Whisky naast de koffie?
Re: Voor bij de koffie.
Ja dat doe ik ook wel eens. 1 of 2 lekkere drammetjes en dan m'n avond afsluiten met een mooi speciaalbier.
Mooier word het niet
Mooier word het niet
0 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
- squaadgras
- Forum goeroe

Nu op vakantie op de veluwe.
Heerlijk herfstweer, droog, waaierig en met een bakkie buiten op het terras na een fietstochtje waarbij ik ook nog eens een ree gespot heb.
EN een huggeltje Glenfarcas 105 erbij.
Perfect gewoon.
Heerlijk herfstweer, droog, waaierig en met een bakkie buiten op het terras na een fietstochtje waarbij ik ook nog eens een ree gespot heb.
Perfect gewoon.

3 x
Re: Whisky naast de koffie?
Naast de koffie, met een dessertje; Crème brulee en in het glas vloeibare crème brulee. Een echte dessert whisky: Nomad
1 x
-
MountainDew
- Actief lid

Drink het regelmatig in conbinatie met een bakkie. Heerlijk!
Deed koffie niet je smaak en geur zintuigen niet neutraliseren ofzo?
0 x
- Peter_vintage1992
- Senior

MountainDew schreef:Drink het regelmatig in conbinatie met een bakkie. Heerlijk!
Klopt naar mijn weten! Zwarte koffie dan of espresso. Zo staat het in Jim Murrays Whisky Bible beschreven in ieder geval
0 x
I love a scotch that's old enough to order its own scotch
Whiscovery Whiskey Proeverijen - yourkeytowhiskey.nl
- caskstrength
- Forum goeroe

Ligt er dan vast aan welke bonen, want sommige espresso's zorgen voor een straf gevoel in de mond. Wel heb ik ervaring met het ruiken van bonen of vers gemalen koffie als neutralisator.
Zelf drink ik mijn koffies en whiskies liever op zichzelf en niet naast elkaar (of gemengd). Maar ik hou dan ook van pure smaken, misschien dat het daar mee te maken heeft.
Zelf drink ik mijn koffies en whiskies liever op zichzelf en niet naast elkaar (of gemengd). Maar ik hou dan ook van pure smaken, misschien dat het daar mee te maken heeft.
0 x
Affirmanti incumbit probatio
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Peter_vintage1992 schreef:Klopt naar mijn weten! Zwarte koffie dan of espresso. Zo staat het in Jim Murrays Whisky Bible beschreven in ieder geval
Wordt Jim nu ook al betaald door de koffiebonen boeren om dat te schrijven? Ik verbaas me steeds meer over de "Als Jim Murray het zegt is het zo" hype die op de een of andere manier gecreëerd wordt.
Smaak neutraliseren tussen whisky door doe je met een goed stukje brood. Koffie? Tsssss, WTF.
Het enige wat ik doe me Jim's adviezen is juist niet kopen wat hij goed vindt. Want dan is de kans heel groot dat je met iets heel middelmatigs in je glas blijft zitten voor een veel te hoge prijs.
1 x
- Stormbringer
- Senior

Niet in gewone koffie, en ook niet náást de koffie, maar wel Irish Coffee:
1 eetlepel bruine basterdsuiker erin, pakweg 2 cl whisky (Jameson doet het voor mij prima),
gewone zwarte koffie erbij (geen slappe bak), roeren totdat de suiker is opgelost, toef slagroom erop...
en...
(Wel een aardige caloriebom)
Gr,
Stormbringer
1 eetlepel bruine basterdsuiker erin, pakweg 2 cl whisky (Jameson doet het voor mij prima),
gewone zwarte koffie erbij (geen slappe bak), roeren totdat de suiker is opgelost, toef slagroom erop...
en...
(Wel een aardige caloriebom)
Gr,
Stormbringer
0 x
- Stormbringer
- Senior

Of deze varianten, weliswaar zonder whisky en dus lichtelijk off-topic maar zeker het proberen waard:
Koffie met: Amaretto, Grand Marnier, Tia Maria, Baileys, Licor 43, Asbach Uralt, rum, Cointreau en Tia Maria...
Koffie met: Amaretto, Grand Marnier, Tia Maria, Baileys, Licor 43, Asbach Uralt, rum, Cointreau en Tia Maria...
0 x
Ruud W schreef:Nu op vakantie op de veluwe.
Perfect gewoon.
Niks mis aan een reetje (!) met een Glenfarclas....
0 x
Flink tafelen, koffie, whisky en chocola na! Super combi! Maar mijn bijzondere duurdere whisky schenk ik dan niet. Wil ik puur van genieten.
0 x
- Breedút_Genietsje
- Whisk(e)y goeroe

Oogadal schreef:Wordt Jim nu ook al betaald door de koffiebonen boeren om dat te schrijven? Ik verbaas me steeds meer over de "Als Jim Murray het zegt is het zo" hype die op de een of andere manier gecreëerd wordt.
Smaak neutraliseren tussen whisky door doe je met een goed stukje brood. Koffie? Tsssss, WTF.![]()
Proef! (magazine van Gall&Gall) schrijft ook "Koffie als voorbereiding" ...
Zelf zou ik dat nooit doen,
ik vind een koud glas water vóór en tijdens het drinken van whisky heerlijk.
0 x
46%, Non Chill-Filtered, Natural Colour; it's a sign of quality
Breedút Genietsje
Breedút Genietsje
- Peter_vintage1992
- Senior

Breedút_Genietsje schreef:Oogadal schreef:Wordt Jim nu ook al betaald door de koffiebonen boeren om dat te schrijven? Ik verbaas me steeds meer over de "Als Jim Murray het zegt is het zo" hype die op de een of andere manier gecreëerd wordt.
Smaak neutraliseren tussen whisky door doe je met een goed stukje brood. Koffie? Tsssss, WTF.![]()
Proef! (magazine van Gall&Gall) schrijft ook "Koffie als voorbereiding" ...
Zelf zou ik dat nooit doen,
ik vind een koud glas water vóór en tijdens het drinken van whisky heerlijk.
Ik merk ook dat het gek een kopje verse zwarte koffie toch erg goed mijn smaak op nul zet. En dat is knap want ik moet nodig mijn verstandskiezen laten trekken omdat er een laagje bacterien op aan het vormen is wat niet veel goeds doet met mijn smaak

1 x
I love a scotch that's old enough to order its own scotch
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”