Glendronach Expressies
Re: Glendronach Expressies
Thanx! Maar het viel me echt op: whiskysite, bestofwhishy, drankdozijn, van Zuylen.....de voor mij bekende winkels hebben deze niet in huis. Hopelijk is het tijdelijk.
0 x
- totalatool
- Forum goeroe

Mel schreef:Kan het zijn dat de GlendRonach 8 Octarine niet meer leverbaar is? Geen enkele webwinkel heeft hem in voorraad, behalve Drankgigant voor 59,99! Deze is echt al geruime tijd nergens meer voorradig. Dat zou wel erg jammer zijn. Vind het een prima whisky, zeker voor rond de 30,- wat de gangbare prijs was.
Volgens mij was de Octarine een gelimiteerde expressie en wordt deze dus niet meer gemaakt.
0 x
Daar was ik al bang voor. Erg jammer zeg. Mooie whisky voor een nette prijs. Ik dacht dat deze onderdeel wasvan de standaard range.
0 x
MyStuff schreef:Grappig. Ik ben nog geen Gall&Gall tegen gekomen die ze niet heeft.
Online is hij al "tijdelijk uitverkocht" de voorraden zullen daar ook gaan slinken lijkt me?
0 x
- Jeronimoss
- Senior

Mel schreef:Daar was ik al bang voor. Erg jammer zeg. Mooie whisky voor een nette prijs. Ik dacht dat deze onderdeel wasvan de standaard range.
Nee en zal ie ook nooit worden... De Octarine is gemaakt uit Bourbon casks én Sherry casks. Er wordt nu alleen nog sherrygerijpte Whisky gemaakt. Hooguit zal er af en toe een oud Bourboncask gebotteld worden maar niet meer op deze manier. (afgelopen vrijdag nagevraagd bij distillery tour)
Met andere woorden... De Octarines die er nu nog zijn worden langzaam zeldzaam... Gelukkig heb ik er nog 2 in mijn collectie.
0 x
Serieus? Da's een grote verandering dan. Ik was er afgelopen lente en toen werd nog verteld dat ze gewoon doorgingen met het opbrengen van de whisky op ex-bourbonvaten tot een jaar of 6 om ze vervolgens over te zetten (reracking) naar ex-sherry-vaten.
0 x
Matthijs, whiskynerd.
- Jeronimoss
- Senior

De Octarine is een mix van bourbon en sherry, niet eerst bourbonrijping en dan overzetten op sherry voor de finish. Of het standaard is dat er eerst op bourbon gerijpt wordt weet ik eerlijk gezegd niet... Er werd wel gezegd dat de productiefocus geheel op sherryrijping ligt.
0 x
Zou het niet een mix kunnen zijn van bourbonvaten die wel de volledige rijping hebben ondergaan tot 8 jaar en diezelfde vaten die na 5 of 6 jaar zijn ge-reracked? Dat heb ik altijd gedacht. Ik herinner me dat de tourguide ons vertelde dat er voor een flinke tijd voor de sluiting (en ook nog na de heropening) geen enkel sherryvat met new spirit is gevuld.
0 x
Matthijs, whiskynerd.
- Jeronimoss
- Senior

Overigens wel de van cask 3200 uit 1994 een flesje afgevuld en meegenomen naar huis...
0 x
Ik zie dat Abbey Whisky weer een Glendronach heeft uitgezocht. PX en uit 1994 deze keer (whiskybaas).
0 x
Trouwens....
het begint er een beetje op te lijken dat zo`n beetje iedere (import) organisatie die iets met whisky te betekenen heeft een eigen speciale Glendronach Single Cask botteling heeft. Als liefhebber/verzamelaar kan je er al bijna niet meer tegen drinken.
Je stapt de mitra binnen en ze hebben er een, je loopt door naar de topslijter die heeft er ook een en zo verder. Wordt de markt zo niet wat overspoeld met specials....?
het begint er een beetje op te lijken dat zo`n beetje iedere (import) organisatie die iets met whisky te betekenen heeft een eigen speciale Glendronach Single Cask botteling heeft. Als liefhebber/verzamelaar kan je er al bijna niet meer tegen drinken.
Je stapt de mitra binnen en ze hebben er een, je loopt door naar de topslijter die heeft er ook een en zo verder. Wordt de markt zo niet wat overspoeld met specials....?
0 x
- defeatless
- Moderator

Het is voor Glendronach een welkome lucratieve inkomstenbron schat ik zo. Bovendien wordt er op die manier meer gedronken en niet bewaard. Als ze namelijk zelf een serie uitbrengen gaan mensen ze bewaren. Nu gaan mensen ze opdrinken. Want ze willen kijken of de slijter ook een goede keuze heeft gemaakt. En als die fles je bevalt koop je ook weer wat van hun originele series.
Bij Glendronach onderhouden ze op die manier een warme relatie met hun inkopers maar ook met de verkopers van de flessen.
Van de jongens van Woudenberg drankenhandel heb ik gehoord dat ze geen afgerijpte vaten meer verkopen, maar alleen nog maar new spirit. Omdat de vraag naar vaten hun reguliere verkoop in de weg zit.
Overigens zijn de 10 jaars single cask bottelingen vaak erg goed, dus helemaal geen straf om daar wat diversiteit in te hebben.
Als je als doel hebt om alle Glendronach (BenRiach is er trouwens ook niet vies van) bottelingen in de wacht te willen slepen, dan heb je een nieuw levensdoel om na te jagen.
Dus drinken dat spul en lekker van genieten!
Bij Glendronach onderhouden ze op die manier een warme relatie met hun inkopers maar ook met de verkopers van de flessen.
Van de jongens van Woudenberg drankenhandel heb ik gehoord dat ze geen afgerijpte vaten meer verkopen, maar alleen nog maar new spirit. Omdat de vraag naar vaten hun reguliere verkoop in de weg zit.
Overigens zijn de 10 jaars single cask bottelingen vaak erg goed, dus helemaal geen straf om daar wat diversiteit in te hebben.
Als je als doel hebt om alle Glendronach (BenRiach is er trouwens ook niet vies van) bottelingen in de wacht te willen slepen, dan heb je een nieuw levensdoel om na te jagen.
Dus drinken dat spul en lekker van genieten!
0 x
Tuurlijk, het is een goede inkomstenbron voor Glendronach. En ze hebben zich er inderdaad erg goed mee op de kaart gezet de laatste jaren. Dus dit beleid is zeker wel succesvol. Enne, Benriach is van hetzelfde concern dus het zal geen toeval zijn, dat die ook zo veel uitbrengen. Maar goed, ik snap wel waarom je nou alleen nog new make kunt krijgen. Alle oudere eigen productie zal nodig zijn voor de standaardbottelingen.
0 x
Er komt een nieuwe glendronach 8 aan the hielan. Octarine eruit en nieuwe erin.
Ook gelezen dat de 15 revival en 21 parlaiment er uit zullen gaan omwille van deze release.
Heb alvast enkele flessen revival ingeslagen vooraleer deze in prijs gaat stijgen als de octarine
Ook gelezen dat de 15 revival en 21 parlaiment er uit zullen gaan omwille van deze release.
Heb alvast enkele flessen revival ingeslagen vooraleer deze in prijs gaat stijgen als de octarine
0 x
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”