Wat wordt je volgende fles aankoop cq aanwinst?
Re: Wat wordt je volgende fles aankoop cq aanwinst?
Ik had me voorgenomen als volgende aanschaf een Springbank aan te schaffen... Kom ik gisteren een nette aanbieding tegen van een HP25 48,1% (€ 115,-)
Ik heb (nog) niet veel met HP. Een tube HP12 en twee glaasjes HP10 tot nog toe pas op. Ik vind het vrij delicate whisky's, die ik waarschijnlijk meer waardeer als ik meer whiskyervaring heb.
Wat te doen... Ik vind het wel gaaf om een 25jarige in huis te hebben voor speciale gelegenheden. Maar wil ik wel zoveel investeren in een distilleerderij die me (nog) niet zoveel aanspreekt?
Ik heb het topic 'wat was je eerste echt dure whisky' ook doorgespit. Ik wil daar niet een HP25 zetten met als achtergrond 'mooie aanbieding'... Dat vind ik niet voldoende.
Wat zouden jullie doen?
Ik heb (nog) niet veel met HP. Een tube HP12 en twee glaasjes HP10 tot nog toe pas op. Ik vind het vrij delicate whisky's, die ik waarschijnlijk meer waardeer als ik meer whiskyervaring heb.
Wat te doen... Ik vind het wel gaaf om een 25jarige in huis te hebben voor speciale gelegenheden. Maar wil ik wel zoveel investeren in een distilleerderij die me (nog) niet zoveel aanspreekt?
Ik heb het topic 'wat was je eerste echt dure whisky' ook doorgespit. Ik wil daar niet een HP25 zetten met als achtergrond 'mooie aanbieding'... Dat vind ik niet voldoende.
Wat zouden jullie doen?
0 x
whiksy schreef:Wat zouden jullie doen?
Ik zou op die aanbieding afvliegen met de kracht van duizend ontploffende zonnen.
Iets serieuzer: dit is nou een goed voorbeeld van een aanbieding waarvan je later in je whisky-carriëre behoorlijk spijt kunt hebben als je die nu laat gaan. De gangbare prijs is tegenwoordig al gauw 160€ als je geluk hebt en 'normaal' 200+.
In het ergste geval heb je een investering gedaan in een fles die je misschien niet lust als je HP niet lekker blijkt te vinden, maar dan kun je hem makkelijk weer verkopen/ruilen voor iets anders. In het waarschijnlijkere geval leer je dat de HP18 veel beter is dan de HP12 en dan doet deze HP25 daar nog een paar kwalitatieve scheppen bovenop. Koop nu, en probeer eens wat meer HP's voordat je hem opent.
0 x
- Dram The Man
- Top bijdrager
whiksy schreef:Ik had me voorgenomen als volgende aanschaf een Springbank aan te schaffen... Kom ik gisteren een nette aanbieding tegen van een HP25 48,1% (€ 115,-)
Wat zouden jullie doen?
Wat zouden jullie doen?

Niet twijfelen, onmiddellijk kopen natuurlijk!!!
Ik heb hier de 21y (47,5%) staan en ik vind die héél lekker. Perfect uitgebalanceerde whisky (zoet, peper, turf en hout) met iets meer hout dan de 18y. Dus die 25y kan niet slecht zijn.
Heb je trouwens die aanbieding in een winkel gezien?
0 x
Dram The Man @ Whiskybase
There are two things a Highlander likes naked, ... and the other one is Malt Whisky.
There are two things a Highlander likes naked, ... and the other one is Malt Whisky.
Ik zou hem zeker niet laten lopen. Sterker nog, ik hoor graag waar die aanbieding is, bestel ik er ook direct eentje 
Of is het bij een particulier?

Of is het bij een particulier?
0 x
Er staat er nog een in Aanbod ....Highland Park 25 tijdelijk te verlagen naar slechts € 160,00 exclusief bezorgkosten (was €210). .... dus €115,- 

0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
turfsmurf schreef:Ik zou op die aanbieding afvliegen met de kracht van duizend ontploffende zonnen.

turfsmurf schreef:Iets serieuzer: dit is nou een goed voorbeeld van een aanbieding waarvan je later in je whisky-carriëre behoorlijk spijt kunt hebben als je die nu laat gaan. De gangbare prijs is tegenwoordig al gauw 160€ als je geluk hebt en 'normaal' 200+.
In het ergste geval heb je een investering gedaan in een fles die je misschien niet lust als je HP niet lekker blijkt te vinden, maar dan kun je hem makkelijk weer verkopen/ruilen voor iets anders. In het waarschijnlijkere geval leer je dat de HP18 veel beter is dan de HP12 en dan doet deze HP25 daar nog een paar kwalitatieve scheppen bovenop. Koop nu, en probeer eens wat meer HP's voordat je hem opent.
Dank voor je verhaal. Ben inderdaad bang dat ik spijt ga krijgen als ik het niet doe...
Dram The Man schreef:Heb je trouwens die aanbieding in een winkel gezien?
Harrie schreef:Ik zou hem zeker niet laten lopen. Sterker nog, ik hoor graag waar die aanbieding is, bestel ik er ook direct eentje
Ik ga er morgen nogmaals langs... Als ze er meer hebben laat ik het jullie weten.
0 x
Het was bij de makro in Best en natuurlijk inmiddels uitverkocht.
Laatst gewijzigd door whiksy op 23 Feb 2014, 00:21, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
whiksy schreef:Het was bij de makro in Best en natuurlijk inmiddels uitverkocht.
Tsja, was natuurlijk wel in het oog springend zelfs voor een minder ervaren liefhebber.
Had goed in Verborgen pareltjes gepast. `t benne onstuimige whiskytijden

0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
whiksy schreef:Het was bij de makro in Best en natuurlijk inmiddels uitverkocht.
De Makro in Hengelo had er een tijdje geleden ook een staan. Die staat nu bij mij thuis

0 x
Een paar weken terug heb ik me ingeschreven voor de loterij voor deze exclusieve Japanse Karuizawa van The Whisky Exchange. Ik had nooit verwacht ingeloot te worden, maar dat is nu wel het geval. Dus nu moet ik beslissen of ik 'm ook echt wil kopen. Totale kosten: 409 euro. Een buitenkans? Maar ook heel veel geld voor een fles whisky. Dat wordt dus even heel hard nadenken.
0 x
- totalatool
- Forum goeroe
thijs100 schreef:Een paar weken terug heb ik me ingeschreven voor de loterij voor deze exclusieve Japanse Karuizawa van The Whisky Exchange. Ik had nooit verwacht ingeloot te worden, maar dat is nu wel het geval. Dus nu moet ik beslissen of ik 'm ook echt wil kopen. Totale kosten: 409 euro. Een buitenkans? Maar ook heel veel geld voor een fles whisky. Dat wordt dus even heel hard nadenken.
Ben je daar vandaag over gemaild? Dan heb je namelijk een herkansingsfles te pakken.
0 x
totalatool schreef:Ben je daar vandaag over gemaild? Dan heb je namelijk een herkansingsfles te pakken.
Is inderdaad een herkansing, had die mail dus ook echt niet meer verwacht. Ik heb nu zelf weer tot 6 maart om te beslissen. Daarna gaat ie eventueel naar een derde gegadigde.
0 x
EenClynelish 1996 Speciality Drinks Ltd. 56.1% en Clynelish 17yo Carn Mor botteling voor IWS!
0 x
Volgens mij heeft Bart het halve forum aangestoken met zijn Clynelish voorliefde 

0 x
Pellie schreef:EenClynelish 1996 Speciality Drinks Ltd. 56.1% en Clynelish 17yo Carn Mor botteling voor IWS!

0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”