Voortaan maar in 150 deeltjes splitsen...

.squaadgras schreef:Een CasQueteer botteling daarintegen. Het gaat in tegen het hele principe van de cQs in, zie info op de cQs website.

Wouter1981 schreef:Sinds een tijdje is er een 2e website voor casqueteers.
Dit is meer een soort community, bedoeld voor iedereen die al een aandeel heeft in een vat.
Aandelen in nieuwe vaten worden eerst daar aangeboden, voordat ze na enige tijd op de openbare website komen.
Zo kwam er laatst een mooie Glentauchers 1996 voorbij die via de community al snel vol zat en dus niet op de openbare website is verschenen.

FGG schreef:Wouter1981 schreef:Sinds een tijdje is er een 2e website voor casqueteers.
Dit is meer een soort community, bedoeld voor iedereen die al een aandeel heeft in een vat.
Aandelen in nieuwe vaten worden eerst daar aangeboden, voordat ze na enige tijd op de openbare website komen.
Zo kwam er laatst een mooie Glentauchers 1996 voorbij die via de community al snel vol zat en dus niet op de openbare website is verschenen.
Dit lijkt een beetje op een kip-ei verhaal: om op die gesloten site te komen moet je aandeelhouder zijn, om aandeelhouder te worden moet je op de gesloten site zijn...

squaadgras schreef:Tja, bij een gewone 'retailer' release heb ik er geen moeite (meer) mee.
Een CasQueteer botteling daarintegen. Het gaat in tegen het hele principe van de cQs in, zie info op de cQs website. Helemaal bij een botteling waarvan ik weet dat er heel wat mensen graag mee hadden gedeeld (heb er zelf gelukkig 1 via Edwin kunnen krijgen). Het is gelukkig dat ik het niet voor het zeggen heb: was het snel klaar met dit soort praktijken; geen aandeeltjes meer voor bewezen notoire cQs flippers.![]()
Maargoed.. leuk om weer eens een discussie aan te zwengelen.
nigel_tufnel schreef:squaadgras schreef:Tja, bij een gewone 'retailer' release heb ik er geen moeite (meer) mee.
Een CasQueteer botteling daarintegen. Het gaat in tegen het hele principe van de cQs in, zie info op de cQs website. Helemaal bij een botteling waarvan ik weet dat er heel wat mensen graag mee hadden gedeeld (heb er zelf gelukkig 1 via Edwin kunnen krijgen). Het is gelukkig dat ik het niet voor het zeggen heb: was het snel klaar met dit soort praktijken; geen aandeeltjes meer voor bewezen notoire cQs flippers.![]()
Maargoed.. leuk om weer eens een discussie aan te zwengelen.
Tja, zoals velen hier zeggen: vrije markt van vraag en aanbod zeker?
Ik begrijp je punt maar waar trek je de grenzen?
Er zijn ook personen die een paar delen kopen, er een "eigen" botteling van maken en ook tegen een hogere prijs verkopen...
Is dit dan ook niet tegen het principe van de cQs?
Het is een nobel initiatief maar in deze tijden kan je dit helaas verwachten.
Als je zo'n fles trouwens verkoopt aan de originele prijs en de koper verkoopt deze iets later tegen een veel hogere prijs...
Waar begint het en waar stopt het.
Niet iedereen heeft nobele bedoelingen wat deze prijzen uiteraard in de hand werkt.
Er kruipt wat tijd in maar als principes echt belangrijk zijn zou ik genummerde flessen verkopen en een soort contract laten tekenen.
Ieder krijgt zijn deel genummerde flessen.
Verschijnen er dan toch flessen op de 2dehands markt kan je perfect zien van wie ze komen en ze waarschuwen of bannen.
Ze zouden dit best voor een hele hoop uitgaves doen.
Ik ken ondertussen een paar voorbeelden van stokerijen/bottelaars die systematisch veilingen opvolgen, flippers natrekken en
ze permanent weren om nog whisky van hun te kopen.
Zo zou het moeten zijn.

squaadgras schreef:https://www.whiskybase.com/market/whisky/69423
Voortaan maar in 150 deeltjes splitsen...

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten