Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Vanmiddag bij Zuidam vanalles geproefd, waaronder de Whisky-serie van hen. Ook wat Jenevers en een Vodka 
0 x
Nu 'n Glendronach 1989 Single Malt Whisky Single Cask - Batch 2 Vintage 09.11.1989 Bottled 06.2010 Age 20 years old
Cask type Pedro Ximinez Sherry Puncheon Cask no. 3315 Number of bottles 522 Strength 53.2 % Vol.

Cask type Pedro Ximinez Sherry Puncheon Cask no. 3315 Number of bottles 522 Strength 53.2 % Vol.

0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

I_SPEY schreef:Nu 'n Glendronach 1989 Single Malt Whisky Single Cask - Batch 2 Vintage 09.11.1989 Bottled 06.2010 Age 20 years old
Cask type Pedro Ximinez Sherry Puncheon Cask no. 3315 Number of bottles 522 Strength 53.2 % Vol.![]()
Pfoeh, twee regels terwijl je gewoon kan zeggen "Een steengoede whisky".
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
OJH schreef:Een laphroaig 10yo,
Ja, goed idee, neem ik 'n Laphroaig 15yo

0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Springbank 10yo. Ik kan er helaas niet lyrisch over doen.
0 x
Valt me net op dat I-Spey in rotterDRAM woont, erg leuk
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

OJH schreef::P Valt me net op dat I-Spey in rotterDRAM woont, erg leuk
Haha, heel goed gevonden. Ik had er nog nooit op gelet.
0 x
johan brugge schreef:Springbank 10yo. Ik kan er helaas niet lyrisch over doen.
Gister de Springbank 10 cask strenght gehad, wél lyrisch over!
Vandaag Aberlour A'bunadh (batch 32) vergeleken met GlenDronach 15... Ben er nog niet uit welke ik lekkerder vind... veel overeenkomsten... Van de week nog maar eens proberen

0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Matthijs schreef:Gister de Springbank 10 cask strenght gehad, wél lyrisch over!
Deze heb ik een paar jaar geleden gekocht, maar ook die sprak mij niet echt aan. Ik ben blij voor jou dat je hem wel lekker vindt.
0 x
- Benromach Organic Special Edition: ik moet wel lachen om deze whisky. Als je kijkt naar de scores die gegeven worden zie je dat er toch aardig wat mensen struikelen over het houtige karakter van deze whisky. En dan dus niet alleen de bekende vanille/rozijnensmaak, maar ook een lading bouwmarkt/potloodslijpsel. Dit zal dan wel liggen aan het feit dat ze spiksplinternieuwe vaten hebben gebruikt voor de rijping. Ik laat me niet gek maken (probeer ik) door andermans afkeuren en geef hem zelf een 86.
- Ardbeg Supernova 2010. Na alle hype had ik eigenlijk een enkeltje intensive care verwacht, maar dat viel best mee. Qua smaak kom ik echt niets te kort: het is een diepe duik in een alomvattend turfbad met mentholachtige tonen. Ik vind dat de Ardbeg Ten zich eigenlijk nog best goed kan meten met deze, dus heb ik niet echt behoefte aan een volle fles ploffende ster. Volgende uitdaging: een sample Octomore 3.1. De supernova heb ik bij deze afgeturfd.
P.S. Ik heb laatst eens een whiskyoverzichtje gemaakt en kom nu op 33 geproefde in 3.5 maand. Als dat zo doorgaat moet ik naar een land waar ze niet uitleveren om schuimbekkende schuldeisers te ontlopen. Gelukkig zet mijn slinkende schapruimte een stokje of twee voor al te haastige aankopen. Helaas heb ik nog ruimte op zolder.
- Ardbeg Supernova 2010. Na alle hype had ik eigenlijk een enkeltje intensive care verwacht, maar dat viel best mee. Qua smaak kom ik echt niets te kort: het is een diepe duik in een alomvattend turfbad met mentholachtige tonen. Ik vind dat de Ardbeg Ten zich eigenlijk nog best goed kan meten met deze, dus heb ik niet echt behoefte aan een volle fles ploffende ster. Volgende uitdaging: een sample Octomore 3.1. De supernova heb ik bij deze afgeturfd.
P.S. Ik heb laatst eens een whiskyoverzichtje gemaakt en kom nu op 33 geproefde in 3.5 maand. Als dat zo doorgaat moet ik naar een land waar ze niet uitleveren om schuimbekkende schuldeisers te ontlopen. Gelukkig zet mijn slinkende schapruimte een stokje of twee voor al te haastige aankopen. Helaas heb ik nog ruimte op zolder.
0 x
Gisteren allerhande producten geproefd net als JayDie bij Zuidam, natuurlijk een aantal whisky soorten, maar ook een hele mooie Genever. Helaas moest ik zelf rijden, dus is het een beetje beperkt gebleven, maar heb mij uitstekend geamuseerd, dus Elise (DH17slijteren) en Jolanda (drink&Gifts)
. Voor een verslagje zie mijn blog en die van Sjoerd. Vond het leuk ook eens wat mensen vanuit de fora/twitter in het echt tegen te komen.
. Voor een verslagje zie mijn blog en die van Sjoerd. Vond het leuk ook eens wat mensen vanuit de fora/twitter in het echt tegen te komen.
0 x
GJR schreef:Gisteren allerhande producten geproefd net als JayDie bij Zuidam, natuurlijk een aantal whisky soorten, maar ook een hele mooie Genever. Helaas moest ik zelf rijden, dus is het een beetje beperkt gebleven, maar heb mij uitstekend geamuseerd, dus Elise (DH17slijteren) en Jolanda (drink&Gifts). Voor een verslagje zie mijn blog en die van Sjoerd. Vond het leuk ook eens wat mensen vanuit de fora/twitter in het echt tegen te komen.
Leuk verslag, GJ.
Leuk je een keer ontmoet te hebben en in Vlissingen zien we elkaar weer...
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”