Highland Park expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Gebruikersavatar
Sietseus
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 194
Lid geworden op: 16 Jul 2010, 12:27

Re: Highland Park expressies

Ongelezen berichtdoor Sietseus » 22 Jan 2014, 11:33

Kay schreef:Tjah dat laatste is natuurlijk een beetje een wassen neus, ik geloof dat er in Nederland en Duitsland weinig webshops te vinden zijn die hem níét hebben ;)


Nederlandse ondernemers hebben een sterke handelsgeest :)
0 x

Gebruikersavatar
Sietseus
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 194
Lid geworden op: 16 Jul 2010, 12:27

Re: Highland Park expressies

Ongelezen berichtdoor Sietseus » 24 Jan 2014, 14:55

For those interested: we hebben nog een kleine partij Ambassador's Choice naar NL kunnen krijgen (additioneel op wat ik eerder meldde). Ik weet nog niet waar het terecht komt, maar ik houd jullie op de hoogte.
0 x

Jorrit de Jong
Nieuwkomer
Nieuwkomer
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 Jan 2014, 15:53

Re: Highland Park expressies

Ongelezen berichtdoor Jorrit de Jong » 27 Jan 2014, 23:25

Zoals ik verwachtte en hoopte weet ik echt nog bijzonder weinig over de hoeveelheid soorten whiskys, en gelukkig ook vele verschillende soorten HP´s, wat toch mijn favoriet is.
Zijn er in de toekomst ook proeverijen speciaal gekoppeld aan een bepaald merk, en in mijn geval aan HP?
0 x

Gebruikersavatar
-Roy-
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 748
Lid geworden op: 14 Okt 2013, 08:09

Re: Highland Park expressies

Ongelezen berichtdoor -Roy- » 28 Jan 2014, 08:38

Als ik me niet vergis, is de volgende whisky masterclass in The Old Pipe in Sint Oedenrode (25/3) er een met thema HP en Macallan. Sietse weet dat zeker, want die gaat 'm geven.

Barst, die is al vol. Ik had er zelf ook wel heen gewild...
0 x

Jorrit de Jong
Nieuwkomer
Nieuwkomer
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 Jan 2014, 15:53

Re: Highland Park expressies

Ongelezen berichtdoor Jorrit de Jong » 28 Jan 2014, 10:22

-Roy- schreef:Als ik me niet vergis, is de volgende whisky masterclass in The Old Pipe in Sint Oedenrode (25/3) er een met thema HP en Macallan. Sietse weet dat zeker, want die gaat 'm geven.

Barst, die is al vol. Ik had er zelf ook wel heen gewild...


Zonde, vissen we net naast het net. Thnx voor de reactie in ieder geval! ;)
0 x

Gebruikersavatar
Sietseus
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 194
Lid geworden op: 16 Jul 2010, 12:27

Re: Highland Park expressies

Ongelezen berichtdoor Sietseus » 28 Jan 2014, 13:43

Jammer! Ik zal hier een melding maken wanneer ik weer een proeverij met HP en Macallan heb gepland.
0 x

Jorrit de Jong
Nieuwkomer
Nieuwkomer
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 Jan 2014, 15:53

Re: Highland Park expressies

Ongelezen berichtdoor Jorrit de Jong » 28 Jan 2014, 15:13

Sietseus schreef:Jammer! Ik zal hier een melding maken wanneer ik weer een proeverij met HP en Macallan heb gepland.

Zou top zijn!
0 x

Gebruikersavatar
thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2202
Lid geworden op: 14 Aug 2013, 15:50
Locatie: Hengelo
Contact:

Re: Highland Park expressies

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 28 Jan 2014, 21:12

Oef, de adviesprijs voor de Freya is 180 euro. Beetje prijzig voor een 15-jarige whisky. Zou ie dan zoveel beter zijn dan de 18-jarige OB? Ik hoop het, maar denk het niet.
0 x
Afbeelding | Afbeelding

Gebruikersavatar
totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2444
Lid geworden op: 08 Jun 2011, 13:59

Re: Highland Park expressies

Ongelezen berichtdoor totalatool » 28 Jan 2014, 22:24

thijs100 schreef:Oef, de adviesprijs voor de Freya is 180 euro. Beetje prijzig voor een 15-jarige whisky. Zou ie dan zoveel beter zijn dan de 18-jarige OB? Ik hoop het, maar denk het niet.

Dat zit wel heel dicht tegen de prijs van de HP 25 aan, die volgens mij ook cask strength is en waarvan de kist meer hout bevat dan die drakkar van deze reeks...
0 x
Afbeelding

Jorrit de Jong
Nieuwkomer
Nieuwkomer
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 Jan 2014, 15:53

Re: Highland Park expressies

Ongelezen berichtdoor Jorrit de Jong » 29 Jan 2014, 13:12

thijs100 schreef:Oef, de adviesprijs voor de Freya is 180 euro. Beetje prijzig voor een 15-jarige whisky. Zou ie dan zoveel beter zijn dan de 18-jarige OB? Ik hoop het, maar denk het niet.


Wauw, pittig prijsje..
0 x

Gebruikersavatar
Goodfella
Senior
Senior
Berichten: 116
Lid geworden op: 20 Dec 2013, 19:56

Re: Highland Park expressies

Ongelezen berichtdoor Goodfella » 07 Feb 2014, 23:52

Mooie video van Highland Park m.b.t. 'Freya':



Los van het feit dat ik €180,- ver over the top vind (volgens mij ging Thor destijds voor iets meer dan €100,- over de toonbank), wel interessant om te zien dat ze nu 100% first-fill bourbon vaten hebben gebruikt. Ik zou de whisky graag eens proeven, maar deze prijs gaat mij er wel van weerhouden om er eentje aan te schaffen ben ik bang.
0 x
Afbeelding

Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity.

Gebruikersavatar
JayDie
Moderator
Moderator
Berichten: 6770
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 19:49
Locatie: Gennep

Re: Highland Park expressies

Ongelezen berichtdoor JayDie » 08 Feb 2014, 15:48

Gisteravond de Thor, Loki en Freya geproefd. Denk dat ik ze in omgekeerde volgorde het lekkerste vind. :bigsmile
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Gebruikersavatar
Sietseus
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 194
Lid geworden op: 16 Jul 2010, 12:27

Re: Highland Park expressies

Ongelezen berichtdoor Sietseus » 10 Feb 2014, 14:24

Heb je knap gedaan John, aan een Freya-sample komen :)
0 x

Gebruikersavatar
rizzx
Senior
Senior
Berichten: 101
Lid geworden op: 03 Feb 2014, 12:45
Locatie: Venlo

Re: Highland Park expressies

Ongelezen berichtdoor rizzx » 10 Feb 2014, 15:21

Een echte whisky man draagt uiteraard ook selvedge denim :Pipersmile
0 x

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8303
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: Highland Park expressies

Ongelezen berichtdoor Piet » 10 Feb 2014, 19:32

Zojuist gelezen in een perspublicatie:
Highland Park Freya, 15 jaar oud, 51,2%

Freya is verkrijgbaar vanaf maart 2014 bij gespecialiseerde whiskyslijters.
De adviesverkoopprijs bedraagt € 175,-
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat


Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten