Welk bier drink je nu of heb je onlangs op ?

Dranken op basis van of met een relatie tot Whisky niet zijnde Whisky. Voorbeelden zijn cocktails en likeuren als Drambuie en Irish Mist.
Caledonians
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: Welk bier drink je nu of heb je onlangs op ?

Ongelezen berichtdoor Caledonians » 28 Nov 2014, 08:59

Gisteren avond mn laatste Westvleteren XII opengetrokken om te vieren dat mn club door is. Dit was een flesje uit een bouwsteenbox. Erg lekker bier dit! :smullen
0 x
AfbeeldingAfbeelding

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 28 Nov 2014, 10:42

Caledonians schreef:Gisteren avond mn laatste Westvleteren XII opengetrokken om te vieren dat mn club door is. Dit was een flesje uit een bouwsteenbox. Erg lekker bier dit! :smullen

mooi biertje he! Het verkrijgen is altijd een hele klus ;)
Welke club is er door?
0 x
Afbeelding

Caledonians
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Caledonians » 28 Nov 2014, 11:08

Yapi schreef:
Caledonians schreef:Gisteren avond mn laatste Westvleteren XII opengetrokken om te vieren dat mn club door is. Dit was een flesje uit een bouwsteenbox. Erg lekker bier dit! :smullen

mooi biertje he! Het verkrijgen is altijd een hele klus ;)
Welke club is er door?

Ja echt he!
Feyenoord heeft gisteren met 2-0 van Sevilla gewonnen en wordt sowieso 2e in de poule en is dus door.
0 x
AfbeeldingAfbeelding

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 28 Nov 2014, 11:16

Ja, leuk sfeertje was het daar! Sterke prestatie!

Wij ook nagenoeg door. Club Brugge speelde 0-0 op Torino (RYAN!) en we moeten thuis al met 1-4 verliezen om nog uitgeschakeld te worden… Komt wel goed!
0 x
Afbeelding

Caledonians
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Caledonians » 28 Nov 2014, 11:32

Yapi schreef:Wij ook nagenoeg door. Club Brugge speelde 0-0 op Torino (RYAN!) en we moeten thuis al met 1-4 verliezen om nog uitgeschakeld te worden… Komt wel goed!

Denk dat jullie een goede hebben aan Ruud Vormer? Heeft het bij Feyenoord helaas niet gered door de grote concurrentie op het middenveld. Ik zag hem altijd wel graag spelen.
0 x
AfbeeldingAfbeelding

vmk
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor vmk » 28 Nov 2014, 11:37

Laat ik maar even niet meelullen over het voetbal... :roll:
0 x

avdboom
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor avdboom » 28 Nov 2014, 12:20

jhaagmans schreef:
avdboom schreef:- Piraat
- Piraat Triple Hop
- Duvel Triple Hop
- La Chouffe Houbion

Niks mis mee. Johan Brugge is het niet met me eens, maar smaken verschillen en ik vind die Houblon Chouffe gewoon echt heel erg lekker, net als de Duvel Triple Hop. En dan zeker de 2013 en 2014 editie, elk met een ander soort hop aangevuld.
Dat is het hele punt, je kan niet op iemand anders smaak varen, proeven is de enige optie, maar toch nice om te weten dat deze bij anderen wel bevallen ;)

- Kasteel Bier Donker (volgens mij wel eens iemand positief over gehoord)

Die zou ik persoonlijk laten staan, maar het past ook niet zo in mijn straatje. Ik vind Kasteel Tripel ook een beetje platjes, het is niet mijn brouwerij.
Ik ga er maar in mee, en in de plaats geef ik dan de eerder genoemde Malheur 10 & 12 een kans.

En écht, vergeet Tripel Karmeliet niet, ik durf er bijna geld op te zetten dat je die lekker vindt! Ik ben alleen niet zo'n gokker ;)
Ze hebben hem ook bij de druiventuin, it's definitly on the list! Ook nog fatsoenlijk prijsje er aan, ik laat je weten wat ik er van vind!

De La Chouffe is een Mc Chouffe geworden, dus een vierpakje La Chouffe moet ik ook nog maar er bij gaan scoren dan :Proost
0 x
Afbeelding

jhaagmans
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor jhaagmans » 28 Nov 2014, 13:48

Ook niet vies. Heel ander soort bier dan La Chouffe, maar redelijk in balans, niet te zoet. Als ik 100 keer moet kiezen, kies ik echter 90 keer La en 10 keer Mc, maar ook dat is natuurlijk persoonlijke voorkeur.
0 x

avdboom
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor avdboom » 28 Nov 2014, 19:58

jhaagmans schreef:Ook niet vies. Heel ander soort bier dan La Chouffe, maar redelijk in balans, niet te zoet. Als ik 100 keer moet kiezen, kies ik echter 90 keer La en 10 keer Mc, maar ook dat is natuurlijk persoonlijke voorkeur.

La Chouffe was eigenlijk ook de bedoeling, maar degene die het gehaald heeft had zich vergist, maar ach... hij kwam iets ophalen dat al lange tijd in de weg stond maar ik geen afscheid van kon nemen, dus maar snel de pleister van de wond af getrokken. Dit gaat me ook wel smaken denk ik.
En voor de zekerheid heb ik net in de aanbieding nog een 4-pack La Chouffe en twee flesjes Leffe Blond gehaald :bigsmile

Nu nog wat van de eerder genoemde speciaal bieren scoren en ik kan met de feestdagen een leuke shoot-out doen :smullen

Nog iets anders... dit hooggegiste bier gist nog na in de fles. Meestal als er naar gevraagd wordt is het hoe lang het bewaard kan/mag worden. Maar ik vraag mij af wat is aan te raden? Ook een paar flesjes weg zetten voor later? Wordt het dan beter, of anders? Hoe lang is normaal/redelijk? Of is dit toch meer bier om open te trekken en op te drinken?
0 x
Afbeelding

jhaagmans
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor jhaagmans » 28 Nov 2014, 21:15

avdboom schreef:degene die het gehaald heeft had zich vergist

Zo heb ik ook mijn eerste Mc Chouffe geproefd, indertijd vond ik het een grote tegenvaller ;)

Nog iets anders... dit hooggegiste bier gist nog na in de fles. Meestal als er naar gevraagd wordt is het hoe lang het bewaard kan/mag worden. Maar ik vraag mij af wat is aan te raden? Ook een paar flesjes weg zetten voor later? Wordt het dan beter, of anders? Hoe lang is normaal/redelijk? Of is dit toch meer bier om open te trekken en op te drinken?

Dat is echt per bier verschillend. Voor pils en andere bieren met een laag alcoholgehalte geldt meestal dat de smaak jong het best is. Begint de smaak te veranderen, dan is dat zelden ten goede. Bieren vanaf een procent of 8 kun je vaak prima 2 jaar bewaren, maar dit zal nog weinig met de smaak doen en de hele donkere, hooggegiste speciaalbieren kunnen soms een smaakevolutie ondergaan die het bier interessanter maakt na het een langere tijd te bewaren. Wel koel en donker bewaren en als je slim bent ook met meerdere tegelijk, want er kunnen er best een aantal "sneuvelen".

Hertog Jan Grand Prestige staat erom bekend dat het een bier is dat mettertijd beter wordt. Ik heb er vorig jaar één geproefd die sinds 2005 had liggen rijpen in een wijnkelder en daar was ik best van onder de indruk. Ik heb zelf helaas geen kelder waarin ik zou kunnen experimenteren :cry:
0 x

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 28 Nov 2014, 23:14

Amstel Bock, in een Leffe glas :lekker
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 28 Nov 2014, 23:34

Peter87 schreef:Amstel Bock, in een Leffe glas :lekker

en nog 1 :bigsmile
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

liefmans
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor liefmans » 29 Nov 2014, 01:29

Tarad boulba in een duvel glas.
0 x
Afbeelding

jdoucet
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor jdoucet » 29 Nov 2014, 11:10

liefmans schreef:Tarad boulba in een duvel glas.

Daar had je blijkbaar toch al wat van op ;-)
0 x

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 29 Nov 2014, 11:53

Een 'Cracker' 7.3 %. Tja, wat kan ik zeggen?
Geur: precies of ik stak mijn neus zeer diep in een gigantische bos vers geplukte bloemen om nadien super diep te inhaleren ...
Smaak: om, na het inademen, er een flinke beet uit te nemen.

Niet meteen aangenaam :?
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Terug naar “Whisky gerelateerde dranken inclusief cocktails”