Whisky Passion en incasso ???

Whisky-reis, -festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tasting ervaringen, niet zozeer gedetailleerde (reis)verslagen (wel links naar albums en verslagen). Dit gaat vooral over reviews, ervaringen, meningen, aan- en afraders van tour-operators, bezienswaardigheden, combinaties etc.
dvlam
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Whisky Passion en incasso ???

Ongelezen berichtdoor dvlam » 06 Nov 2014, 21:10

Hallo : graag had ik even jullie ervaringen geweten in verband met het volgende.
Ik was geabonneerd op Whiskypassion, en een tweetal jaar terug heb ik per mail mijn abonnement opgezegd. En inderdaad : ik kreeg geen magazines meer.
Tot mijn grote verbazing kreeg ik onlangs een brief van een incaasobureau dat ik in gebreke bleef voor een onbetaalde factuur.
Ten eerste heb ik nooit een factuur gehad, ten tweede heb ik geen magazines meer ontvangen, maar wordt toch door ee incasso benaderd.
Ik heb tot 2 keer toe Whisky Passion aangeschreven (via hun site) maar NOOIT geen reactie gehad. De incasso wit mij te vertellen dat zijn beweren mijn opzegging per mail nooit ontvangen te hebben.... naTUURlijk zullen ze dat beweren - goed wetende dat ik mail van 2 jaar terug niet meer zal hebben.
Dit ruikt verdacht veel naar oneerlijk zaken doen.
Zijn er onder jullie die dergelijke ervaringen hebben ?

dank voor de feedback, ondertussen probeer ik Whisky Passion NOG eens te benaderen, en ik hou jullie op de hoogte van hun praktijken
0 x

daytona955
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: Whisky Passion en incasso ???

Ongelezen berichtdoor daytona955 » 06 Nov 2014, 21:20

Normaal krijg je ook altijd een bevestiging van je opzegging.
0 x
Afbeelding
Sometimes its better asking for Forgiveness then permission.

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 06 Nov 2014, 22:57

eeuh de abonnementen lopen via abbonnementland.
Misschien moet je het daar mee uitvechten.

Verder nooit geen last gehad, maar ben ook altijd nog lid.
0 x

whiskypassion
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor whiskypassion » 07 Nov 2014, 00:56

Beste Dany

U bent niet echt sportief bezig u heeft wel degelijk antwoord van ons gekregen:

quote:
Ronald - Whiskypassion schreef op 2014-10-22 21:46:
Beste Dany,
Tot onze spijt moeten wij u melden dat WIJ geen enkele mail van u hebben ontvangen inzake onderstaande.
Wij hebben uw klacht doorgestuurd aan onze abonnementen service, wij gaan er vanuit dat zij uw klacht zo spoedig mogelijk zullen behandelen en dus beantwoorden.
Excuus voor het eventuele ongemak, voor verdere vragen en of opmerkingen kunt u natuurlijk altijd contact met ons opnemen.

Ik zal morgen uitzoeken of onze abo service u geantwoord heeft en u hierover informeren.
Echter, U stuurt mij nu een mail (die u hier niet plaatst) met een aantal niet zo leuke "bedreigingen" die ik nu hier niet zal plaatsen omdat wij wel sportief zijn en netjes blijven communiceren. Ik vind het dan ook niet netjes dat u een ander commentaar plaatst op dit blog, dan wat u aan mij per mail stuurt, met de verwijzing naar dit forum.

Ik zal u per mail antwoorden en mocht u as weekend in Brussel (Spirits in the Sky) aanwezig zijn persoonlijk te woord staan.
U bent natuurlijk ook van harte welkom op andere festivals waar wij aanwezig zijn.

Laat het wel duidelijk zijn dat als iemand zijn abonnement opzegt wij dit altijd respecteren en accepteren. Maar het blijft vreemd dat er mensen zijn die wel magazines ontvangen maar geen rekening/factuur maar wel een aanmaningen ontvangen en beledigd zijn.

Toch een vriendelijke groet
Ronald
0 x

avdboom
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor avdboom » 07 Nov 2014, 09:57

Als de fijten van whisky passion kloppen riekt dit naar zwart maken over de rug van dit platform/forum. Echter, met al deze soort discussies blijft het een welles-niettus verhaal waar de meelezers aleen maar kunnen gissen naar wat de juiste fijten zijn :? .

Ik zou toch echt aanbevelen dit onderling op een nette manier voor beiden op te lossen, want hier komen nooit winnaars uit. Whisky passion steekt hier publiekelijk zijn hand uit...

Ondertussen gooi ik dit in mijn metal bincan en ga eens even op de site van whisky passion kijken (bad publicity is publicity too...)...
0 x
Afbeelding

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 07 Nov 2014, 13:06

Zoals bij al dit soort zaken is het inderdaad een welles-nietes verhaal. Mijn ervaring met Whisky Passion is positief en ik betwijfel dan ook of deze situatie op iets anders dan een misverstand berust. Ik zou het advies van avdboom oppakken en nog eens rustig gaan praten, het lijkt mij sterk dat dit geschil (met een dergelijk kleine geldelijke waarde) het waard is om er op deze manier met gestrekt been in te gaan.

We horen het natuurlijk graag hier als alles netjes is opgelost (of niet).
0 x
Matthijs, whiskynerd.

dvlam
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor dvlam » 07 Nov 2014, 19:21

Vandaag al nieuws gehad van Whisky Passion.
Blijkbaar is de fout bij het incasso bureau gebeurde n.a.v. een jaarlijkse actie.
De zaak is hiermee dus opgelost, en Whisky passion valt niets te verwijten.

Jammer dat ik eerst een serieus mijn tanden moest tonen vooralleer er iets gebeurde. Na mijn eerste mails (ondertussen een maand geleden) op de sites van de incasso heb ik 0 qua reactie gekregen, dus dan maar naar Whisky passion getrokken. Daar ging men het bekijken, maar echte reactie (positief nog negatief) bleef ook uit. Vandaar dat ik via dit forum naar jullie ervaring gevraagd heb want dit zag er eventjes fout uit. Mocht dat zo zijn wilde ik jullie waarschuwen.

Maar goed : eind goed al goed.
0 x

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 07 Nov 2014, 19:27

dvlam schreef: Vandaar dat ik via dit forum naar jullie ervaring gevraagd heb want dit zag er eventjes fout uit. Mocht dat zo zijn wilde ik jullie waarschuwen.

Ik denk eerder dat je via dit forum wat druk uit wilde oefen op whisky passion. Aangezien je hier maar 2 berichten gepost hebt die beide over dat onderwerp gaat kan ik moeilijk geloven dat je dit voor ons welzijn hebt gedaan.
Maar goed, opgelost
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

daytona955
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor daytona955 » 07 Nov 2014, 20:31

naar aanleiding van deze discussie toch vandaag maar een abbonement genomen wilde ik al langer doen :goedgedaan
1 x
Afbeelding
Sometimes its better asking for Forgiveness then permission.

whiskypassion
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor whiskypassion » 10 Nov 2014, 13:55

Alles opgelost dus.
Zoals de meesten weten ben ik meestal makkelijk bereikbaar, dus maakt onze abonnementen service een fout, neem dan gerust contact op.
Laat een paar dingen duidelijk zijn heeft of neemt u een abonnement dan sturen wij een factuur.
Betaald u niet, ook u maakt fouten of vergeet wel eens iets, sturen wij een aanmaning (die ons ook geld kost!)
Betaald u dan nog niet zal onze abonnementenservice dit nogmaals proberen maar dan berekend men incassokosten. die we aan u doorberekenen.

Wilt u echter geen bladen meer kunt u gewoon opzeggen. dat vinden wij natuurlijk jammer maar zullen dit ALTIJD respecteren!

Dus graag op tijd betalen of opzeggen dan kunnen wij het abonnement laag houden en houd u meer geld voor Whisky over :)

Ronald
1 x

jdoucet
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor jdoucet » 10 Nov 2014, 13:56

Mijn vader heeft op het SITS festival ook maar een abonnementje genomen :)
0 x

shaven
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor shaven » 06 Aug 2016, 15:23

Een gelijkaardig verhaal met whiskypassion. Aboland ontkende ook eerst dat er een opzeg gebeurd was, na hierover bewijs geleverd te hebben, kwamen ze met andere excuses op de proppen. Na lange tijd discussiëren, bleek dat ze niet eens een bestelling van mijn kant konden voorleggen en probeerden ze maar te gissen.
Overlaatst een incassobureau op me afgestuurd (terwijl dit bij het EEC nog in behandeling was).
Whiskypassion is een heel leuk magazine, maar aboland, dat is een compleet ander verhaal, het internet staat vol met klachten over hen.
0 x
Afbeelding

Terug naar “Whisky-reis, -evenementen en Nosing & Tasting reviews, ervaringen en meningen”