Mijn (Jock) V-Blog staat online
- Jock
- (Whisky)Professional

Mijn (Jock) V-Blog staat online
Beste leden,
Mijn eerste video blog staat online over whisky en mijn eerste onderwerp gaat over het gebruik van glazen. Staat nu een beetje klungelig op, maar ik hoop steeds beter te worden en mijn tekst wat korter te maken. Ook moet ik beter leren om mijn nieuwe camcorder beter te bedienen. Kortom, een hoop te leren voor mij, maar ik ben van plan om een of twee maal in de week een recensie te plaatsen en zodoende hoop ik beter te worden. Ik baseer mijn V-Blog een beetje op die van Ralfy van ralfy.com en heb uitgebreid met hem gecorrespondeerd en heb zijn zegen en toestemming gehad.
Hij staat hier: http://scotchandfolk.blogspot.com/
Groet,
Jock
Mijn eerste video blog staat online over whisky en mijn eerste onderwerp gaat over het gebruik van glazen. Staat nu een beetje klungelig op, maar ik hoop steeds beter te worden en mijn tekst wat korter te maken. Ook moet ik beter leren om mijn nieuwe camcorder beter te bedienen. Kortom, een hoop te leren voor mij, maar ik ben van plan om een of twee maal in de week een recensie te plaatsen en zodoende hoop ik beter te worden. Ik baseer mijn V-Blog een beetje op die van Ralfy van ralfy.com en heb uitgebreid met hem gecorrespondeerd en heb zijn zegen en toestemming gehad.
Hij staat hier: http://scotchandfolk.blogspot.com/
Groet,
Jock
0 x
Re: Mijn eerste V-Blog staat online
He Jock!
Leuk hoe je dat gepresenteerd heb. Ben je geïnspireerd door dit forum? Miste alleen even het Glencairn glass
Bij de Makro (de vestiging in Nijmegen) hebben ze dat specifieke tasting glass niet, anders had ik die meegenomen ipv de port glaasjes. Ben nog aan het bedenken of ik ze ga wisselen en naar de Sligro ga. Denk voor 85% dat dat gaat gebeuren
Leuke site trouwens, die www.ralfy.com. Ik ga daar eens rondneuzen.
Maar: leuk! Ga zo door!
PS.: Stonden die flessen (misschien in verband met reclame) bewust met de zijkant richting de camera?
Edit: lees net in het glazen forum dat je inderdaad daardoor geïnspireerd bent
Leuk hoe je dat gepresenteerd heb. Ben je geïnspireerd door dit forum? Miste alleen even het Glencairn glass
Bij de Makro (de vestiging in Nijmegen) hebben ze dat specifieke tasting glass niet, anders had ik die meegenomen ipv de port glaasjes. Ben nog aan het bedenken of ik ze ga wisselen en naar de Sligro ga. Denk voor 85% dat dat gaat gebeuren
Leuke site trouwens, die www.ralfy.com. Ik ga daar eens rondneuzen.
Maar: leuk! Ga zo door!
PS.: Stonden die flessen (misschien in verband met reclame) bewust met de zijkant richting de camera?
Edit: lees net in het glazen forum dat je inderdaad daardoor geïnspireerd bent
0 x
- Jock
- (Whisky)Professional

JayDie schreef:He Jock!
Ik had wel een Glencairn glas naast me staan John. Maar na drie takes heb ik het opgegeven om zoveel te zeggen binnen 10 minuten. Ik wilde er wel over hebben, maar het kwam er niet van vanwege de tijd. Youtube geeft maar 10 minuten de tijd. De flessen had ik niet vanwege reclame opzij gezet, maar omdat ik mensen niet af wilde leiden. Ik ga zeker flessen opentrekken en het een en ander over zeggen. Ook ben ik van plan om op "locatie" te gaan bij Whisky Live Leiden en ook bij "goede" slijters en importeurs. De Glenciarn glas komt terug in een volgende blog
0 x
Mooi Jock.
Ziet er goed uit voor een première waarin jij bovendien je debuut maakt als hoofdrolspeler, regisseur en producent.
Dan kunnen we nog heel wat verwachten
Het zou zo maar kunnen dat dit de eerste Nederlandstalige in zijn soort is.
En ook al op Twitter !
Ziet er goed uit voor een première waarin jij bovendien je debuut maakt als hoofdrolspeler, regisseur en producent.
Dan kunnen we nog heel wat verwachten
Het zou zo maar kunnen dat dit de eerste Nederlandstalige in zijn soort is.
En ook al op Twitter !
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Leuke 1st blog , Jock. Ga het zeker volgen.
Aah da's leuk. Ik kijk ook altijd 'bourbonblog'van Tom Fisher. Ook altijd op locatie.Ook ben ik van plan om op "locatie" te gaan bij Whisky Live Leiden en ook bij "goede" slijters en importeurs.
0 x
- Jock
- (Whisky)Professional

Aflevering 02 is uit mensen en gaat over toegankelijke whisky. Wat moet ik inschenken voor mijn liefje die niet van whisky houdt.
http://scotchandfolk.blogspot.com/
http://scotchandfolk.blogspot.com/
0 x
Ai Jock, deze is wel erg donker ook als ik mijn beeldscherm op volle lichtsterkte zet blijft het té donker.
Mijn vrouw heeft meegekeken. Een tripje naar Glasgow ziet ze nog wel zitten maar die eerste slok Whisky gaat nog steeds niet lukken. Ik had gehoopt dat jij haar kon overhalen maar alleen al bij de geur heeft ze al genoeg gehad.
Maar ik houd het in gedachte. Wie weet komt het toch nog ooit goed
(met mijn vrouw en Whisky bedoel ik !)
Mijn vrouw heeft meegekeken. Een tripje naar Glasgow ziet ze nog wel zitten maar die eerste slok Whisky gaat nog steeds niet lukken. Ik had gehoopt dat jij haar kon overhalen maar alleen al bij de geur heeft ze al genoeg gehad.
Maar ik houd het in gedachte. Wie weet komt het toch nog ooit goed
(met mijn vrouw en Whisky bedoel ik !)
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
- Jock
- (Whisky)Professional

Piet schreef:Ai Jock, deze is wel erg donker ook als ik mijn beeldscherm op volle lichtsterkte zet blijft het té donker.
Maar ik houd het in gedachte. Wie weet komt het toch nog ooit goed(met mijn vrouw en Whisky bedoel ik !)
Haha. Ik hoop dat het lukt nog Piet. Is inderdaad donker. Ik heb een eenvoudige Samsung camcorder gekocht en het maakt prachtige video's in daglicht, maar binnen in kunst licht is het bagger. Ik moet echt wat op verzinnen, maar weet nog niet hoe.
Groet,
Jock
0 x
Zal hem vanavond eens bekijken.
Idem hier, maar ik respecteer het. Moet ze ook zelf weten. Zou leuk zijn om samen te proeven, maarja... niet dwingen he
Ach, zie het positieve ervan in: blijft er meer voor jezelf over
Wellicht iets met wat spotjes, Jock? Of een schemerlamp naar het plafond toe. Zorgen dat er licht op je achtergrond komt.
Jock schreef:maar die eerste slok Whisky gaat nog steeds niet lukken.
Idem hier, maar ik respecteer het. Moet ze ook zelf weten. Zou leuk zijn om samen te proeven, maarja... niet dwingen he
Jock schreef:maar binnen in kunst licht is het bagger. Ik moet echt wat op verzinnen, maar weet nog niet hoe.
Wellicht iets met wat spotjes, Jock? Of een schemerlamp naar het plafond toe. Zorgen dat er licht op je achtergrond komt.
0 x
Het is hier net andersom- moet het bijna achter slot en grendel zetten;bij wijze van spreken dan want haar voorkeur gaat nog steeds uit naar een goede rode wijn. Maar zo nu en dan drinkt ze wel eens een glaasje mee.
De Schotten kan ze nog niet aan wennen maar de van de bourbons is het vooral de Blanton's ("doe die maar met dat paardje"
) die ze erg lekker vind. Die zijn over het algemeen dan ook wat zoeter dan een Schotse.
De Schotten kan ze nog niet aan wennen maar de van de bourbons is het vooral de Blanton's ("doe die maar met dat paardje"
0 x
Leuk idee Jock, deze aflevering. Ben benieuwd naar je volgende!
0 x
- Jock
- (Whisky)Professional

Heb naar de winkel gebeld en afgesproken dat ik morgenochtend het ding terugbreng. Ik ga het omruilen voor een duurdere toestel. Ik vind de kwaliteit teveel bagger met de Samsung. Als ik een nieuwe heb, zal ik mijn tweede filmpje opnieuw maken en vervangen. Heb morgenmiddag ook een interview gepland met Whisky de Koning in Den Bosch, dus dat wordt mijn eerste "op locatie" filmpje.
Groet,
Jock
Groet,
Jock
0 x
Jock schreef:(...) afgesproken dat ik morgenochtend het ding terugbreng. Ik ga het omruilen voor een duurdere toestel. Ik vind de kwaliteit teveel bagger met de Samsung.
Duurder is niet altijd beter, Jock
Jock schreef:Als ik een nieuwe heb, zal ik mijn tweede filmpje opnieuw maken en vervangen.
Zo heel erg slecht vond ik hem nu ook weer niet, alleen het licht. Maarja... dat hou je toch als je in het donker gaat zitten... Denk niet dat een duurder model dit zal oplossen...?
Jock schreef:Heb morgenmiddag ook een interview gepland met Whisky de Koning in Den Bosch, dus dat wordt mijn eerste "op locatie" filmpje.
Ben benieuwd!!! Succes alvast!
0 x
- Jock
- (Whisky)Professional

Npou ik heb mijn duurder model vanmorgen opgehaald. Heel wat duurder ook nog. Maar ik ben in de winkel naar achter gegaan waar ze geen ramen hadden en alleen maar schemer licht en zelfs hier kon deze Sony stabiel opnemen in Full HD. Ook ga ik een goede lamp aanschaffen die naar het plafond wijst en dan zal mijn filmpjes wat beter worden. Ik wil niet dat mensen afhaken omdat ze het een povere filmpje vinden. Ik sta op het punt naar Den Bosch af te reizen waar ik een interview heb geregeld met De Koning whisky shop. Zal morgen proberen alles online te zetten. Daarna doe ik mijn tweede film opnieuw en zaterdag als alles goed verloopt heb ik een mooie jonge dame hier thuis die van whisky houdt. Zij zal voor de camera gaan vertellen dat niet alleen mannen van whisky houden en zal zij spreken over haar favoriete whiskies en drinken we samen wat voor de film. Blijf kijken want het wordt spannend. Ook heb ik een aflevering in de planning waar ik zelf ga koken met whisky.
0 x
Ha Jock,
Super leuke videos! Ik probeerde op de RSS Feeds van je blog te abonneren, maar ik kan alleen op berichten abonneren. De video's lijken geen berichten te zijn? Misschien is het wat om je videos ook in berichten te zetten. Zo kunnen mensen ook reacties plaatsen op je videos, en kan er via RSS op geabonneerd worden.
Keep it up!
Super leuke videos! Ik probeerde op de RSS Feeds van je blog te abonneren, maar ik kan alleen op berichten abonneren. De video's lijken geen berichten te zijn? Misschien is het wat om je videos ook in berichten te zetten. Zo kunnen mensen ook reacties plaatsen op je videos, en kan er via RSS op geabonneerd worden.
Keep it up!
0 x
Life is too short to drink bad whisky
Terug naar “Nieuwtjes en wetenswaar- en aardigheden”