Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
-
liefmans
- Senior

Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
het nadeel is dat ze geen standaard 15 of 18 hebben maar elk jaar/ elke paar jaar een nieuwe versie uitbrengen (vooral de 18y heeft dit erg sterk)
Indien mogelijk zijn dit echte whisky´s om te proeven voor je ze koopt.
0 x
Glenkinchie 12y...lekker.
0 x

Om overal je foto's, documenten en dergelijke bij de hand te hebben is dit de gratis oplossing.
Dropbox.
I_SPEY schreef:chris schreef:Net een Glenrothes ingeschonken van Cadenhead,15 jaar en 59.5%,zal mij benieuwen.
Drink jij die nou 'neat' of toch met 'n paar druppeltjes water, Chris?
Ben gewoon nieuwsgierig
Drink ze altijd puur of het moet te sterk in de mond zijn,heel af en toe doe ik er wat druppeltjes in om de
geuren te openen.Deze was puur zeer goed van smaak
om er een paar druppeltjesin te doen,dan geniet ik er heel de avond van 1 glaasje.

0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Mortlach 1995 CWC 16yo. Heerlijke zachte sherry! Merci BWhisky, voor je sample. Deze heeft eigenlijk helemaal geen water nodig.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
johan brugge schreef:Mortlach 1995 CWC 16yo. Heerlijke zachte sherry! Merci BWhisky, voor je sample. Deze heeft eigenlijk helemaal geen water nodig.
ow nice, die heb ik ook nog staan van Bram!
zelf net afgesloten met de Springbank MOS 21yo. Erg lekker!
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Zonet afgesloten? Geef je het al op misschien? Ik heb nog eens een Clynelish 1997 The Whiskyman 53.5 % ingeschonken. Ik ga voor de 'bottle kill'.
0 x
johan brugge schreef:Zonet afgesloten? Geef je het al op misschien? Ik heb nog eens een Clynelish 1997 The Whiskyman 53.5 % ingeschonken. Ik ga voor de 'bottle kill'.
ja maar ja, je had mijn rijtje moeten zien van 22 december tot 1 januari... enough to kill an elephant
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Allee vooruit, je hebt weer eens je best gedaan.
Ik ben toen veel met bier bezig geweest.
0 x
johan brugge schreef:Allee vooruit, je hebt weer eens je best gedaan.Ik ben toen veel met bier bezig geweest.
ewel ja, daar had ik het ook over... als het om kwantiteit gaat, kun je maar beter vanalles wegkappen
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Caol Ila 1982 Duncan Taylor for The Nectar cask 2738 omdat BWhisky hem recent nog geproefd heeft kreeg ik er ook zin in. Maar je hebt helemaal gelijk, vent. Dit is een topper!
0 x
Plaas schreef:Ik ga dadelijk mijn geluk beproeven bij het plaatselijke biercafé. De jongen die er nu achter de bar staat is een echte whiskyliefhebber, nu maar afwachten of 'ie z'n baas in 2013 eindelijk zo ver gekregen heeft om een serieuze whiskykaart op te zetten.
De enige serieuze whisky was de Talisker. Na 'n biertje (Hollands Goud, het "Alkmaarse" bier dat door iemand uit Heerhugowaard in Dronten wordt gebrouwen en natuurlijk zon niet had moeten heten; het smaakte wel verrassend goed, prettig hoppig, wel wat alcohol in de nasmaak, maar nog net niet storend) heb ik die dus maar gedronken. Smakelijk, maar eenmaal thuis heb ik toch nog maar 'n Caol Ila ingeschonken, die vind ik net wat boeiender.
0 x
Naast elkaar: Springbank 12 YO Cask Strength, batch 2 en batch 5.
Batch 5 smaakt, ondanks het lagere alcoholpercentage, iets scherper. Batch 2 smaakt voller, alsof ie ouder is dan die 12 jaar, en in vergelijking ook lichtjes naar aarde. De sherry-invloed is voor mijn smaak echt van ideale proporties, meer dan dit hoeft niet. De nieuwe scoort voor mij iets lager (87 vs. 88), maar zijn prijs ligt ook lager. Uitstekende whisky in ieder geval.
De verleiding om ook nog 'The Blues Edition' open te trekken en ernaast te zetten weersta ik deze middag maar even, maar ondanks het ontbreken van sherry heb ik die enige tijd geleden ook een score van 88 gegeven.
Batch 5 smaakt, ondanks het lagere alcoholpercentage, iets scherper. Batch 2 smaakt voller, alsof ie ouder is dan die 12 jaar, en in vergelijking ook lichtjes naar aarde. De sherry-invloed is voor mijn smaak echt van ideale proporties, meer dan dit hoeft niet. De nieuwe scoort voor mij iets lager (87 vs. 88), maar zijn prijs ligt ook lager. Uitstekende whisky in ieder geval.
De verleiding om ook nog 'The Blues Edition' open te trekken en ernaast te zetten weersta ik deze middag maar even, maar ondanks het ontbreken van sherry heb ik die enige tijd geleden ook een score van 88 gegeven.
0 x
Heerlijk op deze druilerige middag mezelf verwend met een Nikka From the Barrel 51.4%.
Met deze lekkere, zoete whisky krijg je meteen zin in het voorjaar.
Had van mij wel ietsje minder (mier)zoet gemogen, maar lekker is hij zeker.
Met deze lekkere, zoete whisky krijg je meteen zin in het voorjaar.
Had van mij wel ietsje minder (mier)zoet gemogen, maar lekker is hij zeker.
0 x
Is dat niet bij vrijwel elke distillerij zo? Daar is Springbank toch zeker niet uniek in?liefmans schreef:het nadeel is dat ze geen standaard 15 of 18 hebben maar elk jaar/ elke paar jaar een nieuwe versie uitbrengen (vooral de 18y heeft dit erg sterk)
Maar de 15 of 18 die jij hebt geproefd, hoe waren de bevindingen tov de 10 en 12?
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”