Welke whisk(e)y betaalde je te duur? #topfles

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Roland...
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Welke whisk(e)y betaalde je te duur? #topfles

Ongelezen berichtdoor Roland... » 27 Jun 2016, 21:04

Whisky-ettenleur schreef:... Maar wie weet.....Ooit!

Zet je d'r buiten...
5 x
Afbeelding

Paulini
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Paulini » 28 Jun 2016, 09:03

1) Heb in het algemeen niet te veel betaald voor een fles. soms een tientje "te veel" bij mijn lokale slijter maar ook dat gun ik hem wel.

2)
https://www.whiskybase.com/whisky/3811/macallan-1984

Deze wil ik graag nog eens toevoegen, maar is me echt te veel geld voor een fles. Wellicht kom ik nog eens in de gelegenheid om deze te ruilen met iemand.
1 x

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 28 Jun 2016, 09:51

Vooropgesteld dat bijna alle whisky tegenwoordig eigenlijk te duur is :bigsmile Maar goed, here we go :)

1) Er is zelden een fles waarvan het echt pijn doet als ik 'm op een veiling misloop, dus mij zul je niet te veel zien betalen voor een fles. Ik kan me één uitzondering herinneren, en dat was tijdens mijn bezoek aan Whisky Antique in Forimigine, Italië. Voor wie niet weet waar ik het over heb: Whisky Antique is de shop van Max Righi en ze hebben daar (zonder overdrijven) een van de meest bijzondere collecties ter wereld. Het probleem is dat ze dat zelf ook dondersgoed weten. Prijzen liggen daar dus aan de hoge kant. Maar goed, toen ik daar was kon ik ook niet met lege handen naar huis. Die Benromach 1970 G&M heeft me dus wel iets te veel gekost.

2) Er is geen fles die ik per se in mijn collectie wil hebben. Natuurlijk zijn er whiskies die ik dolgraag zou willen, zoals deze Old Pulteney, maar een stukje zelfbeheersing is ook belangrijk. Je moet altijd maar zo denken: there's plenty more fish in the sea. Als die ene bijzonder fles te duur is (geworden), dan komt er altijd wel weer wat anders moois.
5 x
Afbeelding | Afbeelding

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”