Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Heb mezelf een Talisker 10yo ingeschoken tijdens het kijken naar "Law Abiding Citizen". Wat een film! 

0 x
- OuweDilettant
- Actief lid

Ik kijk verlangend naar Laphroaig qc, maar ik heb piketdienst en al 3 nachten achter elkaar moeten overwerken, dus neem ik iets minder sterks - wie weet of ze me weer gaan piepen.
Bowmore Legend dan maar, dat is 40% ipv 48%. Eentje moet toch kunnen?
Maandag kan ik weer eentje Laphroaig nemen. Isley malts in het algemeen zijn de laatste tijd mijn echte favorieten geworden, vroeger dronk ik meestal Speyside malts. Nou meestal.
Meestal drink ik nog steeds gewoon pils, maar af en toe wil ik lekker genieten.
HetWhiskyForum: Vind je het wel of niet kunnen? Discussieer in het daarvoor bestemde onderwerp.
Bowmore Legend dan maar, dat is 40% ipv 48%. Eentje moet toch kunnen?Maandag kan ik weer eentje Laphroaig nemen. Isley malts in het algemeen zijn de laatste tijd mijn echte favorieten geworden, vroeger dronk ik meestal Speyside malts. Nou meestal.
Meestal drink ik nog steeds gewoon pils, maar af en toe wil ik lekker genieten.HetWhiskyForum: Vind je het wel of niet kunnen? Discussieer in het daarvoor bestemde onderwerp.
Laatst gewijzigd door hetwhiskyforum op 27 Feb 2010, 15:18, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: Discussiebericht toegevoegd
Reden: Discussiebericht toegevoegd
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Nog eens een Lagavulin 16yo. Dat was alweer een tijdje geleden.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
- old-smuggler
- (Whisky)Professional

Snel tussen de ijshockey finale een Littlemill auld dist. coll. 16 years, 53,5% van Jack Wieber.
Heerlijk......
Heerlijk......

0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Ben net begonnen aan een Longrow 10yo 1993. Lekker complex, maar mijn fles is bijna leeg. 
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Weer eens m'n Glenmorangie "The Original" 10yo erbij gepakt. Blijft heerlijk! Vind deze en de Aberlour 10yo wel wat op elkaar lijken.
0 x
Highlandpark 12, wel weer even wennen na het turf- en rookgeweld waar ik de laatste tijd aan zit...
0 x
- saintjimmy
- Senior

Over een paar minuten word ik 20
. Dus om die reden heb ik voor een 20 jaar oude whisky gekozen. Zo hoop ik de overgang van tiener te verfraaien. De dram: Pittyvaich 1989, 20 jaar oud. ERG LEKKEER!!
Hier mijn notes: viewtopic.php?f=82&t=634
Noot: grappig is dat ik zelf erg houd van de Oostenrijkse Grüner Veltliner wijnen. De smaken van de wijnen gemaakt van dit druivenras komen erg overeen met de Pittyvaich! Namenlijk: fris, grassig, fruitig en toch vaak karakteristiek en droog. Van beide ben ik erg fan en nu ik op mijn klok kijkt vliegen mijn tienerjaren voorbij
. Dus om die reden heb ik voor een 20 jaar oude whisky gekozen. Zo hoop ik de overgang van tiener te verfraaien. De dram: Pittyvaich 1989, 20 jaar oud. ERG LEKKEER!!Hier mijn notes: viewtopic.php?f=82&t=634
Noot: grappig is dat ik zelf erg houd van de Oostenrijkse Grüner Veltliner wijnen. De smaken van de wijnen gemaakt van dit druivenras komen erg overeen met de Pittyvaich! Namenlijk: fris, grassig, fruitig en toch vaak karakteristiek en droog. Van beide ben ik erg fan en nu ik op mijn klok kijkt vliegen mijn tienerjaren voorbij
Laatst gewijzigd door Piet op 02 Mar 2010, 00:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Proefnotitie verplaatst.
Reden: Proefnotitie verplaatst.
0 x
Ik heb een HP Earl Magnus ingeschonken en die bevalt me uitstekend. 
0 x
Heb gisteravond een dram Blairmhor 8yo blended malt gepakt. Moet zeggen dat ik hem in een aantal opzichten wel op de Highland Park 12yo vind lijken: lichte rook, honing, zoetig... Vermoed dat die Highland Park 12yo wat meer afgewerkt is, maar ik zal ze eens een keer naast elkaar zetten om te kijken of het klopt 
0 x
Ik heb 'n paar samples geproefd en heb daarna 'n Redbreast 15 yo genomen, gewoon perfect 
0 x
- Jock
- (Whisky)Professional

Heb net van Single malts of Scotland Clynelish Sherry Butt 10 years 59,60 % vol net op en ben begonnen aan Bunnahabhain 28 years 1979 46% vol. Dat laatste is hemels.
Vrijdag proef ik samen met de anderen Tamnavulin 40 years 1968 40,40 %. Single malts of Scotland hebben de Tamnavulin net op tijd gered voordat het onder de 40% raakte. Anders had het niet als single malt Scotch verkocht kunnen worden.
Daar heb ik geen sample van. Ik proef die vrijdag gewoon samen met de anderen. ben benieuwd.
Jock
Vrijdag proef ik samen met de anderen Tamnavulin 40 years 1968 40,40 %. Single malts of Scotland hebben de Tamnavulin net op tijd gered voordat het onder de 40% raakte. Anders had het niet als single malt Scotch verkocht kunnen worden.
Daar heb ik geen sample van. Ik proef die vrijdag gewoon samen met de anderen. ben benieuwd.
Jock
0 x
Vandaag mijn Finlaggan gerkegen via TNT en direct geproef. Volgens vriendin rook het naar een oude verotte schuur.
Vind hem wel lekker. Smaakt scherp als een jonge whisky, denk ook dat een Lagavulin is...
Vind hem wel lekker. Smaakt scherp als een jonge whisky, denk ook dat een Lagavulin is...
0 x
jpvdw schreef:Volgens vriendin rook het naar een oude verotte schuur.
In whisky termen vertaald dat wellicht naar "oud hout en (dampend) hooi eventueel met wat gronderigheid".
Ik hoop in elk geval niet dat het koeienmest was waarmee je vriendin het associeerde
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Na een lange dag even tot rust komen met een Clynelish Daily Dram 'Synch Elli' 
0 x
Life is too short to drink bad whisky
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”