Voor mensen die van intense whisky houden, ditmaal geen turf, maar 100% sherry!
Werkelijk een aanrader, minstens net zo goed als MacAllan en een stuk goedkoper.
neus: sherry, walnoten, bruine suiker, wat rook, kruiden (kerrie?)
smaak: (het mondgevoel is fantastisch: stevig, stroperig) zoete sherry, machtig, bruine suiker, kruidige rook, kaneel, cake, sinaasappelschil, tikje eik, rozijnen, gember, kerststol
finish: lang, met wat rook, zoute drop en koffie
Score: 86/100
Echt uitstekende whisky. Perfect voor na het eten, niet te prijzig én natuurlijke kleur (een prachtig, donker amber) en non-chillfiltered.
Glendronach 15yo 'Revival' dist 46%, nc ncf
Glendronach 15yo 'Revival' dist 46%, nc ncf
0 x
Fortune! if thou'll but gie me still
Hale breeks, a scone, an' whisky gill,
An' rowth o' rhyme to rave at will,
Take a' the rest,
An' deal't about as thy blind skill
Directs thee best.
Hale breeks, a scone, an' whisky gill,
An' rowth o' rhyme to rave at will,
Take a' the rest,
An' deal't about as thy blind skill
Directs thee best.
- laddie teun
- Top bijdrager

Re: Glendronach 15yo 'Revival' dist 46%, nc ncf
hele mooie easy drinking sherry whisky
Met een geweldige prijs-kwaliteit verhouding
en in 2009 verkozen tot beste malt whisky van Nederland
Met een geweldige prijs-kwaliteit verhouding
en in 2009 verkozen tot beste malt whisky van Nederland
0 x
Uw persoonlijk reisadviseur voor al uw reiswensen: http://www.thetravelclub.nl/teunvanwel
Whiskysamples: www.mywhiskysamples.com
Whiskysamples: www.mywhiskysamples.com
Mooie notitie, dat klink lekker Jim.
Heb vorig jaar de 15yo op (IWF, geen notitie) en herinner me die ook als "likeureus".
OP WFNN eergisteren de Glendronach 12yo geproefd die was ook lekker vol maar voor mijn smaak veel te (tannine-) droog.
....hier achter me op de plank staat wel de "15yo, 40% 100% Matured in Sherry Casks"... nog gesloten... hopelijk is die niet te droog... ik houd wel van sherry...
Heb vorig jaar de 15yo op (IWF, geen notitie) en herinner me die ook als "likeureus".
OP WFNN eergisteren de Glendronach 12yo geproefd die was ook lekker vol maar voor mijn smaak veel te (tannine-) droog.
....hier achter me op de plank staat wel de "15yo, 40% 100% Matured in Sherry Casks"... nog gesloten... hopelijk is die niet te droog... ik houd wel van sherry...
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Piet schreef:....hier achter me op de plank staat wel de "15yo, 40% 100% Matured in Sherry Casks"... nog gesloten... hopelijk is die niet te droog... ik houd wel van sherry...
Dat zou dan deze fles zijn:
http://www.whiskybase.com/whiskies.php? ... skyid=3164
Ook een goede dram, maar mijn voorkeur gaat naar de Revival, die is intenser, voller en die extra alcohol geeft net dat beetje extra body...
0 x
Zojuist deze geproeft uit een sample tube.
Bijgaand een copy-paste uit mijn eerste 'echte' tasting note en rating:
COLOUR
Mooie volle amber
NOSE
Zoet, overduidelijke sherry rijping, rozijnen, iets maltig
PALATE
Smaak vergelijkbaar met de neus, licht fruitig (sinaasappel), toetsen van noten op het eind
FINISH
Vrij lange afdronk in lijn met smaakprofiel
Zeker geen verkeerde whisky
Hier zal ik in de toekomst wellicht een flesje van aanschaffen
Totale score 79/100
Bijgaand een copy-paste uit mijn eerste 'echte' tasting note en rating:
COLOUR
Mooie volle amber
NOSE
Zoet, overduidelijke sherry rijping, rozijnen, iets maltig
PALATE
Smaak vergelijkbaar met de neus, licht fruitig (sinaasappel), toetsen van noten op het eind
FINISH
Vrij lange afdronk in lijn met smaakprofiel
Zeker geen verkeerde whisky
Hier zal ik in de toekomst wellicht een flesje van aanschaffenTotale score 79/100
0 x
-
Bruich-lad
- Actief lid

Voor mij is dit de whisky die me weer heeft laten begrijpen waarom de Speyside zo'n belangrijk gebied is en dat peat en zilt niet de enige manieren zijn om krachtig te worden. Doet denken aan de Macallen van een aantal jaar geleden, maar wint het voor mij zeer ruim van de huidige versies. Daarnaast ook zeer betaalbaar.
Ik ga binnenkort de 12 bestellen van Glendronach en hoop dat hij maar half in de buurt komt.
Aangezien ik eigenlijk nooit met punten heb gewerkt wordt dit maar de benchmark... met 87 punten.
Ik ga binnenkort de 12 bestellen van Glendronach en hoop dat hij maar half in de buurt komt.
Aangezien ik eigenlijk nooit met punten heb gewerkt wordt dit maar de benchmark... met 87 punten.
0 x
gadeweerd schreef:Dat zou dan deze fles zijn:
http://www.whiskybase.com/whiskies.php? ... skyid=3164
Ook een goede dram, maar mijn voorkeur gaat naar de Revival, die is intenser, voller en die extra alcohol geeft net dat beetje extra body...
Ah, zie deze nu pas. Dat is tie inderdaad.
Gisteren de 15yo Revival binnengekregen dus die komt snel aan de beurt.
0 x
Een prima dram maar toch niet waarop ik gerekend/gehoopt had, na alle positieve berichten (wellicht té hoge verwachting).
Sinaasappel, chocola, maar ik vind de stopverf/lijnolie té overheersend in neus en smaak. Daardoor komt er betrekkelijk weinig anders naar de oppervlakte.
Smaak is vol, rond en opwekkend, ietsje zilt maar het had wel wat minder bitter gemogen qua smaak zowel als qua afdronk, die gemiddeld tot vrij lang is.
Ik score deze op 85. Ik zit er nu mee achter het scherm dus ik moet hem wellicht wat meer tijd gunnen. Ik heb er al wel een paar op (al "werkende") en de té uitgesproken (overheersende) geur valt me telkens weer op. Dat haal ik niet uit een Oloroso.
Sinaasappel, chocola, maar ik vind de stopverf/lijnolie té overheersend in neus en smaak. Daardoor komt er betrekkelijk weinig anders naar de oppervlakte.
Smaak is vol, rond en opwekkend, ietsje zilt maar het had wel wat minder bitter gemogen qua smaak zowel als qua afdronk, die gemiddeld tot vrij lang is.
Ik score deze op 85. Ik zit er nu mee achter het scherm dus ik moet hem wellicht wat meer tijd gunnen. Ik heb er al wel een paar op (al "werkende") en de té uitgesproken (overheersende) geur valt me telkens weer op. Dat haal ik niet uit een Oloroso.
0 x
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”