En al helemaal bijzonder wanneer je weet dat de batch 46 gewoon nog onder de 60 Euro te koop is
http://www.whiskybase.com/whisky/43906/openshop/245143

Willem vd K schreef:Wat ik aan het hele gerucht alleen niet begrijp is, wat de verkoper doet als hij z'n eigen kavel wint? Lijkt me vervelend om die 9% af te moeten dragen?

Dematten schreef:Willem vd K schreef:Wat ik aan het hele gerucht alleen niet begrijp is, wat de verkoper doet als hij z'n eigen kavel wint? Lijkt me vervelend om die 9% af te moeten dragen?
Nee, de totale commissie is 24,1%. De verkoper zou moeten de commissie van de koper ook betalen dan.
Ik kan bijna niet geloven dat dit echt gebeurt. Indien wel is het hun verdiende loon.
kopers betreft. Aangezien CataWiki een gerenomeerd bedrijf is zal je al 3 accounts aan moeten maken om "stiekem" de prijzen op te drijven. Je kan aan het unieke ID van een bieder zien wie er op een kavel biedt en ik neem aan dat CataWiki in ieder geval niet toestaat dat een aanbieder op z'n eigen kavel biedt. Dus dan moet je nog 2 dummy accounts aanmaken om tegen elkaar op te bieden, om daarna als uiteindelijke "winnaar" zowel de 12,5% verkoop kosten als de 9% aankoop kosten te moeten betalen. 

gerritbakker57 schreef:Volslagen belachelijk, 90 euro voor de batch #49. Wat zijn dit voor #*%@!#

MBC schreef:Ik denk inderdaad ook dat het gewoon "niet al te slimme"kopers betreft. Aangezien CataWiki een gerenomeerd bedrijf is zal je al 3 accounts aan moeten maken om "stiekem" de prijzen op te drijven. Je kan aan het unieke ID van een bieder zien wie er op een kavel biedt en ik neem aan dat CataWiki in ieder geval niet toestaat dat een aanbieder op z'n eigen kavel biedt. Dus dan moet je nog 2 dummy accounts aanmaken om tegen elkaar op te bieden, om daarna als uiteindelijke "winnaar" zowel de 12,5% verkoop kosten als de 9% aankoop kosten te moeten betalen.
Op zich allemaal wel mogelijk maar het lijkt me toch wel erg veel moeite om die flessen een paar tientjes op te drijven. Maar gek blijft het natuurlijk wel.
PS: mocht iemand mijn A'Bunadh's Batch 49 ook voor 90 euro (http://veiling.catawiki.nl/kavels/1785585-aberlour-a-bunadh-batch-no-49) per stuk willen overnemen, wil ik deze best zonder 9% aankoopkosten leveren hoor

whiskyprins schreef:Mijn vraag: Zijn de prijzen die de whisky de laatste tijd richting het einde hebben, reëel? Ik vind ze soms erg hoog, whisky die gewoon in de winkel te krijgen is, of die net eruit is.

Freggeltje schreef:Ik zit regelmatig op deze site en soms best mooie flessen voor een mooie prijs, soms ook ongeloofwaardig of absurt
Echter ik blijf met mijn autobod altijd ruim onder de winkel prijzen en hou dan ook direct rekening met de commissie en verzendkosten. zo kan je soms best een mooie deal pakken

shaven schreef:dit kavel http://veiling.catawiki.nl/kavels/1902426-kavel-van-2-flessen-the-glenrothes-single-speyside-malt-scotch-whisky werd twee weken geleden ook aangeboden met knal dezelfde foto's. De verkoper is vinsnl. Ik heb sterk mijn twijfels naar de eerlijkheid op die site
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten