Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
-
pyro-tukker
- Actief lid

Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Gister maar eens mijn fles dean's open gemaakt. Voor de prijs is die te drinken, maar vond hem een beetje te 'overheersend'.
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

OJH schreef:een oban 14 yo, simpel maar heerlijk.
Inderdaad een goeie whisky. Het is alweer lang geleden dat ik deze nog gedronken heb.
Gisteren was nog een klein glaasje Glenrothes 1987 en een Nectar d'Or. Wat een verschil tussen die twee. De Nectar d'Or steekt er met kop en schouders bovenuit.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
johan brugge schreef:OJH schreef:een oban 14 yo, simpel maar heerlijk.
Inderdaad een goeie whisky. Het is alweer lang geleden dat ik deze nog gedronken heb.
Gisteren was nog een klein glaasje Glenrothes 1987 en een Nectar d'Or. Wat een verschil tussen die twee. De Nectar d'Or steekt er met kop en schouders bovenuit.
Ja, Johan, wat jij hier nu schrijft over jouw ervaring met Glenrothes en de Nectar d'Or heb ik exact 't zelfde: de laatste is de lekkerste en met de Glenrothes heb ik 't eigenlijk nog nooit getroffen, not my piece of cake!
Hoe komt dat nu??
Iemand daar 'n verklaring voor of is er helemaal geen verklaring voor?
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Dit is slechts mijn tweede Glenrothes. De eerste was een Select reserve. In beide Glenrothes ruik ik en proef ik voortdurend karamel. Een beetje vergelijkbaar met die Werther's Original bonbons. En daar ben ik niet voor te vinden. Die Nectar d'Or heeft een zachte wijninvloed met een fruitige smaak. Gewoon heel lekker.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
-
WhiteMonkey
- Top bijdrager

De Amrut Fusion is fantastisch in de prijs-kwaliteit verhouding. Absolute 'Bang-for-your-buck' whisky!
Ik verblijf in Bourbonland en dat is een goede gelegenheid eens wat Amerikaanse godendranken te proberen.
Gisteravond geproefd:
Michter's US*1 Small Batch Unblended American Whiskey, Batch 10•A23, 41.7%
Michter's US*1 Single Barrel Straight Rye, Barrel No. 4A-R1, 42.4%
Baker's 7yo Small Batch Kentucky Straight Bourbon, Batch 90.001, 53.5%
Ik moet nog wel even wennen aan het wat lichte en romige karakter van Bourbon & Rye whiskey's. De geur is in eerste instantie wat onaangenaam (mix van lijm, verfverdunner, vanilla, noten). De afdronk is vaak kort. De Baker's is extreem notig en eikig. De Michter's unblended was voor mij de beste van de drie. Zacht, romig, rond, licht kruidig aan 't gehemelte, helaas een (te) korte afdronk. In 't algemeen lijkt het alsof Amerikaanse whiskey wat minder op individueel karakter gericht is. Ondanks de Small Batch & Single Barrel expressies blijft er (voorlopig) toch een gevoel hangen dat Bourbon & Rye whiskey's een soort 'plastic' karakter kennen, in tegenstelling tot goede Single Malts met hun vaak hoogsteigen individuele natuurlijke kenmerken. Ik ben benieuwd of de prijzige Bourbon's als de George T. Stagg of de Parker's Heritage Collection anders zijn.
Ik verblijf in Bourbonland en dat is een goede gelegenheid eens wat Amerikaanse godendranken te proberen.
Gisteravond geproefd:
Michter's US*1 Small Batch Unblended American Whiskey, Batch 10•A23, 41.7%
Michter's US*1 Single Barrel Straight Rye, Barrel No. 4A-R1, 42.4%
Baker's 7yo Small Batch Kentucky Straight Bourbon, Batch 90.001, 53.5%
Ik moet nog wel even wennen aan het wat lichte en romige karakter van Bourbon & Rye whiskey's. De geur is in eerste instantie wat onaangenaam (mix van lijm, verfverdunner, vanilla, noten). De afdronk is vaak kort. De Baker's is extreem notig en eikig. De Michter's unblended was voor mij de beste van de drie. Zacht, romig, rond, licht kruidig aan 't gehemelte, helaas een (te) korte afdronk. In 't algemeen lijkt het alsof Amerikaanse whiskey wat minder op individueel karakter gericht is. Ondanks de Small Batch & Single Barrel expressies blijft er (voorlopig) toch een gevoel hangen dat Bourbon & Rye whiskey's een soort 'plastic' karakter kennen, in tegenstelling tot goede Single Malts met hun vaak hoogsteigen individuele natuurlijke kenmerken. Ik ben benieuwd of de prijzige Bourbon's als de George T. Stagg of de Parker's Heritage Collection anders zijn.
0 x
Isle of Arran - Machrie Moor.
Voor een iets geturfde whisky, toch lekker licht.
Voor een iets geturfde whisky, toch lekker licht.
0 x
Bruichladdich Rum Cask 2001, 55,7%..
Niks mis mee maar het is, ook na een halve fles, gewoon niet mijn ding.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Piet schreef:Bruichladdich Rum Cask 2001, 55,7%..
Piet, zet maar een sample voor mij opzij
Ik heb gisteravond heerlijk genoten van de Provenance Highland Park 11yo for IWS 2010
0 x
Vanavond weer aan de samples:
- Ben Bracken 12yo Pure Malt 40% (Thanks Michiel87!)
- Balvenie Golden Cask 14yo 47,5%
0 x
Een Highland Park 12yo op en nu een Smokehead. 

0 x
Gister avond
Glenlivet 12
Glencadam 10
Oban 14
A'bunadh batch 31
Lagavulin 16
Talisker 57 degree north
Glenlivet 12
Glencadam 10
Oban 14
A'bunadh batch 31
Lagavulin 16