Glendronach Expressies
-
nigel_tufnel
- Whisk(e)y goeroe

Re: Glendronach Expressies
Iemand al één van deze 2 single cask for the Netherlands geproefd?
GlenDronach 2002-2012 10Y Cask#2022
GlenDronach 2002-2013 11Y Cask#2035
En hoe vinden jullie deze?
0 x
Matti schreef:Daar krijg je geen spijt van, voor mij was de batch 1 de prijs/kwaliteit klapper van 2012/2013.
heb er ook niet toevallig 6 van gekocht, 1 is al leeg, en ik ben weigerachtig om al aan de volgende te beginnen
0 x
nigel_tufnel schreef:Iemand al één van deze 2 single cask for the Netherlands geproefd?
heb de 2022.. nog niet geopend... eerst even wat opmaken
0 x
Pellie schreef:2022??
Ja, die heb ik volgens mij zien staan bij de Makro in Hengelo.
0 x
thijs100 schreef:Pellie schreef:2022??
Ow cask 2022!!

0 x
Pellie schreef:thijs100 schreef:Pellie schreef:2022??
Ow cask 2022!!
haha
0 x
- totalatool
- Forum goeroe

Volgens mij heb ik tot nu toe alleen ervaring met de 15 Revival en de Cask Strength batch 1, wat natuurlijk best schandalig is.
Ik wil voor Kerst een toegankelijk flesje whisk(e)y meenemen naar m'n schoonouders, en vroeg me af of de Octarine een goede optie is. Ik schat zo in dat die een stuk minder zwaar gesherried is dan ik gewend ben van GlenDronach?
M'n schoonouders konden overigens een Balvenie (nou twijfel ik of het een Doublewood of een Signature was) zeker waarderen, schoonmoeder vond de Dalmore 15 wel lekker, schoonvader was er iets minder van gecharmeerd. Kortom, sherry-invloed is goed, maar erg heftige sherry wellicht wat overdone, dus ik twijfel...
Ik wil voor Kerst een toegankelijk flesje whisk(e)y meenemen naar m'n schoonouders, en vroeg me af of de Octarine een goede optie is. Ik schat zo in dat die een stuk minder zwaar gesherried is dan ik gewend ben van GlenDronach?
M'n schoonouders konden overigens een Balvenie (nou twijfel ik of het een Doublewood of een Signature was) zeker waarderen, schoonmoeder vond de Dalmore 15 wel lekker, schoonvader was er iets minder van gecharmeerd. Kortom, sherry-invloed is goed, maar erg heftige sherry wellicht wat overdone, dus ik twijfel...
0 x
De Octarine is behoorlijk heftig gesherried, maar het is wel heel jonge, zoete sherry. Erg toegankelijk, vind ik.
0 x
Matthijs, whiskynerd.
- totalatool
- Forum goeroe

Matti schreef:De Octarine is behoorlijk heftig gesherried, maar het is wel heel jonge, zoete sherry. Erg toegankelijk, vind ik.
Dus hoe verhoudt hij zich tot de Revival en CS? Ik las juist over de Octarine dat die deels op bourbon had gelegen.
Een extra puntje in zijn voordeel is alvast de kleur van het label en de koker, dat past goed bij de feestdagen.
0 x
Heh 
De CS (batch 1) is (zelfs verdund naar 46%) nog een stuk meer sherried, en veel 'hartiger'. De Revival heb ik zelf niet staan en pas 1x gedronken, dus daar kan ik weinig van zeggen.
De CS (batch 1) is (zelfs verdund naar 46%) nog een stuk meer sherried, en veel 'hartiger'. De Revival heb ik zelf niet staan en pas 1x gedronken, dus daar kan ik weinig van zeggen.
0 x
Matthijs, whiskynerd.
- totalatool
- Forum goeroe

Matti schreef:Heh
Helder, dan ga ik ervoor. En dan voor de zekerheid een flesje Jim Beam white label uit de duty free omdat ik alvast zeker weet dat schoonpa dat lekker vindt.

0 x
-
edwin1973
- Whisk(e)y goeroe

Heeft iemand inmiddels de 11 jaar oude Glendronach cask 2035 al op en kan diegene er iets meer over vertellen?
Ik zie op WB een score van 76 staan. Dus vandaar mijn vraag.
Ik wil hem aanschaffen maar heb nu toch wat twijfel

Ik wil hem aanschaffen maar heb nu toch wat twijfel

0 x
edwin1973 schreef:Heeft iemand inmiddels de 11 jaar oude Glendronach cask 2035 al op en kan diegene er iets meer over vertellen?
Ik wil hem aanschaffen maar heb nu toch wat twijfel![]()
Ik ben onderdeel van het gemiddelde voor deze betreffende fles op WB. Heb 'm geproefd bij Makro Breda (staat daar voor iets meer dan €50 in de schappen als ik me niet vergis) en was van plan om de fles te kopen. Na het proeven veranderde dit. Zonder water was het bijna heet te noemen, ruw, en had ik zelf het idee dat er wat water bij moest, maar met 2 drupjes water had ik hier al spijt van omdat het één groot zoet snoepmonster werd. We hebben er echt de tijd voor genomen om iets positiefs te ontdekken in deze whisky, maar jammer genoeg was het vooral een enorm misplaatste zoetigheid die het geheel toch wel verpeste.
Mocht er de kans zijn om de whisky te proeven voordat je overgaat tot koop, dan maakt het jouw keuze wellicht iets makkelijker. Bovenstaande is slechts mijn smaak, daar moet niemand zich door laten leiden lijkt mij zo.
0 x
-
edwin1973
- Whisk(e)y goeroe

Goodfella schreef:Ik ben onderdeel van het gemiddelde voor deze betreffende fles op WB. Heb 'm geproefd bij Makro Breda (staat daar voor iets meer dan €50 in de schappen als ik me niet vergis) en was van plan om de fles te kopen. Na het proeven veranderde dit. Zonder water was het bijna heet te noemen, ruw, en had ik zelf het idee dat er wat water bij moest, maar met 2 drupjes water had ik hier al spijt van omdat het één groot zoet snoepmonster werd. We hebben er echt de tijd voor genomen om iets positiefs te ontdekken in deze whisky, maar jammer genoeg was het vooral een enorm misplaatste zoetigheid die het geheel toch wel verpeste.
Mocht er de kans zijn om de whisky te proeven voordat je overgaat tot koop, dan maakt het jouw keuze wellicht iets makkelijker. Bovenstaande is slechts mijn smaak, daar moet niemand zich door laten leiden lijkt mij zo.
Dank voor je reactie. Ga hem niet kopen jij bent nu al de 2de die er niet veel goeds over te melden heeft en dit samen met de score op WB. Doet mij besluiten om het bij de 2 glendronachs van WB te houden.
0 x
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”