thijs100 schreef:Ah, fijn. Nu ben ik meteen bekrompen.
Wel op basis van je commentaar;
Ik snap niet dat iemand dit hoger dan 70 scoort, laat staan hoger dan 80.
edwinedje schreef:Iedereen valt erover omdat de producent het domme idee heeft gehad er Whisky op te plakken.
thijs100 schreef:Zowel als 'whisky' als jonge spirit is dit in mijn ogen een verre van geslaagde drank. Ik heb intussen genoeg new make van Schotse distilleerderijen geproefd. Deze drie maanden oude spirit van Turv komt niet in de buurt van die gemiddelde kwaliteit. De reden is ook wel vrij makkelijk aanwijsbaar denk ik: na 10 keer distilleren (ipv 2 of 3 keer) blijven er weinig smaakbestanddelen meer over en krijg je een vrij neutraal destillaat.
Daarnaast is het destilleerproces van Turv nogal afwijkend. Ze houden daar geen rekening met de voor-, midden- en naloop. Bij Turv kiest de computer welke delen van het destillaat geschikt zijn voor consumptie. Dus er zitten ook stukjes van de voor- en naloop in. Ik kan me niet voorstellen dat dit een positief effect op het eindresultaat heeft.
En dat jij dat vind, en weet te onderbouwen, kan ik heel erg waarderen.
Maar anderen kijken daar misschien heel anders tegen aan, en scoren dus anders..
Dat het geen Whisky mag heten zijn we geloof met zijn allen wel over uit.
Maar dat je het op basis daarvan niet zou kunnen of mogen waarderen vond ik een beetje kort door de bocht.
Dus wellicht moeten we de score niet zien als een "Whisky Score" , maar als een "Turv Score".
Het zogenaamde Turven
Zoals vaker hier op het forum... Smaken verschillen nu eenmaal. No hard feelings.