!
0 x
Net op: Compass Box Orangerie. Is eens wat anders. Ruikt naar rivella en smaakt naar sinaasappellikeur (hoezoudattochkomen?), zonder plakkerig zoet te zijn. Leuk experiment, maar ik houd het bij 1 sample.
Gisteren: The Ultimate Tamdhu uit 2004. Dat was een dus een goed vat, daar kwam met 6 jaar een hoop smaak vanaf. Wat ik vooral lekker vond was de geur van pijptabak. Een mooie volle smaak ook, maar mocht van mij op 60+% wel wat water hebben.
Daarna een dram Ardbeg Uigeadail. Dit is ook een straffe borrel op 54.x%, maar voelt een stuk minder sterk. Gevaarlijk! De smaak bijna overweldigend rokerig met lekker lang nagenieten. Ik moest nog wel even wennen aan de Ardbeg turf, maar nu ben ik om.
Gisteren: The Ultimate Tamdhu uit 2004. Dat was een dus een goed vat, daar kwam met 6 jaar een hoop smaak vanaf. Wat ik vooral lekker vond was de geur van pijptabak. Een mooie volle smaak ook, maar mocht van mij op 60+% wel wat water hebben.
Daarna een dram Ardbeg Uigeadail. Dit is ook een straffe borrel op 54.x%, maar voelt een stuk minder sterk. Gevaarlijk! De smaak bijna overweldigend rokerig met lekker lang nagenieten. Ik moest nog wel even wennen aan de Ardbeg turf, maar nu ben ik om.
0 x
Re: Drie Japanse samples van 12yo op een rijtje
Ik zit nu met drie Japanse samples van 12yo op een rijtje.
De volgorde van proeven was Hibiki, Yamazaki, Hakushu maar de volgorde qua score van hoog naar laag, allemaal 80 of hoger, is deze:
De Hibiki is een blend maar dat viel mij niet op tussen deze twee malts.
De volgorde van proeven was Hibiki, Yamazaki, Hakushu maar de volgorde qua score van hoog naar laag, allemaal 80 of hoger, is deze:
De Hibiki is een blend maar dat viel mij niet op tussen deze twee malts.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Dramming the day away...met Orkney Prestige 12 yo (G&M); een vatting van Highland Park en Scapa.
0 x
Lang geleden: Talisker 10
meer complex dan ik herinner! Mooie dram! Top prijs/qualiteit.
meer complex dan ik herinner! Mooie dram! Top prijs/qualiteit.
0 x
-
MoreBowmore
- Senior

Vanavond even bij 1 gehouden om de keel een beetje te smeren : Longmorn 1992 The Ultimate ; 18 jaar en een lekker fruitig.
En nu ook toegevoegd: My collection
Bescheiden; maar ik ben dan ook meer een drinker dan een verzamelaar dus er verdwijnt geregeld wat
maar dan komt er ook vaak weer snel wat bij... 
En nu ook toegevoegd: My collection
Bescheiden; maar ik ben dan ook meer een drinker dan een verzamelaar dus er verdwijnt geregeld wat
maar dan komt er ook vaak weer snel wat bij... 
0 x
MoreBowmore schreef:En nu ook toegevoegd: My collection![]()
Bescheiden; maar ik ben dan ook meer een drinker dan een verzamelaar dus er verdwijnt geregeld watmaar dan komt er ook vaak weer snel wat bij...
Voordat je er nog meer uitgooit, zie mijn recente opmerking in: www.WhiskyBase.com - WhiskyBase.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
turfsmurf schreef:Gisteren: The Ultimate Tamdhu uit 2004. Dat was een dus een goed vat, daar kwam met 6 jaar een hoop smaak vanaf. Wat ik vooral lekker vond was de geur van pijptabak. Een mooie volle smaak ook, maar mocht van mij op 60+% wel wat water hebben.
Ja dat schrijf je goed, Arjen! Om echt alle smaken te proeven in deze voortreffelijke Tamdhu(óók gelet op de prijs)moet je er echt wat druppeltjes water bij doen, dan proef je zoveel lekkers
Goeie keus!

0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”