ndekoning schreef:Of gaat het te ver om te stellen dat elke whiskydrinker ook een whiskyverzamelaar is?
Wat mij betreft wel
Misschien komt dat erdoor dat, sinds ik een een appartement woon en beperkte opslagruimte heb, wat 'beter' met m'n spullen omga: ik heb er simpelweg ook geen ruimte voor. En... wat nu als je een flinke, kostbare verzameling hebt en het wordt gestolen, je krijgt brand, aardbeving, etc... Zonde toch! Of hebben jullie verzamelaars het verzekerd...Denken jullie verzamelaars, dat jullie nabestaanden weten wat je collectie waard is, of dat zij de flessen 'leegschudden' (die zijn al zo oud, dat zal wel niet meer smaken), weggeven, of goedkoop wegdoen?

Maar ja, het gaat uiteindelijk wel om de inhoud.

Water verzamel je toch ook niet, ook al zijn de verpakkingen tegenwoordig best aardig.
die al lang niet meer op de markt zijn nog op 1 of andere manier te verkrijgen.Dat er mensen zijn die daarvoor top bedragen voor betalen moeten zij weten,maar het merendeel van de verzamelaars die verzamelen het omdat ze het mooi vinden,dus als iemand water wilt verzamelen in mooie flessen is dat zijn keus en verzameling.Af en toe heb ik het idee dat verzamelaars afgeschilderd worden als geldwolven
De flessen in mijn verzameling zijn niet te koop wat een gek er ook voor wilt geven en ik hoop het in lengte van jaren nog verder uit te breiden.