Aberlour a'bunadh, NAS, OB

Hier beperken we ons tot Schotse single malt (Scottish Single Malt), dus afkomstig van één distilleerderij.

Welk aantal punten geef je deze Whisky ?

Afbeelding - Minder dan 56
0
Geen stemmen
Afbeelding - 56-60
0
Geen stemmen
Afbeelding - 61-65
0
Geen stemmen
Afbeelding - 66-70
0
Geen stemmen
Afbeelding - 71-75
0
Geen stemmen
Afbeelding - 76-80
0
Geen stemmen
Afbeelding - 81-85
1
5%
Afbeelding - 86-90
12
55%
Afbeelding - 91-95
9
41%
Afbeelding - 96-100
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 22

Piet
Moderator
Moderator

Re: Aberlour a'bunadh, NAS, OB

Ongelezen berichtdoor Piet » 09 Sep 2013, 10:58

Ik wil dit toch wel graag hier bij hebben...
Uit Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?

totalatool schreef:Afgelopen vrijdag heb ik eens een paar Aberlour A'bunadhs naast elkaar gezet: de eerste (no batch), batch 12 en batch 37. De eerste twee waren samples via Teun, de laatste uit mijn eigen inmiddels half lege fles. Geen idee hoeveel er nog in de flessen van Teun zat toen hij de samples er ooit uit haalde.
Ik vond het vooral opvallend dat de 37 zo teruggetrokken rook. Initieel rook de 12 enorm naar pruimen, en was de no batch wat "dustier". Van de smaak heb ik eigenlijk geen notities gemaakt, maar ik concludeerde wel dat ik batch 12 het lekkerst van de drie vond, en batch 37 het minst. M'n vrouw vond de 37 zelfs echt vies ruiken, een mening die ik overigens zeker niet met haar deel...

Gisteravond heb ik mijn fles batch 44 geopend en er een rijtje van vier van gemaakt. Gek genoeg hadden de no batch en de 12 stuivertje gewisseld, en daarnaast bleek de 44 initieel het meest fruitig op de neus. Daar won 44 het voor mij nipt van de no batch, gevolgd door de 12 en als afsluiter de 37. Die was wederom het meest teruggetrokken.
Na (vrij veel) water toegevoegd te hebben gebeurde er iets vervelends: batch 44 werd erg bloemig/parfummig, en dat stond me niet aan. Hij viel van zijn voetstuk en werd de minste van de vier. Les is dus dat batch 44 wat mij betreft het slechtst zwemt en als je daar te ver gaat, dan wordt hij bijna vies.
....
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”