11/12 feb 2011: Whisky Fair Twente, Hengelo

Voorbije Whisky-festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tastings worden hier heen verplaatst en kunnen met ervaringen aangevuld worden.
JayDie
Moderator
Moderator

Re: 11/12 feb 2011: Whisky Fair Twente, Hengelo

Ongelezen berichtdoor JayDie » 14 Feb 2011, 08:55

boyke schreef:Nu heb ik hier 2 whisky's geproefd, en eigenlijk de enige die mij bijgebleven was was de Adelphi (breath of isla als ik het goed heb). Deze heb ik samen met Dmace en JayDie geproefd heb.

Die wij samen proefde was de Adelphi Fascadale 2nd release 10 yo 46% (had het nog even nagevraagd bij Hans).
boyke schreef:Ook heb ik hier de Strathisla leren kennen. Die (hoorde ik later maar goeie tip) af en toe in de aanbieding is bij de sligro ;-))

Nee, die glaasjes (Libbey tasting glass) bij de Sligro, de Strathisla bij de Makro :gnif

boyke schreef:Wat ik wel miste bij deze proeverij was misschien een handig overzicht Wat er allemaal te proeven was. Veel mensen liepen nu te hannesen met een stukje papier en een pen of foto's met hun telefoon maken om bepaalde flessen niet te vergeten.
Vaak wil je als je een bepaalde whisky hebt geproefd, deze onthouden of een kruisje erbij zetten of zelfs misschien proefnotitie. Een goede tip naar organisatie voor volgende keer?

Voor proefnotities heb ik altijd m'n eigen black-book bij me :bigsmile Maar bij andere proeverijen (vaak georganiseerd door een slijter) krijg je inderdaad een lijst met wat er allemaal is, hoeveel drams je moet bijbetalen en wat de fles kost (evt. met een korting wanneer je op die dag besteld). Deze whiskyfair is niet direct georganiseerd door 1 slijter, dus dan wordt de prijsbepaling ook wat lastiger. Maar een soort van lijst met beschikbare drams zou handig zijn. Ik loop altijd eerst even rond om te kijken wat er is en bepaal zo hoe-of-wat.
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

erikpigge
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Re: 11/12 feb 2011: Whisky Fair Twente, Hengelo

Ongelezen berichtdoor erikpigge » 14 Feb 2011, 10:03

Ik ben er zaterdagavond geweest. Mijn 2e proeverij ooit, na de Whisky Experience van Mitra in september. Daar vergelijk je het toch mee, en eerlijk gezegd vond ik dit dan wat tegenvallen. Klein opgezet, en zeker vergeleken met de w.exp. weinig keus in distilleerderijen. Wel een aantal onafhankelijken, wat wel weer leuk was.

Las hier iemand lovend over de Glendullan van Old Masters, grappig hoe smaken uiteen kunnen lopen. Dit was de enige die ik weggespoeld heb, vond hem naar karnemelk (!!) ruiken, niet mijn ding. Favorieten: A'bunadh, zo'n beetje alles van Glendronach, de An Cnoc 12y en een Caol Ila cask strength.
0 x

Terug naar “Archief en ervaringen van voorbije evenementen, N&T's,...”