HEBT sample II

Een eigen plek voor Whisky-verenigingen, -societies, -clubs, -genootschappen, -kringen, -collectieven, -vriendengroepen etc.
edwin1973
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1253
Lid geworden op: 12 Feb 2012, 18:05
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: HEBT sample II

Ongelezen berichtdoor edwin1973 » 12 Mei 2014, 22:02

And the winner is ?
0 x

Gebruikersavatar
totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2444
Lid geworden op: 08 Jun 2011, 13:59

Re: HEBT sample II

Ongelezen berichtdoor totalatool » 12 Mei 2014, 22:06

BWhisky schreef:Zijn er nog onder jullie die 2 wat body vinden missen? Ik heb de indruk dat deze op cs nóg een stuk beter was geweest..

Nr 2bis was voor mij iig een bommetje qua mondbeleving vergeleken met 2.
0 x
Afbeelding

Pellie
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2797
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 10:00
Locatie: Enschede

Re: HEBT sample II

Ongelezen berichtdoor Pellie » 12 Mei 2014, 22:08

Ja dat vond ik ook, wat 2 mist heeft 2BIS voor mijn gevoel wel!
0 x

Gebruikersavatar
Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3246
Lid geworden op: 03 Feb 2012, 22:50

Re: HEBT sample II

Ongelezen berichtdoor Yapi » 12 Mei 2014, 22:09

0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1736
Lid geworden op: 24 Apr 2010, 17:58

Re: HEBT sample II

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 12 Mei 2014, 22:10

Zooooow, zéér onverwacht! Hoh, van een verrassing gesproken.
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

Gebruikersavatar
henri
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 Apr 2013, 17:02
Locatie: Rotterdam

Re: HEBT sample II

Ongelezen berichtdoor henri » 12 Mei 2014, 22:12

wat de ...? zou ik never aan gedacht hebben..
ergens ook een notitie van die eerste van te vinden?

( maakt wel dat ik de macallan hype beter ga begrijpen.. vond m echt heel interressant )

:)
0 x
Afbeelding

edwin1973
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1253
Lid geworden op: 12 Feb 2012, 18:05
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: HEBT sample II

Ongelezen berichtdoor edwin1973 » 12 Mei 2014, 22:14

Nooit gedacht . Nou heb ik ook nog maar 1 macallan ooit op.

Mooie whisky voor zn 10 jaar :duimop

Was weer een mooie sample Bart
0 x

Gebruikersavatar
turfsmurf
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1527
Lid geworden op: 08 Jan 2011, 15:15
Locatie: Wageningen

Re: HEBT sample II

Ongelezen berichtdoor turfsmurf » 12 Mei 2014, 22:15

Verrassend! Het was dus wel een oude whisky, maar geen oude whisky. Die 40% verklaart meteen waarom ik de smaak en finish wat vond tegenvallen t.o.v. de geur, maar ik dacht toch dat die sterker was.

Erg smakelijk en nu snap ik ook waarom Macallan zo'n geliefde naam is (was?) onder de kenners.
0 x
Afbeelding
"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits)

Gebruikersavatar
henri
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 Apr 2013, 17:02
Locatie: Rotterdam

Re: HEBT sample II

Ongelezen berichtdoor henri » 12 Mei 2014, 22:16

overigens.. goed hoor kay!! :goedgedaan
0 x
Afbeelding

Pellie
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2797
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 10:00
Locatie: Enschede

Re: HEBT sample II

Ongelezen berichtdoor Pellie » 12 Mei 2014, 22:17

Daarom scoorde ik #2 maar 85 haha.....2bis vond ik erg lekker . Ben niet de grootste Macallanfan op de wereld en ook bijna nog nooit gedronken. Mooie onthulling !!!! :D

Gefeliciteerd voor degene die het goed had!! :goedgedaan
Laatst gewijzigd door Pellie op 12 Mei 2014, 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Gebruikersavatar
totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2444
Lid geworden op: 08 Jun 2011, 13:59

Re: HEBT sample II

Ongelezen berichtdoor totalatool » 12 Mei 2014, 22:17

Thijs jongen, je idee in de PB's was leuk en als je de leeftijd van 2 niet zo overschat had, dan was je misschien wel heel dichtbij gekomen.
Ik moet toegeven dat wishful thinking mij nooit heeft doen denken aan Macallan, maar mijn god dit is wel wat beter dan de Amber die ik laatst proefde na een jaar of tien Macallan geheelonthouding.
Laatst gewijzigd door totalatool op 12 Mei 2014, 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3246
Lid geworden op: 03 Feb 2012, 22:50

Re: HEBT sample II

Ongelezen berichtdoor Yapi » 12 Mei 2014, 22:18

henri schreef:wat de ...? zou ik never aan gedacht hebben..
ergens ook een notitie van die eerste van te vinden?


nee, niet echt, probleem is ook met deze flessen dat je nooit zeker weet of het dezelfde was. In ieder geval heeft ie al dezelfde kenmerken, staat het ook effectief op de fles allemaal. Ik post later nog een foto van de fles, via Ipad genomen.
ooit gescoord voor 100, ook voor jullie 100, maar op auctions tegenwoordig toch al snel richting 200 euro...
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tomh
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1271
Lid geworden op: 16 Mar 2014, 12:45
Locatie: Nijmegen

Re: HEBT sample II

Ongelezen berichtdoor Tomh » 12 Mei 2014, 22:21

henri schreef:overigens.. goed hoor kay!! :goedgedaan


(Leuk om mee te lezen)
Maar Kay, hoe weet jij in hemelsnaam de smaak van gelakt hout? :gnif
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3246
Lid geworden op: 03 Feb 2012, 22:50

Re: HEBT sample II

Ongelezen berichtdoor Yapi » 12 Mei 2014, 22:21

die typische rozijnen in rum zijn heerlijk in de neus... kan ik niet genoeg van krijgen!!! Ook ik vind hem in de neus goddelijk, de smaak is net iets te zacht aanwezig. Tegelijk, geweldig hoor!

hier een review bv van Johan Van Samang (natuurlijk niet dezelfde fles/misschien wel zelfde afvulling??)
30 jaar bottle effect... geen enkele fles kan volgens mij nog vergeleken worden

Macallan 10y, 40%, OB +/- 1985 for Giovinetti & Figli, 75 cl – Speyside – 84/100
Lekkere oude gesherryde Macallan, wat moet een mens nog meer hebben? Rozijnen en gedroogde abrikozen, karamel. Of wacht, de schromelijk ondergewaardeerde rum-rozijnen! Koffie. Mooie balans bitter en zoet. Hele lichte zwavel, maar absoluut niet storend.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1657
Lid geworden op: 05 Mei 2012, 00:58
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: HEBT sample II

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 12 Mei 2014, 22:23

haha mooi man! Lijkt er dus toch op dat er 'vroegah' in sommige gevallen dus echt betere standaard OB's gebotteld werden. Of kunnen we hier terecht van een positief OBE spreken?
0 x


Terug naar “Whisky Webstek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast