graag toch even eerst zien hoe de reacties zijn over deze whisky
tzijn er direct een paar en niet dat ik een miskoop ga doen,
niet veel te vinden in het forum over deze dus...
alvast bedankt voor jullie ervaringen

WhiskyLiam schreef:Zo te zien is Scapa geen heel populaire distillery. Gister m'n eerste Scapa gedronken, de Scapa Skiren SK07. Dit is een prima whisky. Nog nooit zo duidelijk "romig" of "boterig" geproefd, heel aangenaam. Verder niet bijster ingewikkelde whisky.
82/100

mikegerards schreef:wellicht heeft dat te maken met de relatief lage variatie in bottelingen van Scapa. Gemiddeld gezien zijn dit altijd wel prima wegdrink whisky maar ik heb nog geen Scapa gehad waarvan ik omver werd geblazen.
Iemand anders een tip betreffende een TOP Scapa?

Peter_vintage1992 schreef:Inderdaad weinig expressies. De 16 y.o. is alweer discontinued, en daardoor veels te duur aan het worden voor hoe hij smaakt.
De Skiren is echt Top!, al vind ik die nog steeds wat aan de prijzige kant.
Onlangs is de Scapa Glanca uitgekomen, gerijpt op vaten waar eerst whisky van Islay in heeft gezeten. 1 glas gehad, is niet wat ik gewend ben van Scapa, moet even wennen nog denk ik

mikegerards schreef:Ondanks dat die Glanca wennen is.....hoe vind je hem qua smaak?

Peter_vintage1992 schreef:Ik proef er wel duidelijk Scapa in (positief lekker zoet), er mist een beetje balans, het is geen volle bak rook maar wel erg aanwezig. Er zijn beter whiskies voor 60eu verkrijgbaar..

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten