Onlangs een 25yo Bowmore geproefd van Douglas Laing Old Particular (zou dan rond eind jaren '80 zijn) en daar geen toiletblokjes geconstateerd...
JayDie schreef:De bubbeltest bij mij wees uit hoog in ABV. Als gesuggereert wordt dat die test waardeloos blijkt én men FWP constateert en ik termen hoor als zeep vermoed ik dat er een druppel zeepsop in het sample'tje zat, waardoor schuim ontstond wat niet meer weg gaat én er een zeepsmaak ontstaan is...
![]()
![]()
![]()
Onlangs een 25yo Bowmore geproefd van Douglas Laing Old Particular (zou dan rond eind jaren '80 zijn) en daar geen toiletblokjes geconstateerd...
BWhisky schreef:45% ..
Dan gok ik op de secret stills reeks van G&M , die hebben een hele reeks bowmores uitgebracht op die sterkte.
Het zou meteen de lichte FWP verklaren...

BWhisky schreef:45% ..
Dan gok ik op de secret stills reeks van G&M , die hebben een hele reeks bowmores uitgebracht op die sterkte.
Het zou meteen de lichte FWP verklaren...

Soundwave schreef:Amrut anyone?

Yapi schreef:een voorbeeldje van Serge Valentin
Bowmore 27 yo 1982/2009 (50.6%, Duncan Taylor, The Octave, cask #378770) This batch has been put into reconstructed ex-sherrywood octave casks for 3 months to enhance the whisky. Maybe that worked? Colour: gold. Nose: Parma violets, Parma violets and Parma violets. Also lilac, lily from the valley, new plastic pouch and lavender bags. Oh, and aspirin tablets and multi-vitamin juice, American coffee. Mouth: not offending, at least not immediately offending, but this soapy bitterness is soon to sweep any pleasant flavours that may have been there. Chemical lemon juice, Tang, Fanta and Jägermeister. Make that Underberg. Artichoke liqueur. Finish: a tad nicer now, with some kind of sour spice trying to gain control. Comments: a perverse and very interesting extreme dram in its very own genre. SGP:374 - 59 points + 1 for the superb MoMA-style label = 60 points.
Echter op WB twee scores van 90 en 91 

Soundwave schreef:Trouwens leuk hoor altijd die bubbeltest. Maar mijn vraag aan de aanhangers die zeggen redelijk vaak daarmee het juist te hebben. Is jullie smaak echt niet een betrouwbaarder instrument?
totalatool schreef:Soundwave schreef:Trouwens leuk hoor altijd die bubbeltest. Maar mijn vraag aan de aanhangers die zeggen redelijk vaak daarmee het juist te hebben. Is jullie smaak echt niet een betrouwbaarder instrument?
Nee, want heel vaak merk ik dat alcoholpercentage niet veel zegt over hoe scherp een whisky is. Ik heb dus voor bepaling van abv meer nodig dan alleen mijn neus en tong. Die doen beide zeker ook hun zegje, maar helaas was dat voor mij deze keer geen goede optie en dus was schudden het enige dat ik kon doen. En dat was in het verleden behoorlijk betrouwbaar gebleken, omdat het gewoon interpretatie is van een chemisch fenomeen.

Willem vd K schreef:Piet schreef:Weer een stem voor Highland Park. Interessant.
Hoewel #1 er echt niet in de buurt komt heeft hij er toch veel mee gemeen. Maar of dat nu te proeven is
Nu maak je het wel heul spannend!
Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-4”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast