Dat zou echt tot mooie discussies leiden lijkt me.
HWF Virtuele Blind Tasting-3: Sample-4 (25 mrt t/m 1 april)
Re: HWF Virtuele Blind Tasting-3: Sample-4 (25 mrt t/m 1 apr
Zoals een helft van de flesjes voor dit sample met een andere whisky vullen dan de andere?
0 x
Is het een idee om een "klok" op de eerste pagina te zetten die aftelt?
dan weten we allemaal wanneer de demasqué is...
(ik was het streepje vergeten, en om te voorkomen dat er een oorlog ontstaat tussen Vlaanderen en O O Den Haag.)
en dan weet Piet wanneer hij het MOET vertellen..
dan weten we allemaal wanneer de demasqué is...
(ik was het streepje vergeten, en om te voorkomen dat er een oorlog ontstaat tussen Vlaanderen en O O Den Haag.)
en dan weet Piet wanneer hij het MOET vertellen..
0 x
Iemand zei ooit eens tegen mij: "Blijven lachen, het kan altijd erger."
Ik lachte, wat denk je...... het werd erger!!!
Ik lachte, wat denk je...... het werd erger!!!
Straks heeft Piet zijn eigen Living Bottle gebruikt voor deze sample
Nee, dat zal niet... Ik ben heel erg benieuwd naar wat het wel is!
Frank
Nee, dat zal niet... Ik ben heel erg benieuwd naar wat het wel is!Frank
Laatst gewijzigd door OpiumX op 02 Apr 2013, 18:30, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
HWF Virtuele Blind Tasting-3: #4 demasqué
*******************************************************************************************************************************
De inhoud van dit sample is onthuld in het eerste bericht in dit onderwerp.
*******************************************************************************************************************************
BWhisky: Moeilijk, lijkt me iets a la Glenmorangie Nectar D’or?
Ook niet slecht:
MarcelE: De enige echt zoetige whisky die ik tot nu toe gehad heb is de Glenmorangie dus heb alleen die als referentie..
De inhoud van dit sample is onthuld in het eerste bericht in dit onderwerp.
BWhisky: Moeilijk, lijkt me iets a la Glenmorangie Nectar D’or?
Ook niet slecht:
MarcelE: De enige echt zoetige whisky die ik tot nu toe gehad heb is de Glenmorangie dus heb alleen die als referentie..
0 x
Piet (Peat voor whisky-intimi)
Tip: Hier staat hoe je een Avatar instelt, hier hoe je een Whiskybase collectie in je Onderschrift zet, en hier registratie van je IWS lidmaatschap.
Tip: Geef even aan in welke regio je woont.
Tip: Hier staat hoe je een Avatar instelt, hier hoe je een Whiskybase collectie in je Onderschrift zet, en hier registratie van je IWS lidmaatschap.
Tip: Geef even aan in welke regio je woont.
hela hela, wie had er hier door dat dit een wijnfinish was, hé, hé
heb gewoon gegokt op Bruichladdich, omdat ik daar gefopt ben door je eerste 3 islays (dacht aan een 16yo wijnfinish). Maar in chat met Bram glenmorangie vermeld, ook in een PB naar jou vantweekend, niet???
En jij mij maar terugsturen dat ik op spoken aan het jagen was, shame on you, Piet!!!
nee, dit is ervaring met wijnfinishes op biervlak. Niet meer, niet minder. Ik heb nog nooit een Glenmorangie gedronken, bij deze dus wel. Ik geef Johan van Onversneden gelijk op scorevlak, en ik hou persoonlijk gewoon niet van het proeven van een finish.
heb gewoon gegokt op Bruichladdich, omdat ik daar gefopt ben door je eerste 3 islays (dacht aan een 16yo wijnfinish). Maar in chat met Bram glenmorangie vermeld, ook in een PB naar jou vantweekend, niet???
En jij mij maar terugsturen dat ik op spoken aan het jagen was, shame on you, Piet!!!
nee, dit is ervaring met wijnfinishes op biervlak. Niet meer, niet minder. Ik heb nog nooit een Glenmorangie gedronken, bij deze dus wel. Ik geef Johan van Onversneden gelijk op scorevlak, en ik hou persoonlijk gewoon niet van het proeven van een finish.
0 x
Yapi schreef:En jij mij maar terugsturen dat ik op spoken aan het jagen was, shame on you, Piet!!!
Dat verband was er ook niet. In elk geval niet door mij opzettelijk ingebracht.
Deze proefset was al lang de deur uit voordat ik de Glenmorangie Cask Masters kreeg.
Dat was voor mij een verrassing en ik had daar ook geen enkele voorkennis of voorwetenschap van en juist dat is wat jij dacht.
Puur toeval. En inderdaad, omdat ik een beetje weet wat voor gedachtenkronkels er soms ontstaan zou ik het nog even stil gehouden hebben als Hans er niet over begonnen was.
Net als een April. Puur toeval dat de sluiting voor #4 op 1 April stond
De timing is pas vastgelegd nádat de samples gevuld waren !
Jullie dichten mij echt té veel vernuft toe in deze
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Yes! Eindelijk zat ik er enigszins dichtbij. 
Althans, ik zat aan een Glenmorangie 10Y te denken maar omdat ik wat andere dingen rook/proefte dacht ik dat het wellicht een andere zou kunnen zijn. Dat waren dan waarschijnlijk die wijninvloeden. (ook al zat ik meer aan sherry te denken).
Althans, ik zat aan een Glenmorangie 10Y te denken maar omdat ik wat andere dingen rook/proefte dacht ik dat het wellicht een andere zou kunnen zijn. Dat waren dan waarschijnlijk die wijninvloeden. (ook al zat ik meer aan sherry te denken).
0 x
Mooie verrassing,
Met nieuwjaar heb ik uit een sampledoosje van een 4 x 5cl glenmorangie giftpack iets gedronken wat er heel erg op leek.
Vandaar mijn vage herkenning/herinnering. Was port wood, sherry wood en burgundy wood finish die erbij zaten.
1 lijkt er sterk op.
J.
Met nieuwjaar heb ik uit een sampledoosje van een 4 x 5cl glenmorangie giftpack iets gedronken wat er heel erg op leek.
Vandaar mijn vage herkenning/herinnering. Was port wood, sherry wood en burgundy wood finish die erbij zaten.
1 lijkt er sterk op.
J.
0 x
YES!
Hij staat gewoon in m'n kast
Hoef ik hem niet te kopen. Gelukkig vind ik hem samen met sample #3 het lekkerste tot nu toe!
Wel jammer dat ik hem niet herkend heb, nota bene naast m'n Glenmorangie 10yo
Hij staat gewoon in m'n kast
Wel jammer dat ik hem niet herkend heb, nota bene naast m'n Glenmorangie 10yo

0 x
Ik weet iig zeker dat ik deze niet ga aanschaffen. Dat zoete is niet mijn ding, hoewel ik een bourbon veel lekkerder vind dan dit. Ik vond deze glenmorangie net een slap aftreksel van een goeie bourbon. Voor mij een nono dus.... 

0 x
http://www.whisky-monitor.com/bottle.js ... ctar+d'Or'
83 punten daar met enkele uitschieters naar boven en onder. Wel erg goeie whisky om bij te leren vind ik!
83 punten daar met enkele uitschieters naar boven en onder. Wel erg goeie whisky om bij te leren vind ik!
0 x
Ja goeie scores, ik kwam niet verder dan 78, maar mss zijn die finish whiskies ook niet zo mijn ding. Vind de glenmorangie quinta ruban ook alleen lekker bij een goed stuk kaas. Zo op een avond drink ik hem nooit!
Hier leer je weer van zal ik maar zeggen....
Hier leer je weer van zal ik maar zeggen....
0 x
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

oeps, paar weken geleden nog gedronken in een hotel in Berlijn. Altijd nieuwsgierig geweest naar deze finish, maar terughoudend omdat mijn ervaring met Sauternes finishes niet al te best was (o.a. een verschrikkelijke Edradour). Maar deze gaat dit jaar mee naar Frankrijk denk ik (vorig jaar de Quinta Ruban). Leek een beetje op de Glen Elgin marsala finish die ik heb gehad, dus dat had opzich een hint kunnen zijn richting zoete wijn finish...
0 x
Tjah 
Deze stond op het lijstje, maar gaat er dus vanaf (of in ieder geval een stukkie lager). Ik snap nu waarom ik aan marsala dacht, echt net iets te zoet voor mij...
Ben wel benieuwd of dit ook nog onderdeel uitmaakt van het 'thema' of dat deze gewoon is binnengekomen toen de andere flessen al gekocht waren
Deze stond op het lijstje, maar gaat er dus vanaf (of in ieder geval een stukkie lager). Ik snap nu waarom ik aan marsala dacht, echt net iets te zoet voor mij...
Ben wel benieuwd of dit ook nog onderdeel uitmaakt van het 'thema' of dat deze gewoon is binnengekomen toen de andere flessen al gekocht waren
0 x
Matthijs, whiskynerd.
Niet verrassend ( aangezien ik het geraden had
) maar euh, ik had deze toen ik net begon met whisky ( 3 jaar geleden ondertussen?!) via sample gekregen van John ( JayDie ) en vond hem toen vrij tot zeer goed omdat hij zo fruitig en zoet was, was de eerste keer dat ik dit tegen kwam in een whisky toen.
Ondertussen na wat een klein beetje ervaring meer vond ik hem TE zoet en mss TE plakkerig, er zijn volgens mij beter gebalanceerde whisky's dan deze.

BTW : ik moet yapi hier toch ook nog eens vermelden, pas na samen gepraat te hebben over dit sample begon ik meer en meer te geloven in de Glenmorangie Nectar D'or ! Ik wil dus niet met alle eer weglopen
) maar euh, ik had deze toen ik net begon met whisky ( 3 jaar geleden ondertussen?!) via sample gekregen van John ( JayDie ) en vond hem toen vrij tot zeer goed omdat hij zo fruitig en zoet was, was de eerste keer dat ik dit tegen kwam in een whisky toen.Ondertussen na wat een klein beetje ervaring meer vond ik hem TE zoet en mss TE plakkerig, er zijn volgens mij beter gebalanceerde whisky's dan deze.

BTW : ik moet yapi hier toch ook nog eens vermelden, pas na samen gepraat te hebben over dit sample begon ik meer en meer te geloven in de Glenmorangie Nectar D'or ! Ik wil dus niet met alle eer weglopen
0 x
Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-3”