Dat ik niet nóg meer koop heeft vooral te maken met het feit dat ik maandelijks ook één a twee tastings doe, reken daar nog de festivals bij en ik kom al gauw op gemiddeld 100 EUR whisky budget per maand zonder aankoop nieuwe flessen. Bovendien heb ik nog eens 50 EUR/maand aan bier gespendeerd de laatste tijd.. dan tikt het toch aardig aan als je nog een Clynelish '82 wil kopen die maand.. (ik denk toch dat ik 'm straks ga halen
Ik koop teveel whisky
Re: Ik koop teveel whisky
Ik herken me ook in alle bovenstaande verhalen. Ik koop niet 'en masse' maar koop ook wel meer dan ik drink.
Dat ik niet nóg meer koop heeft vooral te maken met het feit dat ik maandelijks ook één a twee tastings doe, reken daar nog de festivals bij en ik kom al gauw op gemiddeld 100 EUR whisky budget per maand zonder aankoop nieuwe flessen. Bovendien heb ik nog eens 50 EUR/maand aan bier gespendeerd de laatste tijd.. dan tikt het toch aardig aan als je nog een Clynelish '82 wil kopen die maand.. (ik denk toch dat ik 'm straks ga halen
... ik kan hem niet laten staan... ).
1 x
Wij hebben niet zo heel veel whisky staan, iets van 20 flessen, plus wat kleine flesjes en samples, alles open. Dat maakt me niet zo veel uit, maar wat ik wel vervelend vind is dat er best een aantal flessen open staan die ik helemaal niet zo geweldig vind en dus ook (bijna) nooit drink. Het lukt me nog niet altijd om een fles te kopen waarvan ik zeker weet dat ik 'm lekker ga vinden (of ik moet natuurlijk iets kopen wat ik al ken), dus de 'miskoopjes' staan een beetje 'in de weg'... Verder wil ik toch zo af en toe wel eens iets anders drinken, dus koop ik toch weer iets nieuws en zo groeit de collectie steeds weer uit de voegen.
0 x
Ik heb open flessen vrij rap verkocht zien gaan hier op het forum, je kunt een gokje wagen om je 'miskopen' te lozen.. 
0 x
-
dickportugal
- Senior

Ik heb ook maar een fles of 20 open, niks dicht. Ik mag in principe van m'n echtgenote alles kopen, alleen niet te snel opdrinken. Dus alleen in het weekend wat drinken en niet elke dag. Zit al tegen diabetes aan dus beetje oppassen kan geen kwaad.
1 x
Groeten Dick
- Willem vd K
- Whisk(e)y goeroe

Haha! Zeer herkenbaar. Ik koop op het moment ook zeker meer dan ik drink. De "collectie" is het afgelopen half jaar gestegen van ongeveer 5 of 6 open flessen naar 20+. Ik merk ook dat ik de laatste weken vaker een fles koop en dan een paar dagen, weken of zelfs maanden dicht laat. Terwijl ik ze eerder op de dag van aankoop open maakte en probeerde. Maar écht op de lange termijn dicht laten doe ik nog niet. Daar ben ik dan toch te nieuwsgierig voor. Maar m'n gevoelsmatige grens van te veel flessen open is nu wel bereikt. Ik probeer nu ook wel zo vaak mogelijk de restjes op te maken. Ook uit flessen die ik wat minder vindt. Leeg gaan ze! Soms begin ik teleurstellingen op termijn toch te waarderen. Met wat tijd en oxidatie kan een teleurstellende aankoop ineens soms toch acceptabel worden.
Maargoed, voorlopig blijf ik lekker doorgaan met kopen. Zo lang ik er geen brood minder om hoef te eten... Maar ik ga wel flessen dicht laten tot er oude flessen leeg gemaakt zijn.
Maargoed, voorlopig blijf ik lekker doorgaan met kopen. Zo lang ik er geen brood minder om hoef te eten... Maar ik ga wel flessen dicht laten tot er oude flessen leeg gemaakt zijn.
0 x
Erg herkenbaar allemaal. Ik koop ook (veel) meer dan ik drink. Heb mometeel denk ik een fles of 40 openstaan, vind ik wat aan de hoge kant. Ik ben nu eerst alle flessen waar minder dan de helft in zit, leeg aan het drinken en open niet snel een dichte fles.
En een partner kost vaak trouwens meer geld dan je whiskyhobby. Kan je elke maand wel een flesje Port Ellen voor aanschaffen...m
En een partner kost vaak trouwens meer geld dan je whiskyhobby. Kan je elke maand wel een flesje Port Ellen voor aanschaffen...m
0 x
Harrie schreef:
En een partner kost vaak trouwens meer geld dan je whiskyhobby. Kan je elke maand wel een flesje Port Ellen voor aanschaffen...

Port Ellen dan nog niet, nouja, een IB..
0 x
- gerritbakker57
- Whisk(e)y goeroe

leuk topic! Teveel whisky kopen? en dat op dit forum??? Definitie van teveel whisky kopen kan ik zo niet op komen behalve dan dat je er door in de schuldsanering van komt en ze weer moet verkopen. Dat is zuur en dan had je beter azijn kunnen kopen. Ik koop whisky om te drinken en om ze te verzamelen. Er zijn zo veel mooie series en er komen er telkens weer bij, ook redelijk betaalbare dus niet alleen de Diageos series als de Port Ellen en de Brora releases maar bijv ook de Arran Devils Punch Bowl, de Feis Ile releases of de Benriachs single casks.
En een partner kost misschien meer dan een PE per maand maar voor de prijs van een ex
kun je heel wat meer kopen
Ik heb inmiddels ook een 30 flessen open staan. Wanneer ze voor langere tijd weer dicht gaan hou ik even een vlammetje boven de hals en na de " steek" vlam gelijk de kurk er weer op, blijft de whisky goed door geconserveerd.
En een partner kost misschien meer dan een PE per maand maar voor de prijs van een ex
Ik heb inmiddels ook een 30 flessen open staan. Wanneer ze voor langere tijd weer dicht gaan hou ik even een vlammetje boven de hals en na de " steek" vlam gelijk de kurk er weer op, blijft de whisky goed door geconserveerd.
0 x
- defeatless
- Moderator

Heel herkenbaar dit!
Ik weet ook niet precies wat het is, Ik houd me aan een budget van 75 euro per maand, en dan twee keer per jaar een doos van drankdozijn voor de wat 'gewonere' whisky's. En nog krijg ik het allemaal niet op.
Ik trek elke week een fles open en dan gaat het aantal flessen dat niet leeg is rap omhoog.
Andere wat bijzondere flessen zet ik, als ze over de helft leeg is, in 100 ml flesjes weg voor de verre toekomst.
Gelukkig heb ik een aantal vrienden die je ook heel blij kan maken met, bijvoorbeeld, een laffe cardhu 15yo. Dus een paar tegenvallers spoel ik op die manier weg
.
M'n vriendin is ook niet makkelijk wat dat aangaat. Die vind dus (zonder dat ik het haar vertel) de whisky's van 100+ euro alleen lekker. De rest is allemaal maar niks......
@Turfsmurf, ik zie nu pas dat je ook uit Wageningen komt, we kunnen wel een keer wat 100ml samples uitruilen, mocht je er interesse in hebben. Stuur me maar een PM dan maak ik even een lijstje met mijn open flessen.
Ik weet ook niet precies wat het is, Ik houd me aan een budget van 75 euro per maand, en dan twee keer per jaar een doos van drankdozijn voor de wat 'gewonere' whisky's. En nog krijg ik het allemaal niet op.
Ik trek elke week een fles open en dan gaat het aantal flessen dat niet leeg is rap omhoog.
Andere wat bijzondere flessen zet ik, als ze over de helft leeg is, in 100 ml flesjes weg voor de verre toekomst.
Gelukkig heb ik een aantal vrienden die je ook heel blij kan maken met, bijvoorbeeld, een laffe cardhu 15yo. Dus een paar tegenvallers spoel ik op die manier weg
M'n vriendin is ook niet makkelijk wat dat aangaat. Die vind dus (zonder dat ik het haar vertel) de whisky's van 100+ euro alleen lekker. De rest is allemaal maar niks......
@Turfsmurf, ik zie nu pas dat je ook uit Wageningen komt, we kunnen wel een keer wat 100ml samples uitruilen, mocht je er interesse in hebben. Stuur me maar een PM dan maak ik even een lijstje met mijn open flessen.
0 x
Kay schreef:Ik heb geen flauw idee waar jullie het allemaal over hebben.
Best response ever
0 x
En dan helpt m'n vriendin ook nog ze lekker mee
. Normaal moet zij het een beetje aan banden proberen te houden aangezien ze helemaal NUL met whisky heeft. Maar zoals ik al eerder heb gezegd heb ik de laatste 3 weken voor mijn doen veel geld aan whisky uitgegeven. Dus ik zei tegen haar nu ga ik even de rem erop trekken. Ze zegt ja daar heb je gelijk in want het loopt de spuigaten uit. Ik heb de laatste tijd een paar Ardbegs gekocht ik zeg tegen haar ik heb de limited's van 2011, 2013 en 2014. ze zegt aaahhh en die van 2012 niet? ik zeg nee eerst even sparen. toen zei koop hem maar dan krijg je hem wel van mij.
. Dat is natuurlijk geweldig lief maar intussen ook het slechte wat je tegen een "whiskyjunk" kan zeggen. ach ze komt er nog wel achter 
. Normaal moet zij het een beetje aan banden proberen te houden aangezien ze helemaal NUL met whisky heeft. Maar zoals ik al eerder heb gezegd heb ik de laatste 3 weken voor mijn doen veel geld aan whisky uitgegeven. Dus ik zei tegen haar nu ga ik even de rem erop trekken. Ze zegt ja daar heb je gelijk in want het loopt de spuigaten uit. Ik heb de laatste tijd een paar Ardbegs gekocht ik zeg tegen haar ik heb de limited's van 2011, 2013 en 2014. ze zegt aaahhh en die van 2012 niet? ik zeg nee eerst even sparen. toen zei koop hem maar dan krijg je hem wel van mij.
. Dat is natuurlijk geweldig lief maar intussen ook het slechte wat je tegen een "whiskyjunk" kan zeggen. ach ze komt er nog wel achter 
0 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
- daytona955
- Whisk(e)y goeroe

denk maar zo het geheugen van een vrouw is heel goed...... dat gaat je in de toekomst geld kosten
\
\
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”