Hallo allemaal.
Ik sta voor de keuze om mijn Macallans Fine Oak 15, 18, en 21 te ruilen tegen een Macallan Oscuro. Denken jullie dat dit kwa investering een verstandige ruil is?
Mvg
Remy
Is dit een slimme ruil?
Re: Is dit een slimme ruil?
hmm , zijn natuurlijk ook mooie flessen.
Ik persoonlijk zou ze houden , maar het is natuurlijk interessant.
Macallan stijgt sowieso in prijs , je kan een gokje wagen en ruilen , wie weet brengt het je meer profijt op , maar ik denk dat het zowat het zelfde gaat zijn.
Ik persoonlijk zou ze houden , maar het is natuurlijk interessant.
Macallan stijgt sowieso in prijs , je kan een gokje wagen en ruilen , wie weet brengt het je meer profijt op , maar ik denk dat het zowat het zelfde gaat zijn.
0 x
Re: Is dit een slimme ruil?
Hoe speciaal is de Oscuro eigenlijk? Wordt deze ook maar tijdelijk gemaakt? Of blijft deze in het Macallan assortiment?
0 x
Re: Is dit een slimme ruil?
Als ik kijk naar de waarde van de flessen kijk en zie dat de flessen die jij dan aanbied dubbel hebt, zou ik het wel doen. Een mooie aanvulling voor die mooie collectie macallan die je al hebt. Qua waarde zal het ongeveer gelijk zijn.
0 x
Re: Is dit een slimme ruil?
Dank je voor je reactie Jim. Ik vraag me alleen af of de Fine Oak flessen niet sneller gaan stijgen in prijs, aangezien die niet meer geproduceerd worden. En de Oscuro volgens mij nieuwe serie is. Of wordt die ook niet meer geproduceerd?
Daar ligt mijn dilemma. Welke flessen zullen over een paar jaar meer waarde hebben...
Daar ligt mijn dilemma. Welke flessen zullen over een paar jaar meer waarde hebben...
0 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

- Berichten: 4942
- Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
- Locatie: Drenthe
Re: Is dit een slimme ruil?
Tsja, koffiedik kijken he!
Persoonlijk zou ik nooit heel veel geld (meer dan 200 euro) uitgeven voor een fles die wel een AS heeft maar geen vintage is. Over 30 jaar is het nog steeds een 18 yo zonder aanduiding van destilleer- of botteljaar. En gezien het aantal Macallan's van met name 15 en 18 yo wat nog in omloop is vind ik de zogenaamde waarde er van nu al belachelijk voor whisky's die niet heel uitzonderlijk scoren. Geldt ook voor de Oscuro; veel te duur voor wat je krijgt. Dus je kunt op je 15,18 en 21 yo blijven zitten als een kip op een paar eieren, ik denk dat het over een jaar of wat nog steeds dezelfde eieren zijn. En als je ze dubbel hebt zo ik het doen, een utgebreide verzameling heeft altijd meerwaarde. Al is het maar om naar te kijken
Persoonlijk zou ik nooit heel veel geld (meer dan 200 euro) uitgeven voor een fles die wel een AS heeft maar geen vintage is. Over 30 jaar is het nog steeds een 18 yo zonder aanduiding van destilleer- of botteljaar. En gezien het aantal Macallan's van met name 15 en 18 yo wat nog in omloop is vind ik de zogenaamde waarde er van nu al belachelijk voor whisky's die niet heel uitzonderlijk scoren. Geldt ook voor de Oscuro; veel te duur voor wat je krijgt. Dus je kunt op je 15,18 en 21 yo blijven zitten als een kip op een paar eieren, ik denk dat het over een jaar of wat nog steeds dezelfde eieren zijn. En als je ze dubbel hebt zo ik het doen, een utgebreide verzameling heeft altijd meerwaarde. Al is het maar om naar te kijken

0 x
Re: Is dit een slimme ruil?
Ben het inderdaad met oogadal eens.
Als je ze dubbel hebt kan je wel mooi je collectie uitbreiden. Ik vind het zeker geen slechte deal!
En ja de waarde stijgen?! Altijd lastig natuurlijk. Ik zou gaan voor een mooie collectie.
Volgens mij is die oscuro wel een tijdelijk iets. Maar hang me er niet aan op.
Als je ze dubbel hebt kan je wel mooi je collectie uitbreiden. Ik vind het zeker geen slechte deal!
En ja de waarde stijgen?! Altijd lastig natuurlijk. Ik zou gaan voor een mooie collectie.
Volgens mij is die oscuro wel een tijdelijk iets. Maar hang me er niet aan op.
0 x
Re: Is dit een slimme ruil?
Dank jullie voor jullie reacties. Ik ga morgen de knoop door hakken.
0 x
Re: Is dit een slimme ruil?
Heb je de keuze al gemaakt?
Ik denk dat het inderdaad geen slechte ruil is als ik kaak naar de prijzen waarvoor de 15, 18 en 21 jaar worden geveild. Zoals hierboven al vermeld zou het kunnen dat de oscuro tijdelijk is, maar daarvoor ben ik niet genoeg op de hoogte. De oscuro gaat voor ongeveer £520 weg op masterofmalt. Ik zie de andere genoemde macallans regelmatig voor een hoger gezamenlijk bedrag geveild worden op catawiki.
Ik denk dat er wel een kans is dat de prijzen nog meer stijgen aangezien macallan hun aanbod heeft vervangen voor non age statement whiskies, waarschijnlijk omdat ze niet in de vraag konden voorzien met dezelfde kwaliteit.
Het is natuurlijk speculatief, maar vast geen slechte investering! (Als dit natuurlijk het enige doel is)
Ik denk dat het inderdaad geen slechte ruil is als ik kaak naar de prijzen waarvoor de 15, 18 en 21 jaar worden geveild. Zoals hierboven al vermeld zou het kunnen dat de oscuro tijdelijk is, maar daarvoor ben ik niet genoeg op de hoogte. De oscuro gaat voor ongeveer £520 weg op masterofmalt. Ik zie de andere genoemde macallans regelmatig voor een hoger gezamenlijk bedrag geveild worden op catawiki.
Ik denk dat er wel een kans is dat de prijzen nog meer stijgen aangezien macallan hun aanbod heeft vervangen voor non age statement whiskies, waarschijnlijk omdat ze niet in de vraag konden voorzien met dezelfde kwaliteit.
Het is natuurlijk speculatief, maar vast geen slechte investering! (Als dit natuurlijk het enige doel is)
0 x
Re: Is dit een slimme ruil?
Zoals ik al tegen Remy heb gezegd via PB, gewoon je fine oak reeks houden! 

1 x
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten



