Oogadal schreef:marbru schreef:Ik ben altijd wel opzoek naar de whiskies van nu (de normaal geprijsde flesjes), maar die binnenkort niet meer leverbaar zijn of waarvan men verwacht dat ze die er uit gaan, en aardige investerings objecten zijn op de langer termijn (3 -10 jaar). Vaak zijn het whisky die boven de 92 van 100 scoren
bij de tasting guru's.
Enige suggesties?
Zelf heb ik maar de 8 flessen van Games of Thrones aangeschaft in maart, 450 euro bij Gall en Gall,
en de Games of Thrones White Walker blend (29 euro), dan heb ik ze alle 9.
https://www.gall.nl/ontdek/whisky/game-thrones-single-malts/
Ik zou nog een beste rij van die GOT reeks aanschaffen als je ze nog kunt krijgen! Ik zie die echt een factor 4 of 5 doen in een paar jaar. Als je wat vindt hoor ik het graag, dergelijke rendementen lust ik elke dag wel
Ik ben bang dat de liefhebbers hier je geen tips gaan geven over 90 plus punters die betaalbaar zijn, ik heb dat ook al eens gevraagd en kreeg ook nul op het rekest. Alsof ze die flesjes allemaal zelf willen houden om op te drinken ipv ze te gunnen aan een paar flippers die alleen maar om gratis advies vragen. Kinderachtig gedoe.

Echt zo egoïstisch om die flessen voor jezelf te houden. Het is een regelrechte schande.
En dan te bedenken dat ze die mooie flessen gewoon openen, delen, leeg drinken en in de glasbak gooien! Daar zijn ze toch zeker niet voor gemaakt. Denk nou eens na mensen. Sommigen gooien ze zelfs in een share voor het goede doel! Dat is toch ongehoord!
Al die mooie etiketten en doosjes. Hele marketing en design afdelingen hebben daar uren out of de box over zitten te lopen te mindmappen. Die pronkstukken zijn toch zeker gemaakt om tentoongesteld en nooit geopend te worden. Bah! Ik hou niet eens van whisky, smerig goedje. Door de cola er mee!
Maar gelukkig zijn daar mensen zoals Marbru. Die deze flessen redden van de marteling die ze te wachten staat. En zo vrijgevig zijn om ze na een aantal jaren tegen een een kleine vergoeding graag van de hand doen.
Tegen een kleine vergoeding van 200-300%, maar dat is logisch. Verschrikkelijk dat deze personen het predicaat flipper krijgen opgespeld. Helden zijn het. HELDEN!
Mocht ik een flesje tegenkomen, dan ben je de eerste aan wie ik denk.
Kusjes!