Catawiki - www.catawiki.nl

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
gerritbakker57
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: Catawiki - www.catawiki.nl

Ongelezen berichtdoor gerritbakker57 » 15 Apr 2015, 19:29

Ik heb het vermoeden dat sommige eigenaren lekker op hun eigen flesjes lopen te bieden. Wie biedt er anders 110 euro als exact dezelfde fles voor 70 euro meegenomen kan worden..?[/quote]

En al helemaal bijzonder wanneer je weet dat de batch 46 gewoon nog onder de 60 Euro te koop is :lol:
http://www.whiskybase.com/whisky/43906/openshop/245143
0 x

Willem vd K
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Willem vd K » 15 Apr 2015, 19:58

Wat ik aan het hele gerucht alleen niet begrijp is, wat de verkoper doet als hij z'n eigen kavel wint? Lijkt me vervelend om die 9% af te moeten dragen? :P
0 x
BAM! - ook op Facebook

Dematten
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Dematten » 15 Apr 2015, 20:58

Willem vd K schreef:Wat ik aan het hele gerucht alleen niet begrijp is, wat de verkoper doet als hij z'n eigen kavel wint? Lijkt me vervelend om die 9% af te moeten dragen? :P

Nee, de totale commissie is 24,1%. De verkoper zou moeten de commissie van de koper ook betalen dan.
Ik kan bijna niet geloven dat dit echt gebeurt. Indien wel is het hun verdiende loon. :lekker
0 x

Willem vd K
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Willem vd K » 15 Apr 2015, 21:03

Dematten schreef:
Willem vd K schreef:Wat ik aan het hele gerucht alleen niet begrijp is, wat de verkoper doet als hij z'n eigen kavel wint? Lijkt me vervelend om die 9% af te moeten dragen? :P

Nee, de totale commissie is 24,1%. De verkoper zou moeten de commissie van de koper ook betalen dan.
Ik kan bijna niet geloven dat dit echt gebeurt. Indien wel is het hun verdiende loon. :lekker

Huh? Dat is vreemd? Volgens mij is het bij bemiddeling wettelijk verboden om aan beide partijen commissie te vragen. Een huurbemiddelaar mag ook slechts bemiddelingskosten vragen van de huurder óf de verhuurder, niet beiden. Waarom mag een veilingsite dat dan wel? Nooit geweten, eigenlijk. Dat maakt het verhaal nóg vreemder.
0 x
BAM! - ook op Facebook

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 15 Apr 2015, 21:04

Nee, dat de kopers zelf de prijs opdrijven lijkt mij ook niet, maar dat er rare dingen gebeuren staat vast (al heb ik het gevoel dat de echte uitschieters aan het afnemen zijn, misschien is de naamsbekendheid inmiddels groot genoeg om genoeg niet al te snuggere bieders aan te trekken en is het, door wie dan ook, niet meer nodig de prijs op te drijven).
0 x
Matthijs, whiskynerd.

MBC
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MBC » 15 Apr 2015, 21:29

Ik denk inderdaad ook dat het gewoon "niet al te slimme" :domdom kopers betreft. Aangezien CataWiki een gerenomeerd bedrijf is zal je al 3 accounts aan moeten maken om "stiekem" de prijzen op te drijven. Je kan aan het unieke ID van een bieder zien wie er op een kavel biedt en ik neem aan dat CataWiki in ieder geval niet toestaat dat een aanbieder op z'n eigen kavel biedt. Dus dan moet je nog 2 dummy accounts aanmaken om tegen elkaar op te bieden, om daarna als uiteindelijke "winnaar" zowel de 12,5% verkoop kosten als de 9% aankoop kosten te moeten betalen.

Op zich allemaal wel mogelijk maar het lijkt me toch wel erg veel moeite om die flessen een paar tientjes op te drijven. Maar gek blijft het natuurlijk wel.

PS: mocht iemand mijn A'Bunadh's Batch 49 ook voor 90 euro (http://veiling.catawiki.nl/kavels/1785585-aberlour-a-bunadh-batch-no-49) per stuk willen overnemen, wil ik deze best zonder 9% aankoopkosten leveren hoor ;)
0 x
Melchior

The taste of water increases dramatically when adding large amounts of whisky to it.

gerritbakker57
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor gerritbakker57 » 15 Apr 2015, 21:32

Volslagen belachelijk, 90 euro voor de batch #49. Wat zijn dit voor #*%@!# :boos
1 x

Dematten
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Dematten » 15 Apr 2015, 21:48

gerritbakker57 schreef:Volslagen belachelijk, 90 euro voor de batch #49. Wat zijn dit voor #*%@!# :boos

Ik begrijp het ook niet. Wellicht een combinatie van 2 personen die beiden al teveel drams binnen hebben, beiden de fles willen en op de timer de laatste seconden zien wegtikken.
0 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 15 Apr 2015, 23:16

MBC schreef:Ik denk inderdaad ook dat het gewoon "niet al te slimme" :domdom kopers betreft. Aangezien CataWiki een gerenomeerd bedrijf is zal je al 3 accounts aan moeten maken om "stiekem" de prijzen op te drijven. Je kan aan het unieke ID van een bieder zien wie er op een kavel biedt en ik neem aan dat CataWiki in ieder geval niet toestaat dat een aanbieder op z'n eigen kavel biedt. Dus dan moet je nog 2 dummy accounts aanmaken om tegen elkaar op te bieden, om daarna als uiteindelijke "winnaar" zowel de 12,5% verkoop kosten als de 9% aankoop kosten te moeten betalen.

Op zich allemaal wel mogelijk maar het lijkt me toch wel erg veel moeite om die flessen een paar tientjes op te drijven. Maar gek blijft het natuurlijk wel.

PS: mocht iemand mijn A'Bunadh's Batch 49 ook voor 90 euro (http://veiling.catawiki.nl/kavels/1785585-aberlour-a-bunadh-batch-no-49) per stuk willen overnemen, wil ik deze best zonder 9% aankoopkosten leveren hoor ;)

Ik doe er nog een schepje bovenop; als er iemand is die mijn 6 Abunahd's B49 voor 90 euro per stuk wil kopen krijgt ie er een Batch 50 helemaal gratis bij :P
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

whiskyprins
Top bijdrager
Top bijdrager

Catawiki betrouwbaar?

Ongelezen berichtdoor whiskyprins » 27 Apr 2015, 09:30

dag forumleden,

Wekelijks volg ik de whiskyveiling op Catawiki.
Een paar keer heb ik een flesje gekocht via deze veilingsite.
Levering en snelheid is altijd oke.
Ook via een paar andere veilingen op deze site heb ik leuke aankopen gedaan en is het goed geregeld.

Mijn vraag: Zijn de prijzen die de whisky de laatste tijd richting het einde hebben, reëel? Ik vind ze soms erg hoog, whisky die gewoon in de winkel te krijgen is, of die net eruit is.

groet,
Bas
0 x

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Catawiki betrouwbaar?

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 27 Apr 2015, 11:50

whiskyprins schreef:Mijn vraag: Zijn de prijzen die de whisky de laatste tijd richting het einde hebben, reëel? Ik vind ze soms erg hoog, whisky die gewoon in de winkel te krijgen is, of die net eruit is.

Eigenlijk beantwoord je zelf al je vraag. Maar inderdaad, een (belangrijk) deel van de prijzen op Catawiki is onzinnig.
0 x
Afbeelding | Afbeelding

shaven
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor shaven » 01 Mei 2015, 14:19

dit kavel http://veiling.catawiki.nl/kavels/1902426-kavel-van-2-flessen-the-glenrothes-single-speyside-malt-scotch-whisky werd twee weken geleden ook aangeboden met knal dezelfde foto's. De verkoper is vinsnl. Ik heb sterk mijn twijfels naar de eerlijkheid op die site
0 x
Afbeelding

Freggeltje
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Freggeltje » 01 Mei 2015, 14:40

Ik zit regelmatig op deze site en soms best mooie flessen voor een mooie prijs, soms ook ongeloofwaardig of absurt

Echter ik blijf met mijn autobod altijd ruim onder de winkel prijzen en hou dan ook direct rekening met de commissie en verzendkosten. zo kan je soms best een mooie deal pakken :)
1 x

Whisky-ettenleur
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Whisky-ettenleur » 01 Mei 2015, 14:46

Freggeltje schreef:Ik zit regelmatig op deze site en soms best mooie flessen voor een mooie prijs, soms ook ongeloofwaardig of absurt

Echter ik blijf met mijn autobod altijd ruim onder de winkel prijzen en hou dan ook direct rekening met de commissie en verzendkosten. zo kan je soms best een mooie deal pakken :)

Goeie tip!
Ik ga ook eens proberen om wat leuks te scoren voor een goede prijs.

:goedgedaan
0 x
Afbeelding

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 01 Mei 2015, 15:48

shaven schreef:dit kavel http://veiling.catawiki.nl/kavels/1902426-kavel-van-2-flessen-the-glenrothes-single-speyside-malt-scotch-whisky werd twee weken geleden ook aangeboden met knal dezelfde foto's. De verkoper is vinsnl. Ik heb sterk mijn twijfels naar de eerlijkheid op die site

Kan ook zijn dat diegene meerdere flessen heeft en gewoon weer dezelfde foto's heeft gebruikt omdat dat makkelijker is.
1 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”