Reglement festivals IWS
-
Cor - Vinabc
- (Whisky)Professional

Re: Reglement festivals IWS
Don't shoot the messenger.... Helaas zijn er genoeg Nederlanders waarvoor gratis, goedkoop, korting en dergelijke termen heilig zijn. Duitsland is een andere markt, die gaan eerder uit van een vaste lagere prijs zonder korting.
0 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.
Sander79 schreef:
Klopt, helemaal mee eens! Want iedere festivalbezoeker gaat daar in de basis heen om zoveel mogelijk gratis whisk(e)y naar binnen te harken
Misschien de harde realiteit.
Toch hoop ik dat er toch een aantal bezoekers er anders over denken,....... iets van genieten.
Vooral denk ik (weet ik bijna zeker) dat de leden van deze forum, niet een festival bezoeken, om gratis te zuipen (naast natuurlijk de entree-prijs).
Daar is deze geweldige "hobby" (kwalitatief) te mooi voor.
Groetjes,
Tonny
0 x
Ik denk dat Sander79 dat sarcastisch bedoelde. Als het consumeren van de entreeprijs je doel is, dan kun je misschien beter die 40 euro voor een ticket spenderen aan een fles Glenfiddich 12, en jezelf lam zuipen op een bankje in het park.
3 x
In elke tak van sport vindt vroeg of laat verzuring plaats. Wen er maar aan, anders verzuur jezelf. Fijne zondag!
0 x
Slight schreef:Ik denk dat Sander79 dat sarcastisch bedoelde. Als het consumeren van de entreeprijs je doel is, dan kun je misschien beter die 40 euro voor een ticket spenderen aan een fles Glenfiddich 12, en jezelf lam zuipen op een bankje in het park.
Dat was inderdaad met enige sarcasme aangezien ik het nogal generaliserend vond om iedereen maar weg te zetten als een zakkenvuller terwijl het altijd een klein deel is die het voor de rest verpest. Maar goed, als ik naar afgelopen WTF kijk dan zag ik daar weer veel liefhebbers genieten dus dat stemt me hoopvol
Vind de regel om sampleflesjes te verbieden ook vreemd aangezien deze voornamelijk betaalde whisky zal bevatten om later (verder) op te drinken of wanneer je als bob aanwezig bent. Men zou dat bijna juist moeten stimuleren, dat zou voor de verkoop ook goed zijn.
3 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Slight schreef:Ik denk dat Sander79 dat sarcastisch bedoelde. Als het consumeren van de entreeprijs je doel is, dan kun je misschien beter die 40 euro voor een ticket spenderen aan een fles Glenfiddich 12, en jezelf lam zuipen op een bankje in het park.
Uiteraard. Maar zoals altijd gaat hier ook weer op dat een heel klein groepje het voor de rest verpest. Het zijn vaak de zaterdagavonden met studentikoze groepjes die een festival ‘misbruiken’ om voor te drinken. En dan heb je de nettere die eerst zeggen dat ze geen geld/muntjes hebben en of er iets gratis is. En de categorie die geïnteresseerd staan te kijken en dan een 30 yo in hun glas willen waarop op de hals toch duidelijk een ‘8’ staat. Om vervolgens van de dram te genieten en als het op betalen aankomt ‘Oww, ik dacht dat het gratis was, ik heb geen munten’. En in NL mogen standhouders meestal geen contanten aannemen ivm de commissie op de muntjes voor de organisatie.
Ik kan me trouwens ook niet voorstellen dat standhouders sampleflesjes gaan vullen met gratis spul.
3 x
Gisteren dus op bezoek geweest bij het whiskyfestival in Gent.
Wat betreft de sampleflesjes, er mogen simpelweg geen rugzakken mee naar binnen.
Vrouwen met handtasjes is geen probleem, dus als je wat wilt, dan moet je ze daarin meenemen of hele diepe broekzakken hebben.
Daarnaast weer hele mooie whisky's mogen proeven en dat ik daar dan voor moet bijbetalen vind ik geen enkel probleem.
Er stonden zelfs een Glengoyne 25 (6 euro), Glenfarclas 25 (5 euro), Glengoyne 30 (13 euro) en Glenfarclas 30 (10 euro).
Dat zijn erg schappelijke prijzen om dit soort whisky's te kunnen proeven. Ze werden zelfs uit de losse pols ingeschonken dus ook geen schenktuitje met maar 1cL ofzo.
Bij de masterclass van Craigellachie hadden we wel iets whisky over in de glazen en dat zou mooi zijn geweest om mee te kunnen nemen in sampleflesjes. Het heeft festival zeker niet minder leuk gemaakt!
Ik ging er naar toe met de gedachte dat het net zo vol en druk zou zijn als bij Den Haag.
Het was zeker gezellig druk, maar ik heb genoeg ruimte ervaren en de locatie is ook heel erg mooi.
Je kan tussendoor lekker even naar buiten lopen en aan het water zitten dus dat biedt zeker een unieke ervaring.
In combinatie met een weekendje Gent zou ik dit festival zeker adviseren om eens naar toe te gaan.
Wat betreft de sampleflesjes, er mogen simpelweg geen rugzakken mee naar binnen.
Vrouwen met handtasjes is geen probleem, dus als je wat wilt, dan moet je ze daarin meenemen of hele diepe broekzakken hebben.
Daarnaast weer hele mooie whisky's mogen proeven en dat ik daar dan voor moet bijbetalen vind ik geen enkel probleem.
Er stonden zelfs een Glengoyne 25 (6 euro), Glenfarclas 25 (5 euro), Glengoyne 30 (13 euro) en Glenfarclas 30 (10 euro).
Dat zijn erg schappelijke prijzen om dit soort whisky's te kunnen proeven. Ze werden zelfs uit de losse pols ingeschonken dus ook geen schenktuitje met maar 1cL ofzo.
Bij de masterclass van Craigellachie hadden we wel iets whisky over in de glazen en dat zou mooi zijn geweest om mee te kunnen nemen in sampleflesjes. Het heeft festival zeker niet minder leuk gemaakt!
Ik ging er naar toe met de gedachte dat het net zo vol en druk zou zijn als bij Den Haag.
Het was zeker gezellig druk, maar ik heb genoeg ruimte ervaren en de locatie is ook heel erg mooi.
Je kan tussendoor lekker even naar buiten lopen en aan het water zitten dus dat biedt zeker een unieke ervaring.
In combinatie met een weekendje Gent zou ik dit festival zeker adviseren om eens naar toe te gaan.
5 x
bodevami schreef:Ik ging er naar toe met de gedachte dat het net zo vol en druk zou zijn als bij Den Haag.
Zijtakje...
Was mijn (onze) ervaring ook van twee jaartjes geleden.
Meer ruimte dan IWF, mooie locatie, plekjes om te gaan zitten en natuurlijk toppie om er een weekendje ervan te maken....super gezellig daarzo...
Groetjes,
Tonny
1 x
- defeatless
- Moderator

WhiskyDudes schreef: Het zijn vaak de zaterdagavonden met studentikoze groepjes die een festival ‘misbruiken’ om voor te drinken. En dan heb je de nettere die eerst zeggen dat ze geen geld/muntjes hebben en of er iets gratis is. En de categorie die geïnteresseerd staan te kijken en dan een 30 yo in hun glas willen waarop op de hals toch duidelijk een ‘8’ staat. Om vervolgens van de dram te genieten en als het op betalen aankomt ‘Oww, ik dacht dat het gratis was, ik heb geen munten’.
Precies dit is dus de reden dat ik altijd in de middag probeer te gaan. Zeker in Wageningen heb je gewoon de helft van de studentenverenigingen die het een na het ander naar binnen staan te gooien.
En dan is er altijd een dronken corpsbal die dan een whisky van maar liefst 3 muntjes de hemel staat in te prijzen. Terwijl ik dan denk: Die Tony heeft weer een Glenfiddich 18 duur verkocht
.Al heb ik ook een meneer gezien die zijn zoons wel eens even kennis ging laten maken met whisky. Stond een tijd naar Patrick Zuiddam te luisteren. Ondertussen kreeg hij een mooie Korenwijn. Werd hij oprecht boos, want meneer stond op een whiskyfestival en wie dacht Patrick dat hij wel niet was om hem van dat inferieure spul te geven.....
Dus inderdaad zitten ze er wel echt tussen ja. Maar dat zijn dan weer niet degenen die met sample flesjes aankomen. Sterker nog, die hebben daar nog nooit van gehoord.
2 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Bij de weg; de Dudes staan 18/19 oktober in Bremen op de Bottle Market en we hebben een aantal vrijkaarten naar keuze vrijdag of zaterdag. Dus als we mensen zijn die graag even aan moeders (of vader) willen ontsnappen; stuur me even een PB. First come-first serve, op = op.
Naast het festival is Bremen als stad trouwens zeer de moeite!
Naast het festival is Bremen als stad trouwens zeer de moeite!
3 x
Terug naar “Nieuwtjes en wetenswaar- en aardigheden”