Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?
Re: Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?
Balvenie 25 triple cask
Yamazaki 10/12/18
Talisker distillers edition 1996
Yamazaki 10/12/18
Talisker distillers edition 1996
0 x
- Jeronimoss
- Senior

vmk schreef:Weer eens een CS Imperial 1995 aangeschaft, hopelijk kan deze concurreren met de Bert versie.
Daarnaast staan er nog een Littlemill 1992 HB en een Auchentoshan 1992 W-F op me te wachten.
Deze Imperial heb ik ook besteld. Leuk om te vergelijken met de 1995 Imperial van The Ultimate. Zelfde datum gedistilleerd maar The Ultimate is 13 dagen eerder gebotteld op 46%.
0 x
Bruichladdich Waves (Er was er nog 1 in NL, nu niet meer)
1 x
- Caledonians
- Whisk(e)y goeroe

Zojuist via een ruil bemachtigd: Caol Ila 31yo 1981/2012 (59.5%, Dewar Rattray, Bourbon Hogshead, C#2362, 225 Bts.)
0 x
Four Roses single barrel, mijn eerste
Ben benieuwd.
Ben benieuwd.

0 x
- Jeronimoss
- Senior

Jeronimoss schreef:Ik ben zeer benieuwd
Daar zul je géén spijt van krijgen, Jeronimoss
Hij is "ontieglijk lekker"!(Volgens mij dan, hè! Moet echt uitkijken, dat ik niet te hard ga
René
1 x
- Willem vd K
- Whisk(e)y goeroe

Ik blijf dat hele Imperial '95 een raadsel vinden. Een paar jaar terug had nog niemand het erover. Er kwam ook amper iets uit, en nog steeds bijna alleen maar vaten uit '95. En gek genoeg lijken het (bijna) allemaal knallers van vaten te zijn. Hoe kan zoiets? En waar zijn alle voorraden uit 1994 en eerder en 1996 en later?
1994 is al opgegaan aan de blends en al het jongere is nog te jong? Productie is in '98 gestopt dus er zal toch nog wel genoeg zijn neem ik aan? Is die 18 a 19 jaar oud zo'n "sweet-spot" qua rijping?
1994 is al opgegaan aan de blends en al het jongere is nog te jong? Productie is in '98 gestopt dus er zal toch nog wel genoeg zijn neem ik aan? Is die 18 a 19 jaar oud zo'n "sweet-spot" qua rijping?
0 x
- Jeronimoss
- Senior

Dat gaan we komende paar jaar dan nog kunnen zien / proeven Willem
1 x
Zou het kunnen zijn dat dit de vaten waren die net geen 3 jaar en 1 dag oud waren in 1998 en dus niet bij de sluiting onmiddellijk verkocht konden worden aan de blenders? En dat ze daarom maar naar de brokers gegaan zijn?
1 x
Matthijs, whiskynerd.
Glengoyne CS Batch 2. Bijzonder benieuwd, ken eigenlijk alleen maar de standaard 10 jaar oude van Glengoyne.
Highland Park Svein, als cadeau gekregen. Hoor veel verschillende verhalen over deze serie, goed en slecht. Hopelijk kan ik mezelf straks bij de 'goede' groep bijschrijven.
Highland Park Svein, als cadeau gekregen. Hoor veel verschillende verhalen over deze serie, goed en slecht. Hopelijk kan ik mezelf straks bij de 'goede' groep bijschrijven.
0 x
- Willem vd K
- Whisk(e)y goeroe

Matti schreef:Zou het kunnen zijn dat dit de vaten waren die net geen 3 jaar en 1 dag oud waren in 1998 en dus niet bij de sluiting onmiddellijk verkocht konden worden aan de blenders? En dat ze daarom maar naar de brokers gegaan zijn?
Zo heb ik het nog nooit bekeken. Zou goed kunnen! Dan is het wel een schot in de roos geweest voor degenen die ze gekocht hebben in '98. Toen was de inhoud volgens mij niet per se veelbelovend, als ik de verhalen moet geloven.
0 x
- Jeronimoss
- Senior

-
edwin1973
- Whisk(e)y goeroe

Imperial 19 jaar oud Ultimate 46 %
Kilkerran Bourbon wip 6 (roze)
Benromach 10
Kilkerran Bourbon wip 6 (roze)
Benromach 10
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”