Twijfel over volgende aanschaf.

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Koning
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Twijfel over volgende aanschaf.

Ongelezen berichtdoor Koning » 24 Mar 2021, 21:11

Johnson schreef:Glen Garioch 12. 48%,

Ik denk erover deze te kopen. Heeft iemand hier ervaring mee? Lijkt me alleen met paar druppels water drinkbaar ? :bottomsup

Heb toevallig afgelopen weekend het laatste restje uit de literfles van deze geleegd, en meteen een review op whiskybase geplaatst (samen met een flink aantal andere reviews van Glen Gariochs):
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... 2-year-old
Hij is me goed bevallen, echt een karaktervolle dram met voldoende body. Doet ook niet heel veel onder voor oudere Glen Gariochs (OB's tenminste) naar mijn bescheiden mening!
1 x
Afbeelding

Bartje'79
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Bartje'79 » 29 Mar 2021, 07:11

Ik twijfel over de aanschaf van een Tobermory 18 (bij d12 in de aanbieding)
Iemand ervaring met deze fles?
0 x

JoachimV10
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor JoachimV10 » 08 Apr 2021, 13:39

https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... 8-year-old

Ik kwam deze afgelopen weekend tegen voor die €61,4.
Is ie de prijs waard?
1 x
Afbeelding
(open flessen)

Nuyts
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Nuyts » 08 Apr 2021, 14:35

JoachimV10 schreef:https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/104377/kilkerran-08-year-old

Is ie de prijs waard?

Fles kwam op de markt tussen 40-50€. Was toen zeker een 'koopje' :)
Vandaag de dag iets duurder, maar desalniettemin nog steeds een zeer goed flesje.
Als het je smaak is, niet twijfelen.
1 x
Afbeelding

Sander79
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Sander79 » 08 Apr 2021, 14:46

JoachimV10 schreef:https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/104377/kilkerran-08-year-old

Is ie de prijs waard?

Zeker, dat is een schappelijke prijs.
1 x

JoachimV10
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor JoachimV10 » 08 Apr 2021, 15:18

Heb zowel de 55.7 mee als de nieuwe 56.9, teveel keuzestress :roll:
1 x
Afbeelding
(open flessen)

L_Gillian
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor L_Gillian » 21 Mei 2021, 19:22

Ik heb nog enkele flessen Ledaig 13 Amontillado finish uit 2017 gevonden bij mijn favoriete slijter! Ralfy geeft hem een 91 en Serge een 82, duidelijk verschillende meningen over het flesje.. maar heeft een van jullie toevallig al het genoegen gehad?

Persoonlijk hou ik wel eens van een stevig wijn- en turfverhaal en met Amontillado heb ik best goede ervaringen, echter ben ik in het algemeen geen grote fan van finishes omdat ze vaak wel eens het destillaat-karakter volledig durven overschaduwen.. :Scratch
0 x

Spainkiller
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Spainkiller » 22 Mei 2021, 01:51

Ruud W schreef:Blijf alleen weg van de NAS versies.

Hot take van de maand, maar: ik vind dat dit toepasselijk is op bijna élke whisky waarvan de naam met 'Glen' begint. Moet er nog steeds eentje tegenkomen zonder NAS waarvan de alcohol wél goed met de rest is opgenomen!

(Iets wat ik bij bv. bourbon meestal niet hinderlijk vind, maar bij een speyside dan weer wel. Raar, eigenlijk.)
0 x

sjaak92
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor sjaak92 » 22 Mei 2021, 12:46

L_Gillian schreef:Ik heb nog enkele flessen Ledaig 13 Amontillado finish uit 2017 gevonden bij mijn favoriete slijter! Ralfy geeft hem een 91 en Serge een 82, duidelijk verschillende meningen over het flesje.. maar heeft een van jullie toevallig al het genoegen gehad?

Persoonlijk hou ik wel eens van een stevig wijn- en turfverhaal en met Amontillado heb ik best goede ervaringen, echter ben ik in het algemeen geen grote fan van finishes omdat ze vaak wel eens het destillaat-karakter volledig durven overschaduwen.. :Scratch

Ik denk dat de meeste ledaig fans hem wel goed vinden. Volgens mij zie je dat ook terug op WB. Tegen originele retailprijs zeker de moeite waard als ik jouw verhaal zo lees.
1 x

Casketje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Casketje » 22 Mei 2021, 12:53

L_Gillian schreef:Ik heb nog enkele flessen Ledaig 13 Amontillado finish uit 2017 gevonden bij mijn favoriete slijter! Ralfy geeft hem een 91 en Serge een 82, duidelijk verschillende meningen over het flesje.. maar heeft een van jullie toevallig al het genoegen gehad?

Interesse in eentje (of zelfs 2) mocht je vinden dat je ze niet wenst open te maken. Ik heb Ledaig pas sinds kort ontdekt en deze was door de Ralfy review ook al op m'n radar gekomem. Denk trouwens dat het al een zeeeer actief vat moet zijn om het Ledaig destillaat te overschaduwen. :bigsmile
1 x

L_Gillian
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor L_Gillian » 22 Mei 2021, 13:07

sjaak92 schreef: Tegen originele retailprijs zeker de moeite waard als ik jouw verhaal zo lees.

Stonden daar voor +- €90, 2 tientjes boven de retailprijs. Is ondertussen de prijs die je mag verwachten voor een gelijkwaardige fles volgens mij (denk dan aan Springbank 12 bv. ) dus dat zit wel oké voor mij :)
0 x

L_Gillian
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor L_Gillian » 22 Mei 2021, 13:16

Casketje schreef: mocht je vinden dat je ze niet wenst open te maken. Ik heb Ledaig pas sinds kort ontdekt en deze was door de Ralfy review ook al op m'n radar gekomem. Denk trouwens dat het al een zeeeer actief vat moet zijn om het Ledaig destillaat te overschaduwen. :bigsmile

Van Ledaig ben ik allesinds fan! Ik vind Ralfy soms wel zeer subjectief in zijn beoordelingen maar het blijft een persoonlijke mening natuurlijk :D ik denk dat ik volgende week nog eens ga kijken en er waarschijnlijk één (of twee) meeneem ;)
1 x

Erik1908
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 22 Mei 2021, 16:05

L_Gillian schreef:
Casketje schreef: mocht je vinden dat je ze niet wenst open te maken. Ik heb Ledaig pas sinds kort ontdekt en deze was door de Ralfy review ook al op m'n radar gekomem. Denk trouwens dat het al een zeeeer actief vat moet zijn om het Ledaig destillaat te overschaduwen. :bigsmile

Van Ledaig ben ik allesinds fan! Ik vind Ralfy soms wel zeer subjectief in zijn beoordelingen maar het blijft een persoonlijke mening natuurlijk :D ik denk dat ik volgende week nog eens ga kijken en er waarschijnlijk één (of twee) meeneem ;)

PB
1 x
Days up and down they come, like rain on a conga drum. Forgotten most, remember some but don't turn none away (Townes van Zandt).
Afbeelding

Daan
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 23 Mei 2021, 10:16

Ik vond dit een snoepje! Had hem zelf op 89 punten gezet zie ik op WB.
Duidelijk nog steeds een Ledaig (met de geuren van een boerderij en schelpen) maar met een zoetje door de Amontillado.
Ik zou er niet lang over twijfelen voor die prijs :Slainte
1 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

Johnson
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Johnson » 31 Jul 2021, 10:17

Mijn voorkeur gaat uit naar o.a. Old Pulteney, Glengoyne (12/18), Glenfarclas (10/12/15), Knockando (12/15/18/21), Arran , Glen Garioch , Cragganmore , Glencadam etc. Wat opvalt is dat het allemaal unpeated whiskys zijn.
Maar nu zou ik toch eens een whisky met peat willen proberen. Liefst een single malt met een lagere ppm.
Kun je iets aanraden , zonder dat het meteen off-putting zal worden?
Alvast bedankt voor tips.
0 x

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”