Brouwgerst uit het Noorden

Het laatste nieuws over ontwikkelingen op gebied van Whisky.
Heeft u een nieuwtje te melden ? Dit is de plek, ook voor wetenswaardigheden die niet goed elders passen.
rickvdw1
Actief lid
Actief lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 02 Aug 2014, 11:40

Brouwgerst uit het Noorden

Ongelezen berichtdoor rickvdw1 » 18 Apr 2015, 09:26

Ik las net dit artikel op de site van de NOS. Telers in Groningen en Friesland gaan gerst telen voor, als ik het goed begrijp, export naar Schotland. Distilleerderijen zijn daar op zoek naar meer capaciteit door de wereldwijd groeiende vraag.

Misschien kunnen we ook iets voor Nederlandse whiskies gebruiken? :nl-vlag

Ik dacht, ik zet het even op het forum.

Wat vinden jullie hiervan?

http://nos.nl/artikel/2030927-telers-in ... hisky.html
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
defeatless
Moderator
Moderator
Berichten: 3577
Lid geworden op: 11 Jun 2014, 23:45
Locatie: Wageningen

Re: Brouwgerst uit het Noorden

Ongelezen berichtdoor defeatless » 18 Apr 2015, 11:55

kan het zo snel niet vinden, maar het is al eerder ter sprake gekomen hier op het forum.

Lekker laten telen toch?
0 x

Gebruikersavatar
Mermur
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2107
Lid geworden op: 09 Feb 2014, 18:28
Locatie: Nijmegen
Contact:

Re: Brouwgerst uit het Noorden

Ongelezen berichtdoor Mermur » 18 Apr 2015, 14:54

0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Nederland-paraat
Senior
Senior
Berichten: 252
Lid geworden op: 17 Sep 2013, 18:47

Re: Brouwgerst uit het Noorden

Ongelezen berichtdoor Nederland-paraat » 18 Apr 2015, 16:57

rickvdw1 schreef:Misschien kunnen we ook iets voor Nederlandse whiskies gebruiken? :nl-vlag


Misschien moeten we als Nederlanders gaan bouwen aan onze ''single malt Dutch whisky'' om te concurreren met onze schotse vrienden zoals de Japanners op het moment doen.

Het gebruik van de Nederlandse mout zou ik aanraden en het stempel ''local'' er op drukken wat tegenwoordig helemaal hip is en al gebruikt word (Bruichladdich Scottish Barley bijvoorbeeld).
Als de whisky vraag door blijft zetten dan zouden we in Nederland echt wel een paar whisky destilleerderijen kunnen gebruiken al is de Nederlandse consumptie de afgelopen jaren al behoorlijk fors gestegen.
1 x


Terug naar “Nieuwtjes en wetenswaar- en aardigheden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten