HWF VBT-8: Sample 3 (11 t/m 17 oktober)
- Erik Elixir
- Senior

- Berichten: 419
- Lid geworden op: 23 Mei 2011, 21:31
- Locatie: Bunschoten-Spakenburg
Re: HWF VBT-8: Sample 3 (11 t/m 17 oktober)
Of omdat het nog geen drie jaar oude whisky is....
Vond hem zelf ook nog wat jong/raw in de neus en dat heb ik ook meer gelezen in de notes. Is maar een idee.
Vond hem zelf ook nog wat jong/raw in de neus en dat heb ik ook meer gelezen in de notes. Is maar een idee.
0 x
- Willem vd K
- Whisk(e)y goeroe

- Berichten: 1304
- Lid geworden op: 23 Jan 2013, 15:34
- Locatie: Leusden
Re: HWF VBT-8: Sample 3 (11 t/m 17 oktober)
caskstrength schreef:Het geestige is dat een aantal van jullie er naast moet zitten, gezien de diverse distilleerderijen die genoemd zijn. Toch lijken de notities nog enigszins op elkaar. Gek he?
Zou het dan niet om de notes zelf moeten gaan? Of is het de sport om het toch helemaal te pinpointen op één specifieke distilleerderij/merk?
Ja natuurlijk gaat het om de notes. Dat is ook het leukst om te lezen. Vooral de rode draad die erin zit én de grote variatie in uitersten, altijd. Maar uiteindelijk is smaak altijd heel erg subjectief en nooit goed of fout, terwijl die specificaties lekker feitelijk zijn en dus ook vaak wel leuk om goed of fout te hebben. Toch een beetje je eer als volleerd whisky zuipschuit
Oogadal schreef:Aangezien het grote distillery raden is begonnen gooien we er een hint in, en een beste ook;
dit was GEEN single malt...
Huh?! Dat heb ik echt totaal niet aan zien komen. Het was voor mij zo klaar als een klontje dat het een Schotse malt was. Alhoewel, een blended malt kan het altijd nog zijn natuurlijk - dat is aan de smaak niet af te leiden. Alhoewel blended malts meestal toch wel allemansvriendjes zijn en dat is dit totaal niet. Of het moet zo'n vaag double barrel of teaspoon ding zijn.
WhiskyclubSpakenburg schreef:Ik ga even mijn hoofd over een grindtegel schuren.... wtf
Haha!
WhiskyclubSpakenburg schreef:Of omdat het nog geen drie jaar oude whisky is....
Vond hem zelf ook nog wat jong/raw in de neus en dat heb ik ook meer gelezen in de notes. Is maar een idee.
0 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

- Berichten: 4942
- Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
- Locatie: Drenthe
Re: HWF VBT-8: Sample 3 (11 t/m 17 oktober)
WhiskyclubSpakenburg schreef:Of omdat het nog geen drie jaar oude whisky is....
Dan is het geen whisky hé... We doen hier geen TURV je
1 x
Re: HWF VBT-8: Sample 3 (11 t/m 17 oktober)
Hmm... zoiets dan misschien?
https://www.whiskybase.com/whisky/79836 ... ds-1842-ca
https://www.whiskybase.com/whisky/79836 ... ds-1842-ca
0 x
- squaadgras
- Forum goeroe

- Berichten: 4047
- Lid geworden op: 21 Jun 2015, 23:04
Re: HWF VBT-8: Sample 3 (11 t/m 17 oktober)
http://www.casqueteers.com/product-deta ... erry-2011/
Blended Malt Scotch Whisky. Rumours gaan dat het een teaspooned Ledaig is. Zou de wijn notes van Oogie & velen anderen kunnen verklaren, en voor de casQueteers wat reclame, en dus aandeeltjes, opleveren
.
Als dit waar is neem ik iig. nog een aandeel! Zou ik weer een erg leuke sponsor vinden.

Blended Malt Scotch Whisky. Rumours gaan dat het een teaspooned Ledaig is. Zou de wijn notes van Oogie & velen anderen kunnen verklaren, en voor de casQueteers wat reclame, en dus aandeeltjes, opleveren
.Als dit waar is neem ik iig. nog een aandeel! Zou ik weer een erg leuke sponsor vinden.

3 x
2 ∞ & →
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

- Berichten: 4942
- Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
- Locatie: Drenthe
Re: HWF VBT-8: Sample 3 (11 t/m 17 oktober)
Heerlijk! Het gaat met de gokken net als met de notes; van een Ledaig 2005 SV naar een Compass Boxx blend, van Spingbank/Longrow naar een Campbelltown blend.
I love it! Keep 'm coming gents!
I love it! Keep 'm coming gents!

2 x
Re: HWF VBT-8: Sample 3 (11 t/m 17 oktober)
Ik snap de associatie met Ledaig echt voor geen meter 
0 x
Re: HWF VBT-8: Sample 3 (11 t/m 17 oktober)
Ikke wel. Durf er wederom geld op te zetten.... 
2 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
- squaadgras
- Forum goeroe

- Berichten: 4047
- Lid geworden op: 21 Jun 2015, 23:04
Re: HWF VBT-8: Sample 3 (11 t/m 17 oktober)
Peter87 schreef:Ikke wel. Durf er wederom geld op te zetten....
5 EUROOOOOOOW
1 x
2 ∞ & →
- Willem vd K
- Whisk(e)y goeroe

- Berichten: 1304
- Lid geworden op: 23 Jan 2013, 15:34
- Locatie: Leusden
Re: HWF VBT-8: Sample 3 (11 t/m 17 oktober)
squaadgras schreef:http://www.casqueteers.com/product-details/ud-peat-sherry-2011/
Blended Malt Scotch Whisky. Rumours gaan dat het een teaspooned Ledaig is. Zou de wijn notes van Oogie & velen anderen kunnen verklaren, en voor de casQueteers wat reclame, en dus aandeeltjes, opleveren.
Als dit waar is neem ik iig. nog een aandeel! Zou ik weer een erg leuke sponsor vinden.
Is die al gebotteld, dan? Overigens lijkt het me een nogal a-typische Ledaig. Ik vond ook de suggestie van een peated Bunna (Moine) een beetje apart. Kan natuurlijk altijd, je weet het wat dat betreft nooit zeker maar ik vond deze sample écht heel typisch Campbeltown.
0 x
Re: HWF VBT-8: Sample 3 (11 t/m 17 oktober)
Bunna Moine vind ik inderdaad ook een knappe vondst
De Campbelltown associatie wel en ik snap hem niet.
Ik snap wel dat sommige mensen een beetje farmy eruit halen.
Maar voor mij is dat meer tabak en dirty. En hij is me ook te peated,
Nogmaals, voor mij schreeuwt het Ledaig. Als het degene is die Sören zegt (die inderdaad nog niet gebotteld is dus een moeilijk verhaal.) zou dat het A-typische misschien verklaren.
De Campbelltown associatie wel en ik snap hem niet.
Ik snap wel dat sommige mensen een beetje farmy eruit halen.
Maar voor mij is dat meer tabak en dirty. En hij is me ook te peated,
Nogmaals, voor mij schreeuwt het Ledaig. Als het degene is die Sören zegt (die inderdaad nog niet gebotteld is dus een moeilijk verhaal.) zou dat het A-typische misschien verklaren.
0 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
- squaadgras
- Forum goeroe

- Berichten: 4047
- Lid geworden op: 21 Jun 2015, 23:04
Re: HWF VBT-8: Sample 3 (11 t/m 17 oktober)
Naar mijn weten (aandeelhouder) nog niet. Far-fetched gokje. Ik vind er een typisch Ledaig label aanhangen, alleen na herproeven (en de notes van de rest) hangt er indd. een wijnig luchtje aan (zoet rood fruit/frambozen). Dus verder als een double barrel of een teaspooned vat (zijn er niet veel van) kom ik niet. En omdat ik toevallig van het bestaan van deze vaten wist + Oogadal's hint is het, (nogmaals) a very far-far-far-fetched gokje.
2 x
2 ∞ & →
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

- Berichten: 4942
- Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
- Locatie: Drenthe
Re: HWF VBT-8: Sample 3 (11 t/m 17 oktober)
squaadgras schreef:5 EUROOOOOOOW
Zo!!! Je bent inderdaad wel zeker van je zaak! Zo maar even het hele familiekapitaal op het spel zetten....

2 x
- squaadgras
- Forum goeroe

- Berichten: 4047
- Lid geworden op: 21 Jun 2015, 23:04
Re: HWF VBT-8: Sample 3 (11 t/m 17 oktober)
Hoi heren. I.v.m. een weekend weg, heb ik dit sample helaas niet kunnen proeven. Volgende week doe ik graag weer mee aan de feestvreugde.
0 x
Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-8”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast
