Bizar om te lezen hoe oneens mensen het kunnen zijn. Heel leuk! Ik ben zeer benieuwd naar de ontmaskering want ik kon aan deze sample geen touw vast knopen.HWF Virtuele Blind Tasting-4: Sample-3 (±2 t/m 7 okt)
- Willem vd K
- Whisk(e)y goeroe

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-4: Sample-3 (±2 t/m 7 okt)
Wow wat liggen sommigen weer mijlenver uit elkaar
Ik vond 'm erg complex en heel divers qua smaken, anderen las ik juist ongecompliceerd
Ik vind 'm vrij briljant, Edwinedje geeft 'm een enkele reis living bottle?
Bizar om te lezen hoe oneens mensen het kunnen zijn. Heel leuk! Ik ben zeer benieuwd naar de ontmaskering want ik kon aan deze sample geen touw vast knopen.
Bizar om te lezen hoe oneens mensen het kunnen zijn. Heel leuk! Ik ben zeer benieuwd naar de ontmaskering want ik kon aan deze sample geen touw vast knopen.
0 x
Het zou mij erg verbazen als dit een bourbon was (wel bourbon-vat gerijpt), maar ik heb het eerder fout gehad 
Ik zie juist veel meer overeenstemming in de notities, wat smaak en geur-beschrijvingen betreft dan. De spreiding in punten is lang niet zo extreem als bij eerdere samples volgens mij. Wat mij wel hogelijk verbaast is hoe mensen deze op 40-46% kunnen schatten!
Overigens heb ik ook de wordcloud toegevoegd aan het eerste bericht.
Ik zie juist veel meer overeenstemming in de notities, wat smaak en geur-beschrijvingen betreft dan. De spreiding in punten is lang niet zo extreem als bij eerdere samples volgens mij. Wat mij wel hogelijk verbaast is hoe mensen deze op 40-46% kunnen schatten!
Overigens heb ik ook de wordcloud toegevoegd aan het eerste bericht.
0 x
Matthijs, whiskynerd.
Afgezien van dat de ene hem briljant vind en de ander hem naar de Living Bottle stuurt lees je toch wel dingen die in dezelfde richting zitten. Bijna allemaal hebben we het wel over Bourbon (of in ieder geval bourbon-vat). Zelfs 'mijn' chocolade zie je ook bij anderen terug.
Ben blij dat m'n verkoudheid weer weg aan het trekken is en ik de verschillende geuren en smaken weer enigszins kan onderscheiden.
Ben echt heel benieuwd wat dit is.
Ben blij dat m'n verkoudheid weer weg aan het trekken is en ik de verschillende geuren en smaken weer enigszins kan onderscheiden.
Ben echt heel benieuwd wat dit is.
0 x
Willem vd K schreef:Uiterlijk: lichter van kleur dan voorgaande samples, stro. Redelijk dun.
"dun" Echt niet hoor. Verder wel een mooie notitie Willem !
Ik schreef: Licht goudgeel en plakt aan het glas. Duurt heel lang voordat er smalle traantjes willen komen. En dat is wat ik hier vaker zie.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Gelukkig zitten meerdere met mij in de bourbon(vat) hoek
Zoals ik al schreef vond ik dit wat overheersend...
0 x
Toen ik de notitie van QPO-80-03 las was mijn eerste gedachte: "dat is een lijmsnuiver"
...doe maar 2 flessen...
...doe maar 2 flessen...
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
- Willem vd K
- Whisk(e)y goeroe

Piet schreef:Willem vd K schreef:Uiterlijk: lichter van kleur dan voorgaande samples, stro. Redelijk dun.
"dun" Echt niet hoor. Verder wel een mooie notitie Willem !
Ik schreef: Licht goudgeel en plakt aan het glas. Duurt heel lang voordat er smalle traantjes willen komen. En dat is wat ik hier vaker zie.
Klopt ja. Dit had ik na het proeven (mondgevoel) even moeten herzien/herschrijven, want daar omschrijf ik het wel degelijk als stroperig mondgevoel en limonade. Ik had duidelijk bij het omschrijven van het uiterlijk niet goed opgelet.
0 x
johan brugge schreef:Indien die echt een bourbon is, zoals sommigen opperen, dan kan het best zijn dat er binnenkort voor het eerst in vele jaren weer een bourbon in mijn kast staat.
Tja, als dit een bourbon is en met die neus......, dan ben ik erg nieuwsgierig wat deze whisky uiteindelijk blijkt te zijn! Uit de Compass stal?
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Ik zat eerst te denken aan een Ardmore, maar ik miste die 'plantaardige' turf. Dan had ik een oude Brora in gedachten. Daarna nog wat anders. Kortom, ik werd heen en weer geslingerd. Ik geloof echter niet direct dat dit een echte bourbon is. Die typische banaan en vanille ontbrak. Maar ik ben wel meer verkeerd geweest.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
- Willem vd K
- Whisk(e)y goeroe

johan brugge schreef:Ik zat eerst te denken aan een Ardmore, maar ik miste die 'plantaardige' turf. Dan had ik een oude Brora in gedachten. Daarna nog wat anders. Kortom, ik werd heen en weer geslingerd. Ik geloof echter niet direct dat dit een echte bourbon is. Die typische banaan en vanille ontbrak. Maar ik ben wel meer verkeerd geweest.
Ik merkte toch zeker heel duidelijk banaan en vanille op hoor. Zelfs custard/vanille vla achtige geuren. Toch geloof ik overigens zelf ook niet dat dit een Amerikaanse whisky is hoor.
0 x
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

Bourbon? Nou dan kun je mij echt weggooien. Geloof best in een bourbon vat (lijkt me zelfs vrij aannemelijk), maar ik heb nog nooit een bourbon gedronken die hier ook maar een beetje op leek. Verbaas me ook over lage ABV schattingen inderdaad, alhoewel ik bij hele jonge whiskies ook wel vaker te hoog heb geschat juist.
@Yapi, gaan we nu ook al zonder af te spreken allebei een appelsoort noemen? hahaha
@Yapi, gaan we nu ook al zonder af te spreken allebei een appelsoort noemen? hahaha
0 x
Inderdaad, ik heb nog nooit een bourbon gedronken die ook maar een beetje hierbij in de buurt kwam.
0 x
Ik verbaas me juist weer over de hoge alcohol percentages. Bourbon invloed, check. Maar vond 'm meer notig dan fruitig, dat zie ik niet terug.
0 x
Soundwave schreef:Bourbon? Nou dan kun je mij echt weggooien. Geloof best in een bourbon vat (lijkt me zelfs vrij aannemelijk), maar ik heb nog nooit een bourbon gedronken die hier ook maar een beetje op leek. Verbaas me ook over lage ABV schattingen inderdaad, alhoewel ik bij hele jonge whiskies ook wel vaker te hoog heb geschat juist.
Ik denk te weten wat het is maar Piet kan dit bevestigen na de bekendmaking
0 x
Hé, is de cloud nu gebaseerd op woorden die 2x voorkomen? De vorige keren toch op woorden die 3x voorkwamen?
0 x
Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-4”