Twijfel over volgende aanschaf.

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
FGG
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Twijfel over volgende aanschaf.

Ongelezen berichtdoor FGG » 29 Okt 2016, 17:48

En daar stond ik vandaag dan weer. Eerst naar de getränkehalle geweest in Gronau. Del was 6 extra Glenfiddich-glazen. Ik had daar de laatste keer 2 van dee glazen gehaald voor €1,50 per stuk. Dus ik vroeg de dame die me hielp of ze die glazen nog had. Had ze wel, maar die zouden geen €1,50 zijn. Even in het systeem gekeken en inderdaad: €5,90 per stuk. Maar ze streek haar hand over het hart en deed me de doos met 6 glazen mee voor €9,00. Tof!
En dan nog een whisky uitzoeken: m'n Bowore 12yo was op, kost daar €28. Maar een HP12 is ook wel lekker. Of toch nog iets anders? Pfff... keuzes. Uiteindelijk alleen met de glazen de deur uit gelopen, we zouden namelijk ook nog even langs Whisky&Cigars in Gronau. Ik dacht: in plaats van 2 flessen uit de getränkehalle haal ik me een stoere fles bij W&C. Maar toen ik daar de prijzen zag was ik er al vlot klaar mee. Een Bowmore 12yo kost daar €42 in plaats van de gebruikelijk €30, de HP12 staat er voor €46, bij de G&G staat die voor €35, Kilchoman Sanaig in het schap voor €79 i.p.v. €58 bij G&G. Ik begrijp best dat hij niet de prijzen van de grote jongens kan hanteren en ik ben ook best bereid om een eurootje of 3 a 4 meer te betalen om zijn toko te sponsoren, maar prijsverschillen van 30% a 40% vind ik net ff te gek.
Uiteindelijk beland bij de Gall&Gall, daar konden we de Talisker Skye proeven maar die vond ik niet echt top. Uiteindelijk de HP12 meegenomen. Bij G&G ook meteen ff een klantenkaart gescoord. Ik heb m'n online-winkelmandje van ze al gevuld met een Sanaig en een Bowmore12. :lekker
0 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 30 Okt 2016, 00:03

Als ik het zo lees had je beter degene die jouw die glazen voor €9,- gunde ook wat kunnen gunnen door daar een flesje te kopen.
16 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

FGG
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor FGG » 30 Okt 2016, 09:33

Peter87 schreef:Als ik het zo lees had je beter degene die jouw die glazen voor €9,- gunde ook wat kunnen gunnen door daar een flesje te kopen.

Ja, eigenlijk wel.

Er is nog wel een flesje likeur meegekomen van daar en we komen daar sowieso wel terug.
0 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

K-AH
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor K-AH » 03 Nov 2016, 18:45

Heeft er iemand een tip voor een whisky met uitgesproken houttonen in de afdronk? Prijsklasse 50 - 75 euro, goedkoper mag altijd natuurlijk ;)

Zowel van de Nikka Black, Benromach Organic en Benromach 1988 vW ben ik grote fan, vandaar...
0 x
Afbeelding

Tom2
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Tom2 » 03 Nov 2016, 20:15

K-AH schreef:Heeft er iemand een tip voor een whisky met uitgesproken houttonen in de afdronk? Prijsklasse 50 - 75 euro, goedkoper mag altijd natuurlijk ;)

Zowel van de Nikka Black, Benromach Organic en Benromach 1988 vW ben ik grote fan, vandaar...

https://www.whiskybase.com/whisky/47/be ... raditional
Een lekkere bak hout !
1 x
Afbeelding

Wahlee
Top bijdrager
Top bijdrager

Stronachie Expressies

Ongelezen berichtdoor Wahlee » 14 Nov 2016, 09:31

Beste leden,

even twee vraagjes;

Is de Stronachie 12 de moeite waard t.o.v. de 18 (die ik dus erg lekker vind, maar ook twee maal zo veel kost)

Wat is het verschil tussen de reguliere 18 en de small batch uitgave?

edit: Het lijkt er op alsof alle 18-jarige in small batches komen, maar erg duidelijk vind ik het niet.
0 x

Geluksknikker
Actief lid
Actief lid

Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?

Ongelezen berichtdoor Geluksknikker » 22 Nov 2016, 19:31

Ik wil een lekker flesje kopen onder de 100 euro. Niet te rokerig, wel genoeg smaak. Whisky's die ik in het verleden kon waarderen: Longmorn 16y, Dalwhinnie 15y, Red Breast.

Met andere woorden geen hele geprononceerde whiskey smaak. Iemand toch een leuke tip?
0 x

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 22 Nov 2016, 19:47

Geluksknikker schreef:
Met andere woorden geen hele geprononceerde whiskey smaak. Iemand toch een leuke tip?

Ja, cognac.
2 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Wahlee
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Wahlee » 22 Nov 2016, 21:02

Geluksknikker schreef:Ik wil een lekker flesje kopen onder de 100 euro. Niet te rokerig, wel genoeg smaak. Whisky's die ik in het verleden kon waarderen: Longmorn 16y, Dalwhinnie 15y, Red Breast.

Als het om whiskey gaat, schijnt Westland een goede keus te zijn.
0 x

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 22 Nov 2016, 21:10

Wahlee schreef:
Geluksknikker schreef:Ik wil een lekker flesje kopen onder de 100 euro. Niet te rokerig, wel genoeg smaak. Whisky's die ik in het verleden kon waarderen: Longmorn 16y, Dalwhinnie 15y, Red Breast.

Als het om whiskey gaat, schijnt Westland een goede keus te zijn.

Die vond ik dus weer minder...

Het is erg lastig om zo maar een fles aan te bevelen. De whiskies die je noemt liggen nogal uit elkaar qua smaak. Maar als je kwaliteit wilt is een cask strength van Springbank 12 of van Glendronach een veilige keuze. De Glengoyne 21 is ook een mooie keuze. Maar ik kan er zo nog wel veel meer noemen.
0 x
Affirmanti incumbit probatio

Harrie
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Harrie » 22 Nov 2016, 21:37

Glendronach ben ik met je eens maar Springbank vind ik wel echt een uitgesproken karakter hebben. Dat is geen allemansvriend..
0 x
Afbeelding

Wahlee
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Wahlee » 22 Nov 2016, 21:40

Harrie schreef:Glendronach ben ik met je eens maar Springbank vind ik wel echt een uitgesproken karakter hebben. Dat is geen allemansvriend..

Ik ben dan weer geen liefhebber van Glendronach. Dat is wat het zo mooi (en lastig) maakt.
0 x

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 22 Nov 2016, 22:04

Wahlee schreef:
Harrie schreef:Glendronach ben ik met je eens maar Springbank vind ik wel echt een uitgesproken karakter hebben. Dat is geen allemansvriend..

Ik ben dan weer geen liefhebber van Glendronach. Dat is wat het zo mooi (en lastig) maakt.

:offtopic Kan ik hier uit opmaken dat het sampletje van de GD 15yo Revival dan (ook) niet zo goed bevallen is? :lol:
0 x

Wahlee
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Wahlee » 22 Nov 2016, 22:10

Dre schreef:
Wahlee schreef:

:offtopic Kan ik hier uit opmaken dat het sampletje van de GD 15yo Revival dan (ook) niet zo goed bevallen is? :lol:

Euhhhj, sorry? :oops:
1 x

Petrovitski
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Petrovitski » 22 Nov 2016, 22:13

Onder de 100. Een glenlivet cipher? Die moet je met een beetje zoeken wel onder de 100 euro kunnen vinden. Of een old pulteny 21
0 x
Afbeelding

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”