Goede betaalbare bourbon
Re: Goede betaalbare bourbon
Wild Turkey 101 8y is soms vrij goedkoop te krijgen, maar een lekker pittige bourbon. Stunner. Ik koop hen hier steeds voor €18.- (maar is vast verkeerd geprijsd). Ook Woodford is best oke, veel delicater en milder.
0 x
Ik heb voor beide flessen 51 euro betaald, maar dan wel de 1 liter variant.
Edit: net even van beide een slokje geproefd.
Wild turkey, lekker, maar wel een pittige bourbon, vooral in de afdronk.
Woodford reserve een stuk milder en zachter, lange subtiele afdronk.
Beide lekker, maar Woodford meer subtieler, maar is ook stuk prijziger.
Edit: net even van beide een slokje geproefd.
Wild turkey, lekker, maar wel een pittige bourbon, vooral in de afdronk.
Woodford reserve een stuk milder en zachter, lange subtiele afdronk.
Beide lekker, maar Woodford meer subtieler, maar is ook stuk prijziger.
0 x
Woodford Reserve is heerlijk, Gentleman Jack vind ik ook verrassend lekker en Four Roses Single Barrel
Bourbon verdient een groter gedeelte van mijn drankkabinet!
Frank
Bourbon verdient een groter gedeelte van mijn drankkabinet!Frank
0 x
Ikzelf vind niets speciaals aan de Woodford Reserve...
De Stetson, die je steeds vaker ziet bij de slijterij, is wel een aardige om eens te proberen. Mooi prijsje ook.
De Stetson, die je steeds vaker ziet bij de slijterij, is wel een aardige om eens te proberen. Mooi prijsje ook.
0 x
dmace schreef:Ikzelf vind niets speciaals aan de Woodford Reserve...
Ik vind de Woodford wel erg lekker, maar die Stetson is ook niet verkeerd idd. Ooit eens geproefd op een proeverij en is me wel bij gebleven. Stetson is een merk van goede kwaliteit flatcaps en petjes die ik ook weleens draag en nu maken ze ook bourbon....
0 x
De Old Bardstown Estate met 50,5% is in mijn ogen een " bang for your buck".
27 euro voor dit heerlijke sappie. De vanille en chocoladetonen zijn ruim aanwezig.
Via Van Wees te verkrijgen.
27 euro voor dit heerlijke sappie. De vanille en chocoladetonen zijn ruim aanwezig.
Via Van Wees te verkrijgen.
0 x
Gold edition/Straight from the barrel Blanton"s
Heeft er iemand van jullie nog aan aanrader voor me, heb zelf maar één bourbon staan nl: de Blanton's original single barrel. Persoonlijk vind ik dit echt een toppertje. Dacht zelf om er een paardje bij te zetten. Gold edition of Straight from the barrel, maar ben niet zeker van mijn stuk
MVG
MVG
0 x
-
Rutgervanw
- Actief lid

Zelf vind ik de knob creek 9yo erg goed:). Iets duurder maar ook erg mooi is de wild turkey rare breed.
0 x
Brodsky schreef:Volgende maand ga ik weer voor langere tijd naar de USA. Dit keer toch maar eens wat van Amerikaanse bodem proberen. Een Canadese blend had ik wel eens op, maar echte bocht voor $15. Het merk weet ik niet meer.
Amerikaanse whiskey is als ik het goed begrijp ik drie hoofdsoorten in te delen, nl.: (Kentucky) Straight Bourbon, Tennessee Sour Mash, en Rye whiskey. In Oregon wordt ook Single Malt gestookt, met gemoute en geturfde barley uit Schotland geïmporteerd: Clear Creek "McCarthy's" Oregon Single Malt Pot Distilled Whiskey.
Maar ik wil toch eerst eens wat Straight Bourbon's gaan proberen. Qua prijzen valt het reuze mee, alleen Booker's Small Batch is wat aan de dure kant: http://www.DrinkUpNY.com/category_s/75.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Voorlopig op het proeflijstje:
George T. Stagg, 2nd ed. 2009
Baker's 7yo
Black Maple Hill
Evan Williams 10yo, Single Barrel
Austin Nichol's "Russell's Reserve" 10yo
Woodford Reserve
Elijah Craig 12yo
Eagle Rare 17yo
Iemand goede ervaringen met een van deze Bourbon's?
De Baker's is absoluut TOP! Een echte smaakbom! Cheers, D.
0 x
Als je een flesje benchmark old nr 8 ziet staan, zeker eens proberen. De fles heeft een zwart label en witte letters.
Ik heb hem al heel vaak tegen gekomen in locale supermarkten voor slechts 17 euro ofzo, maar nooit gekocht.
Ik heb hem vandaag eens geprobeerd en voor deze prijs is het zeker een aanrader.
Ik heb hem al heel vaak tegen gekomen in locale supermarkten voor slechts 17 euro ofzo, maar nooit gekocht.
Ik heb hem vandaag eens geprobeerd en voor deze prijs is het zeker een aanrader.
0 x
Re: Gold edition/Straight from the barrel Blanton"s
Beide zijn goede keuzes waarvan ik de gold iets mooier vind.GeoffreyW schreef:Heeft er iemand van jullie nog aan aanrader voor me, heb zelf maar één bourbon staan nl: de Blanton's original single barrel. Persoonlijk vind ik dit echt een toppertje. Dacht zelf om er een paardje bij te zetten. Gold edition of Straight from the barrel, maar ben niet zeker van mijn stuk![]()
MVG
Als je in de buurt woont kom je maar een sample halen. Heb Knob Creek eventueel ook.
0 x
Wat is nou echt een must-have bang for your Buck beginners bourbon verkrijgbaar bij drankdozijn?
Heb wel veel verschillende varianten voorbij zien komen, maar met welke kun je niet fout zitten?
Heb wel veel verschillende varianten voorbij zien komen, maar met welke kun je niet fout zitten?
0 x
Tomh schreef:Wat is nou echt een must-have bang for your Buck beginners bourbon verkrijgbaar bij drankdozijn?
Hier ben ik ook benieuwd naar, wil bij mij volgende bestelling bij drankdozijn een flesje Bourbon mee bestellen maar zie door de bomen het bos niet meer.
0 x
I love scotch. Scotchy, scotch, scotch. Here it goes down, down into my belly - Ron Brurgundy
Tomh schreef:Wat is nou echt een must-have bang for your Buck beginners bourbon verkrijgbaar bij drankdozijn?
Joh, je heb toch een goede toko in Nijmegen. Versailles verkoopt ook bourbon.
Maar wat wil je uitgeven?
Bestel anders de Knob Creek of de Jim Beam 12yo Die doen het altijd goed.
Bookers, Blanton's Gold. Stagg jr-- allemaal goed maar wel duurder.
0 x
Terug naar “Noord Amerikaanse Whiskey en Whisky”