Deunemans schreef:I_SPEY schreef:Een verrukkelukke Talisker 10yo, die was al weer 'n tijdje leeg en nu dus vervangen voor de 2011 botteling!
Good old Talisker!
Kon het niet laten....de laatste fles stond zo eenzaam in het schap, die moest uit zijn lijden verlost wordenBen erg benieuwd. Ik ben totaal niet bekend met Talisker. Ik was op zoek naar een stevige whisky voor bij de openhaard. Ik kwam al gauw uit bij een Islay en twijfelde tussen een 12yr CaoIla, of een Laphroaig QC. En toch wilde ik graag een iets minder typerende / uitgesproken Islay whisky, en nu is het uiteindelijk een whisky geworden van het eiland Skye.
Ben erg benieuwd naar deze whisky. Zijn er naast JayDie nog anderen die positieve ervaringen hebben met Talisker?
Talisker 10 is prima spul! Wat Matti al zegt - het Islay karakter (medicinaal, turf) maar minder in-your-face. Als je de 10 lekker blijkt te vinden, de anderen zijn allemaal nog beter: 57 North (zelfde karakter als de 10, maar 57%), de 18 (milder, voller, complexer), de Distiller's Edition (meer turf, en heerlijke sherry).

Het gaat juist niet om de inhoud maar om de fles/doos, vandaar