To the point: ik zie het ook niet zo rooskleurig in voor (een groot aantal kleinere) onafhankelijke bottelaars.
Er zullen altijd wel vaten te koop zijn, maar de topvaten....I doubt it.
Dus eerder geneigd om 'contra' te stemmen.
Poll: IB's de Heilige Graal of een uitgezongen lied?
Re: Independents Day
macoffringa schreef:Wat wel speelt momenteel is dat er veel te veel onafhankelijke bottelaars en bottelaartjes op de markt komen. Dat maakt de spoeling dunner en dunner.(..........)
PS op 6 oktober komt mijn nieuwste botteling op de markt - een 11 jaar oude Auchentoshan in de Zwolle-serie. Reserveren kan bij Eric Bartels
Hmmmmmm ja.....
0 x
-
WhiteMonkey
- Top bijdrager

Re: Poll: IB's de Heilige Graal of een uitgezongen lied?
Ik heb tegengestemd, niet zozeer vanwege het feit dat ik geen toegevoegde waarde in het bestaan van de IB's zie. (want zoals gezegd geven ze de mogelijkheid om een uniek kijkje te krijgen van een bepaald vat op een vaak hoger alcohol percentage. En zoals gezegd zijn er dan ook veel pareltjes te vinden).
Alleen in vergelijking met een aantal jaar geleden lijken de onafhankelijke bottelingen qua prijs een segment opgeschoven te zijn, en zijn er qua prijsstelling bijna geen onafhankelijke bottelingen die kunnen concurreren met de instapmodellen van de officiele bottelingen.
Daarnaast zijn ook de officiele bottelingen nu vaker beschikbaar op een hoger alcoholpercentage en zijn er meer cask strenght edities bijkomen.
Aan de onderkant van de markt zijn voor mij de officiele bottelingen vaak interessanter omdat ze voor minder geld wellicht niet hetzelfde maar toch wel redelijk vergelijkbare producten kunnen bieden als onafhankellijke bottelingen.
Alleen in vergelijking met een aantal jaar geleden lijken de onafhankelijke bottelingen qua prijs een segment opgeschoven te zijn, en zijn er qua prijsstelling bijna geen onafhankelijke bottelingen die kunnen concurreren met de instapmodellen van de officiele bottelingen.
Daarnaast zijn ook de officiele bottelingen nu vaker beschikbaar op een hoger alcoholpercentage en zijn er meer cask strenght edities bijkomen.
Aan de onderkant van de markt zijn voor mij de officiele bottelingen vaak interessanter omdat ze voor minder geld wellicht niet hetzelfde maar toch wel redelijk vergelijkbare producten kunnen bieden als onafhankellijke bottelingen.
0 x
De uitslag van deze poll wordt besproken in de recente WhiskyPassion, nummer 4 2012 op pagina 55.
Er staat een aantal commentaren van forumleden: WhiteMonkey, Sqat 'N Oats, Piet, Soundwave en Renefatdude.
Er staat een aantal commentaren van forumleden: WhiteMonkey, Sqat 'N Oats, Piet, Soundwave en Renefatdude.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

Leuk! Is het blad trouwens ook gewoon ergens te bestellen? Ik kan het niet echt terugvinden op de website namelijk.
0 x
Soundwave schreef:Leuk! Is het blad trouwens ook gewoon ergens te bestellen? Ik kan het niet echt terugvinden op de website namelijk.
Ik heb de vraag even bij de baas aldaar neergelegd:
Los blad is via mij te bestellen onder vermelding van welk nummer men zoekt. Mailtje naar ronald@whiskypassion.nl
Abonnement kan gewoon via de site (of mail naar mij) onder het kopje abonnementen (Red: via bladenbox.nl )
Ronald Zwartepoorte
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
- macoffringa
- Whiskyschrijver

www.whiskypassion.nl en een behoorlijke lijst slijters die het blad verkopen
0 x
- Squat 'N Oats
- Senior

Piet schreef:De uitslag van deze poll wordt besproken in de recente WhiskyPassion, nummer 4 2012 op pagina 55.
Oh de ijdelheid, de ijdelheid, ik heb een exemplaar gekocht

0 x
ééntje maar? Niets voor het nageslacht en de familiearchieven? 
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”