"Feis Ile" Het Islay festival van whisky and music

Whisky-reis, -festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tasting ervaringen, niet zozeer gedetailleerde (reis)verslagen (wel links naar albums en verslagen). Dit gaat vooral over reviews, ervaringen, meningen, aan- en afraders van tour-operators, bezienswaardigheden, combinaties etc.
Jock
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

"Feis Ile" Het Islay festival van whisky and music

Ongelezen berichtdoor Jock » 03 Aug 2009, 19:38

Eind mei ben ik op de Islay music and whisky festival geweest. ben op alle destilerderijen op Islay Geweest en ook nog op Jura. Daarna op de terugweg hebben we Glengoyne ff aangedaan. Mijn ervaringen op een foto rapportage op onderstaande link.

http://tinyurl.com/l3hl9l

Jock
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Re: Het Islay festival van whisky and music

Ongelezen berichtdoor JayDie » 03 Aug 2009, 20:04

Ziet er erg gezellig uit!
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 03 Aug 2009, 21:22

Een mooie reportage Jock.
.....Fresh oysters with a dram of Laddie klinkt lekker. Hoe was het ? Wat is het ?
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Jock
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Jock » 05 Aug 2009, 16:49

Piet schreef:Een mooie reportage Jock.
.....Fresh oysters with a dram of Laddie klinkt lekker. Hoe was het ? Wat is het ?

Nou ja fresh oysters is natuurlijk verse oesters. En de dram of Laddie was Bruichladdich Valinch :-)
Het was heerlijk. Ging erg goed samen. Bruichladdich Valinch is maar licht maritiem, eigenlijk vrij zoetig. En dat contrast met de oesters was.... zalig
0 x

chris
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor chris » 18 Okt 2009, 19:44

Mooie foto's Jock,ik hoop zelf ook nog eens een keer naar Islay te gaan,had je een huisje gehuurd of in hotel?Het is jammer dat de ferryovertochten zo duur zijn,ze zouden daar eens wat meer concurrentie toe moeten laten. :Slainte
0 x
Afbeelding

Jock
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Jock » 19 Okt 2009, 12:07

chris schreef:Mooie foto's Jock,ik hoop zelf ook nog eens een keer naar Islay te gaan,had je een huisje gehuurd of in hotel?Het is jammer dat de ferryovertochten zo duur zijn,ze zouden daar eens wat meer concurrentie toe moeten laten. :Slainte

Ik ben geheel met je eens dat Caledonia MacBrayne de prijzen veel te duur hebben. Ze hebben ook een monopolie.
Wij zaten in een huisje net buiten Port Charlotte. Het huisje was eigendom van een kunstenares en het is hier te vinden
http://www.islatran.demon.co.uk/catindex.htm

Niet duur

Jock
0 x

Jock
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Jock » 09 Dec 2009, 21:04

Beste mensen ik wou ff melden dat mijn vrouw Ineke en ik wederom geboekt hebben voor Feis Ile oftewel The Islay Festival of Whisky and Music. Ik moest bijna huilen toen we na twee dagen zeer intensief zoeken constateerde dat alle cottages volgeboekt waren. Maar de Tourist Information Centre op Bowmore bood uitkomst. Zij wisten van een cancellatioon en wij gaan in dit huisje in Port Charlotte http://www.tighbeagislay.co.uk/
Wij gaan van 22 tot 29 mei. Precies tijdens de festival. Op 14 december begint caledonia Macbrayne met de verkoop van de plaatsen op de boot op 22 mei. Ook daar zal ik precies op die dag snel boeken. Veel huisjes zijn een jaar vantevoren al geboekt en heel Islay is stampvol. Voor mijn vrouw en ik persoonlijk zijn de Ceilidh avonden net zo belangrijk omdat wij het heerlijk vinden om Ceilidh Dancing te doen. Dan werk ik alle whisky uit mijn bloed die ik overdag tijdens de masterclasses ingepropt heb. De evenementen staan er nog niet op, maar voor de gentereseerden hier is de Feis Ile website: http://www.feis.streamlinenettrial.co.uk/
Op een van de avonden kan je tijdens de whisky tasting ceilidh aan een blind nosing doen. Je moet door te ruiken aan een donkerblauwe glas opschrijven van welk distillerderij het komt plus achteraan twee new spirits raden. Uit de mensen die het goed hebben geraden trekken ze de prijzen en dat zijn de festival bottelingen van alle distillerderijen op Islay en Jura.
Vorig jaar maakte ik er een bende van en rade alles verkeerd. Ik ben nu al in training voor volgend jaar goedgedaan

Jock
0 x

macoffringa
Whiskyschrijver
Whiskyschrijver

Ongelezen berichtdoor macoffringa » 09 Dec 2009, 23:42

Wie kan, raad ik aan beslist te gaan.
Na het Wigtown Book Festival "Whisky & Words" met afstand het leukste whisky festival dat ik ooit bezocht heb.
En het is nog veel breder dan whisky alleen!
MacOffringa
0 x

KSB66
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor KSB66 » 10 Dec 2009, 08:56

Ziet er goed uit Jock.
Op foto 8 en 9 zie ik bij wie ik eens moet informeren naar vaten van Jim Beam.
Klopt het dat dit 'reassembled' vaten zijn.
0 x

chris
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor chris » 10 Dec 2009, 23:07

Alvast een hoop plezier Jock en geniet er weer van. :Slainte :Pipersmile :Drinking
0 x
Afbeelding

Jock
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Jock » 12 Dec 2009, 13:09

KSB66 schreef:Ziet er goed uit Jock.
Op foto 8 en 9 zie ik bij wie ik eens moet informeren naar vaten van Jim Beam.
Klopt het dat dit 'reassembled' vaten zijn.

Ja. De meesten zijn door Schotse kuipers opnieuw in elkaar gezet. De logistiek van vervoeren van groot aantal vaten uit Kentucky naar Schotland terwijl ze heel zijn, is enorm. Vandaar dat de hoepels vaak eraf gaan en door kuipers in Schotland in elkaar gezet. De Schotse kuipërs maken minder vaten maar dan wel gelijk grotere. Zogenaamde hogsheads.

Jock
0 x

Jock
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Jock » 12 Dec 2009, 13:12

macoffringa schreef:Wie kan, raad ik aan beslist te gaan.
Na het Wigtown Book Festival "Whisky & Words" met afstand het leukste whisky festival dat ik ooit bezocht heb.
En het is nog veel breder dan whisky alleen!
MacOffringa

Echt wel. S´avonds dansen :hoera . Maar ook Islay ales en crafts en de Islay Woolen Mill. Teveel om op te noemen
0 x

ndekoning
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor ndekoning » 22 Dec 2009, 21:56

Als je graag naar dit festival wilt: Kijk eens op www.whiskysail.com
Een beetje vreemde, ondoorzichtige site, maar wel een schitterende boot/reis!

-Nico
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Islay Festival from Diageo

Ongelezen berichtdoor Piet » 17 Mei 2010, 19:29

Op whiskymagazine lees ik:

Diageo has now revealed the two limited-edition single cask bottlings of its Islay whiskies which will be sold at this year's Islay Festival of Malt and Music (22-29 May).
The 2010 bottlings will be from a Lagavulin cask filled in August 1994 and from a Caol Ila cask filled in August 1999. Both malts have been bottled at natural cask strength, and will be priced at £74.99. The bottles will be rationed to one per visitor.
The Lagavulin special bottling will be sold on a first-come, first-served basis at the distillery, starting on the distillery's open day, Saturday 22 May. The Caol Ila bottling will be sold with effect from Monday 24 May which is the Caol Ila open day.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Jock
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Re: Islay Festival from Diageo

Ongelezen berichtdoor Jock » 18 Mei 2010, 09:57

Piet schreef:Op whiskymagazine lees ik:

Diageo has now revealed the two limited-edition single cask bottlings of its Islay whiskies which will be sold at this year's Islay Festival of Malt and Music (22-29 May).
The 2010 bottlings will be from a Lagavulin cask filled in August 1994 and from a Caol Ila cask filled in August 1999. Both malts have been bottled at natural cask strength, and will be priced at £74.99. The bottles will be rationed to one per visitor.
The Lagavulin special bottling will be sold on a first-come, first-served basis at the distillery, starting on the distillery's open day, Saturday 22 May. The Caol Ila bottling will be sold with effect from Monday 24 May which is the Caol Ila open day.

Eentje voor mij en eentje voor mijn vrouw. = eentje voor de verkoop :D
0 x

Terug naar “Whisky-reis, -evenementen en Nosing & Tasting reviews, ervaringen en meningen”