Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?
Re: Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?
Se oban en arran distillery exclusive na een geweldig trip door schotland
1 x
Gisteren naar Keulen geweest.
Deze mooie Miltonduff gekocht in de Cadenheadshop:
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... ff-2006-ca
En geopend en geproefd, heel lekker, voor een mooie prijs (ik betaalde €54,-).
Deze mooie Miltonduff gekocht in de Cadenheadshop:
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... ff-2006-ca
En geopend en geproefd, heel lekker, voor een mooie prijs (ik betaalde €54,-).
1 x
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... onach-1992
Heerlijke bottling for the FB groep, meteen open gejast natuurlijk
Heerlijke bottling for the FB groep, meteen open gejast natuurlijk
2 x
- Lakerfield
- Top bijdrager

Goede dingen over gehoord en voor een mooi prijsje kon ik hem niet laten staan:
1x Arran 18
En lekker voor erbij:
1x Glenburgie 1995 SV
1x Arran 18
En lekker voor erbij:
1x Glenburgie 1995 SV
1 x
Afgelopen donderdag een leuke proeverij gehad bij De Barrique in Borne, verzorgd door Van Wees. En dan kun je natuurlijk niet met lege handen naar huis gaan, dus deze hebben nu een plaatsje in mijn kast:
Een mooie fruitige jongen met een sherry-randje:

Linkwood 2006 SV
En totaal tegen mijn geloof in:

Highland Park 2002 GM
Een mooie fruitige jongen met een sherry-randje:

Linkwood 2006 SV
En totaal tegen mijn geloof in:

Highland Park 2002 GM
4 x
- squaadgras
- Forum goeroe

“Sherry-randje”, “Finished in a Fresh Sherry Butt for 3 months”.
KLEUR KLEUR KLEUR
We worden belazerd waar we bij staan
...
KLEUR KLEUR KLEUR
We worden belazerd waar we bij staan
2 x
2 ∞ & →
squaadgras schreef:
We worden belazerd waar we bij staan...
zeker! maar toch..
ik heb me niet laten verleiden door de fomo, maar toen ik gisterenavond wist dat ik vandaag wat flessen bij cor zou gaan afhalen, heb ik toch besloten deze dan toch ook maar erbij te laten zetten. zo slecht kan het vast niet zijn dacht ik..
en nu ik hem net in het glas heb gehad moet ik zeggen dat ie me zeker niet tegenvalt gelukkig
3 x
- squaadgras
- Forum goeroe

Zeker, het zal best leuk spul hebben opgeleverd (mag ook wel voor die tig extra liter sherry die erbij is gepleurd onder het mom “fresh”).
“Probleem” wat ik hier mee heb.. een grove schatting schatting doet mij een 13yo bourbon hoggie Linkwood op max. €40,- p.f. zetten (voor een bedrijf als SV zit ik hier misschien wel een factor 2 te hoog). M.a.w ze maken hier met dat 3-maanden-finishje 713x€60,- méér dan 40K (extra) winst op.. zal het zoveel beter geworden zijn? Of maakt de kleur ons gewoon €60 meer af tikken?
Vandaar:
“Probleem” wat ik hier mee heb.. een grove schatting schatting doet mij een 13yo bourbon hoggie Linkwood op max. €40,- p.f. zetten (voor een bedrijf als SV zit ik hier misschien wel een factor 2 te hoog). M.a.w ze maken hier met dat 3-maanden-finishje 713x€60,- méér dan 40K (extra) winst op.. zal het zoveel beter geworden zijn? Of maakt de kleur ons gewoon €60 meer af tikken?
Vandaar:
squaadgras schreef:We worden belazerd waar we bij staan...
2 x
2 ∞ & →
- Reichenbach
- Moderator

Ach; mensen laten zich graag belazeren.squaadgras schreef:“Probleem” wat ik hier mee heb..
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
squaadgras schreef:Zeker, het zal best leuk spul hebben opgeleverd (mag ook wel voor die tig extra liter sherry die erbij is gepleurd onder het mom “fresh”).
Vandaar:squaadgras schreef:We worden belazerd waar we bij staan...
ach, met de 30th anniversary hebben ze elke uitgave voor het drievoudige van de zustervaten verkocht door alleen een stukje hout en 2 glaasjes toe te voegen. bij deze linkwood denk ik dan maar aan al die 30th anniv. bottelingen, dat scheelt me weer wat pijn..

2 x
Dankzij Tom2;
https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/24883/caol-ila-1984-jy
Een 25 jarige Caol Ila incl. Ron Jeremy in een alles bedekkende Schotse kilt op de label. Doet vermoeden dat het hier om een zwaar geschapen whisky gaat.
Ik ben benieuwd.. fles gaat vanavond open
https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/24883/caol-ila-1984-jy
Een 25 jarige Caol Ila incl. Ron Jeremy in een alles bedekkende Schotse kilt op de label. Doet vermoeden dat het hier om een zwaar geschapen whisky gaat.
Ik ben benieuwd.. fles gaat vanavond open

5 x
-
Cor - Vinabc
- (Whisky)Professional

squaadgras schreef:Zeker, het zal best leuk spul hebben opgeleverd (mag ook wel voor die tig extra liter sherry die erbij is gepleurd onder het mom “fresh”).
Vandaar:squaadgras schreef:We worden belazerd waar we bij staan...
Een Linkwood van 13 jaar kost retail geen €40. Dat voorop. Maar mij bekruipt nu erg het gevoel dat we bij iedere fles gaan roepen dat ie te duur is. Het is nu de realiteit dat ze deze prijzen er voor vragen.
Maar kleur dat goedje nog een tikkie donkerder en men slaat er de hersens voor in (bij wijze van spreke dan hè). Dat heeft niemand het meer over de aankoopprijs....
1 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.
Omdat je 'm zelden voorbij ziet komen (ook niet op veilingen) en het toch wel een erg smakelijke Mortlach is:
Mortlach 1987-2015 AD (#3104)
Mortlach 1987-2015 AD (#3104)
2 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”