Welk bier drink je nu of heb je onlangs op ?
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Re: Welk bier drink je nu of heb je onlangs op ?
Circumspect van de Moersleutel. Die dikke stouts krijg ik niet weg in de zomer, maar een dikke DIPA CITRA zeg ik geen nee tegen... 

2 x
Nickolaas schreef:Hier vanavond Motorolie Coffee van De Moersleutel. Da's een avondvullend programma man. Mooi spul wel, dikke vette Russian Imperial Stout.
Deze is ook erg lekker
1 x
Hebben jullie de "verse" biertjes al gedronken die bij de mitra te koop zijn?
Misschien is het wel iets dat tussen de oren zit hoor maar tot nu toe heb ik het idee dat het anders smaakt.
Echt lekker spul! Wel prijzig.
Misschien is het wel iets dat tussen de oren zit hoor maar tot nu toe heb ik het idee dat het anders smaakt.
0 x
edwin5 schreef:Hebben jullie de "verse" biertjes al gedronken die bij de mitra te koop zijn?
Wat is een "vers" biertje?
0 x
- squaadgras
- Forum goeroe

Voor New England IPAs (NEIPA) wordt bijv. aangeraden deze 2 weken na bottelen te nuttigen, dan zijn de verse hoptonen het mooist (fruitigst). Vaak wordt dat onder "vers" bier vernoemd. Voor elke stijl is deze tijd uiteraard weer enigszins anders. Maar "vers" wordt vooral gebruikt i.c.m. APA/IPA/NEIPA/etc.
0 x
2 ∞ & →
-
Cor - Vinabc
- (Whisky)Professional

Het uiltje heeft dat ook een tijd gedaan. Binnen 24 uur na inblikken stond het bij de slijter/bierwinkel. Weet niet of ze dat nog steeds doen, hoor er niets meer over.
Heineken deed dat ook. Bestaat dat nog, dat versch bier van Henkie? Stond ergens in het koelschap.
Scheelt ook heel erg hoe het bewaard wordt. Paar bierlevenciers die ik goed ken, hebben alles gekoeld staan. Net als dat zij het transport vanuit bv Amerika gekoeld doen. Dat maakt wel verschil in houdbaarheid/kwaliteit.
Heineken deed dat ook. Bestaat dat nog, dat versch bier van Henkie? Stond ergens in het koelschap.
Scheelt ook heel erg hoe het bewaard wordt. Paar bierlevenciers die ik goed ken, hebben alles gekoeld staan. Net als dat zij het transport vanuit bv Amerika gekoeld doen. Dat maakt wel verschil in houdbaarheid/kwaliteit.
0 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.
Het Uiltje doet dat nog steeds. Elke keer een nieuwe IPA(-variant) die met fietskoerier wordt geleverd.
0 x
Gisteren heb ik het nieuwe biertje van Ardbeg gehad, de shortie smoky porter. Lekker biertje maar mis de whisky smaak wel iets. Neigt meer naar een gewone Porter dan een whisky infused. Diverse van NL bodem zijn beter, zoals die van Jopen.
1 x
- Reichenbach
- Moderator

Oud Beersel, Bersalis Tripel Oak Aged 2017. Een bijzonder bier, een ervaring die ik niet eerder had.
Vatinvloed duidelijk merkbaar, de wijn ook, fris maar niet te fris. Bitter en een aangename aardsheid (welke ik ook in Springbank kan waarderen).
Toch een knap (door moeder natuur) gemaakt biertje. Je moet wel iets met geuze of lambiek als bierstijl hebben. Voor een zoetekauw is dit niet het meest gemakkelijke bier.
Vatinvloed duidelijk merkbaar, de wijn ook, fris maar niet te fris. Bitter en een aangename aardsheid (welke ik ook in Springbank kan waarderen).
Toch een knap (door moeder natuur) gemaakt biertje. Je moet wel iets met geuze of lambiek als bierstijl hebben. Voor een zoetekauw is dit niet het meest gemakkelijke bier.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
- Reichenbach
- Moderator

Viven Imperial IPA, een erg lekkere India Pale Ale.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
squaadgras schreef:Voor New England IPAs (NEIPA) wordt bijv. aangeraden deze 2 weken na bottelen te nuttigen, dan zijn de verse hoptonen het mooist (fruitigst). Vaak wordt dat onder "vers" bier vernoemd. Voor elke stijl is deze tijd uiteraard weer enigszins anders. Maar "vers" wordt vooral gebruikt i.c.m. APA/IPA/NEIPA/etc.
Mwah. 't Zijn alleen Amerikanen die daar zo'n spel van maken. Met twee weken zijn de meesten nog erg "groen". Ik persoonlijk heb de meeste liefst 3 weken of iets meer.
Afhankelijk van welke en de productie kunnen ze nog wel veel langer hebben. Maine Beer company Dinner bvb, ze geven aan maximum 3maand, de ene fles is dan helemaal kaas, een andere fles was op 6 maand oud nog perfect in orde.
Ik zou verwachten dat de meeste perfect in orde blijven gedurende minstens 6 maand. Maar hoe sneller je ze drinkt, hoe beter (meestal)
(John Kimmich van The Alchemist drinkt zijn bieren liefst op 1 jaar oud, in een interview zei hij ook dat ze meestal 3 maand in blik staan voor ze naar de winkel gaan.)
0 x
- goosebumps
- Senior

Iemand deze al voorbij zien komen? Hertog Jan Vatgerijpt
0 x
- Freddy
- Whisk(e)y goeroe

goosebumps schreef:Iemand deze al voorbij zien komen? Hertog Jan Vatgerijpt
Ja via een veilingsite voor absurd hoge prijs terwijl ze op de site van Hertog Jan nog niet eens verkrijgbaar zijn.
0 x
Terug naar “Whisky gerelateerde dranken inclusief cocktails”