HWF Virtuele Blind Tasting-3: Sample-1 (4 t/m 11 maart)
Re: HWF Virtuele Blind Tasting-3: Sample-1 (4 t/m 11 maart)
Ik had al even ge-googled, het probleem ligt hem er vooral in dat ik ergens alle kaf (niet beschrijvende woorden) van het koren moet kunnen scheiden. Maar ik ga vanavond nog even verder zoeken 
0 x
Matthijs, whiskynerd.
Joh wat is dit lastig zeg. Ik als zeer onervaren proever kan er geen chocola van maken. Het enige wat ik had bij de eerste reuk en slok "dit lijkt op ardberg" gelukkig heb ik nog wat bewaard om later nog eens te proeven om te kijken of ik herken wat andere proeven. ben erg benieuwd
0 x
jan valk schreef:Joh wat is dit lastig zeg. Ik als zeer onervaren proever kan er geen chocola van maken. Het enige wat ik had bij de eerste reuk en slok "dit lijkt op ardberg" gelukkig heb ik nog wat bewaard om later nog eens te proeven om te kijken of ik herken wat andere proeven. ben erg benieuwd
Zeker als beginner kun je je volgens mij veel beter richten op de aroma's en smaakkenmerken en -typering.
Helaas is er nauwelijks nog een merk dat consistent is in smaaktype (exotische uitstapjes zijn erg in) zodat zelfs als je al heel veel geproefd hebt, het determineren nog steeds een helse en riskante klus is.
Om dan zelfs te identificeren moet je nog eens heel veel meer gedronken hebben en moet een whisky al heel kenmerkende eigenschappen hebben die ook nog eens consistent terug te vinden zijn in al die verschillende expressies en bottelingen.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

Precies, maar gewoon een beetje bluffen en wat namen droppen kan nooit kwaad. Als je goed gokt dan komt dat natuurlijk wel extra interessant over
Aan de andere kant is dit voor genoeg 'experts' reden om nooit aan zoiets mee te doen. Als ze het niet goed hebben krijgen ze meteen kritiek "nou lekkere expert ben jij zeg".
0 x
Ik denk nog steeds dat het of een Talisker is of een Bunnahabain. Een Laph QC kan ik me niet voorstellen. Zo ja dan is het een IB, als die er al is.
Maar mss is het toch een Caol Ila????
Maar mss is het toch een Caol Ila????

0 x
- MichelC
- Top bijdrager

Het leuke is dat dit de meest kenmekende in de serie is en er zaten heel veel mensen in dezelfde ricthting. ik denk dat het hierna pas echt leuk gaat worden omdat het dan ALLE kanten op kan gaan qua geur/smaak/regio etc.
Goed gedaan Piet!
Goed gedaan Piet!

0 x
- Levenswater
- Actief lid

Zo, op het wintersport adres maar ff toegang tot internet geregeld. Hopelijk volgt vanavond de demasque, ben erg benieuwd welke het nu was en wat de kenners hier van zeggen. In 1e instantie dacht ik ook aan Port Ellen, grappig dat er meerdere mensen dit dachten.
0 x
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

MichelC schreef:Het leuke is dat dit de meest kenmekende in de serie is en er zaten heel veel mensen in dezelfde ricthting. ik denk dat het hierna pas echt leuk gaat worden omdat het dan ALLE kanten op kan gaan qua geur/smaak/regio etc.
Goed gedaan Piet!
Ehhh hoezo is dit volgens jou de meest kenmerkende in de serie? Ik heb genoeg whiskies gedronken die ik nog uitgesprokener vond in verschillende richtingen dan deze sample.
0 x
Levenswater schreef:Zo, op het wintersport adres maar ff toegang tot internet geregeld. Hopelijk volgt vanavond de demasque, ben erg benieuwd welke het nu was en wat de kenners hier van zeggen. In 1e instantie dacht ik ook aan Port Ellen, grappig dat er meerdere mensen dit dachten.
Ook al ? Misschien toch even wat prijzen op zoeken van PE's en die in de "kansberekening" meenemen
Demasqué komt er zo aan !
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

Piet schreef:Levenswater schreef:Zo, op het wintersport adres maar ff toegang tot internet geregeld. Hopelijk volgt vanavond de demasque, ben erg benieuwd welke het nu was en wat de kenners hier van zeggen. In 1e instantie dacht ik ook aan Port Ellen, grappig dat er meerdere mensen dit dachten.
Ook al ? Misschien toch even wat prijzen op zoeken van PE's en die in de "kansberekening" meenemen![]()
Demasqué komt er zo aan !
Piet die Connoisseur's Choice PE 1982 die ik steeds noemde was toen vlak nadat je de Brora had aangeschaft iets van €140 bij een Nederlandse verkoper die beide in voorraad had, dus zou in dat geval toch prima gekund hebben met al die sponsors
0 x
HWF Virtuele Blind Tasting-3: #1 demasqué
*******************************************************************************************************************************
De inhoud van dit sample is onthuld in het eerste bericht in dit onderwerp.
*******************************************************************************************************************************
Inmiddels is de naam wel genoemd eerst in de notitie van Pellie en later ook door Jeronimoss en Matti ... maar de leeftijd is misschien wel de grootste verassing.... en het abv!
De inhoud van dit sample is onthuld in het eerste bericht in dit onderwerp.
Inmiddels is de naam wel genoemd eerst in de notitie van Pellie en later ook door Jeronimoss en Matti ... maar de leeftijd is misschien wel de grootste verassing.... en het abv!
0 x
Piet (Peat voor whisky-intimi)
Tip: Hier staat hoe je een Avatar instelt, hier hoe je een Whiskybase collectie in je Onderschrift zet, en hier registratie van je IWS lidmaatschap.
Tip: Geef even aan in welke regio je woont.
Tip: Hier staat hoe je een Avatar instelt, hier hoe je een Whiskybase collectie in je Onderschrift zet, en hier registratie van je IWS lidmaatschap.
Tip: Geef even aan in welke regio je woont.
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

whahaha hilarisch, vooral de leeftijd! Maar ook Serge deed het denken aan een (jonge) Ardbeg gelukkig.
0 x
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

Trouwens complimenten aan Pellie hoor!
0 x
Mwoa, niet slecht al zeg ik het zelf: percentage goed (binnen .7%), distillery in tweede instantie. Ik kan in ieder geval bevestigen dat oudere peated Bunna een stuk beter smaakt dan deze 
Pellie, mij felicitaties!
Goeie genade, 4 jaar oud
Wel grappig dat hij me totaal niet deed denken aan de Moine (peated Bunna) 5yo TU die ik in de kast heb staan. Die is véél zachter van smaak...
Hier nog de tag cloud (gelukt
)

Pellie, mij felicitaties!
Goeie genade, 4 jaar oud
Hier nog de tag cloud (gelukt

0 x
Matthijs, whiskynerd.
Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-3”