Ik heb nog een halve fles. Zuinig op zijn, want hij is uitverkocht (edit: bij van Wees zelf, er zweven hier en daar nog wat flessen rond)
Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Gisteren de oude (cask #911) en nieuwe (cask #1767) versie van de Bunnahabhain 2001 46% The Ultimate blind naast elkaar gezet. Beiden lekker, maar ik vond #911 er boven uit steken met meer échte sherry-invloed waar de nieuwe botteling meer een algemeen soort fruitigheid en plakkerige zoetigheid heeft opgepikt (Het zou me niks verbazen als het eerste vat een minder zoete soort sherry heeft bevat). Bij beiden is het geniaal hoe het karakter van de distillery duidelijk aanwezig blijft...
Ik heb nog een halve fles. Zuinig op zijn, want hij is uitverkocht (edit: bij van Wees zelf, er zweven hier en daar nog wat flessen rond)
Laatst gewijzigd door Matti op 29 Sep 2012, 13:48, 2 keer totaal gewijzigd.
0 x
Matthijs, whiskynerd.
Die Bunnahabhain van van Wees (#911) is (sorry, was) inderdaad een prijs/kwaliteitsklapper. De ratings op whiskybase zijn echter wat schraal. Maar goed, als je kijkt naar de Clynelish van VBT#2 zeggen getalletjes ook niet alles.
Edit: shoplinks op whiskybase verwijzen nog naar niet-uitverkochte productpagina's.
Gisteren heb ik maar weer eens een Exclusive Malts Macduff (uit 2000, vat 5800) ingeschonken. Prima whisky. Dikke zoete sherry (fruitgebakjes met slagroom) lekker kruidige afdronk en ook mooi meegenomen: nauwelijks zwavel.
Edit: shoplinks op whiskybase verwijzen nog naar niet-uitverkochte productpagina's.
Gisteren heb ik maar weer eens een Exclusive Malts Macduff (uit 2000, vat 5800) ingeschonken. Prima whisky. Dikke zoete sherry (fruitgebakjes met slagroom) lekker kruidige afdronk en ook mooi meegenomen: nauwelijks zwavel.
0 x
turfsmurf schreef:Die Bunnahabhain van van Wees (#911) is (sorry, was) inderdaad een prijs/kwaliteitsklapper. De ratings op whiskybase zijn echter wat schraal. Maar goed, als je kijkt naar de Clynelish van VBT#2 zeggen getalletjes ook niet alles.
Ik heb mijn tekst aangepast, hij is op bij van Wees maar is af en toe nog op voorraad in de retail.
Die whiskybase-score is idd typisch, hij wordt in mijn omgeving consequent zeer goed beoordeeld (ik zet hem zelf hoog in de 80, dicht bij de 90 punten). Mijn (kleine) huisslijter heeft in zijn eentje meer dan 10% van de oplage verkocht, voornamelijk aan mensen die eerst 1 fles kochten en een paar dagen later terugkwamen voor nog twee flessen
0 x
Matthijs, whiskynerd.
turfsmurf schreef:Edit: shoplinks op whiskybase verwijzen nog naar niet-uitverkochte productpagina's.
Soms, ja. Er zijn echter heel veel links + prijzen van shops die helemaal niet meer kunnen leveren. Daar kom ik in de komende dagen nog uitgebreid op terug.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
-
liefmans
- Senior

een glencadam 10y om de mond naar whisky te zetten (en mezelf te testen) en nu het volgende blind sample
0 x
Sample 2 van de VBT, Laphroaig PX en nu Ardbeg 10
0 x
-
liefmans
- Senior

benriach 1983 voor atsa morris, straks nog wat anders lekkers uit de sample doos halen
0 x
Zit momenteel aan de Buffalo trace van 40%.
Lekkere whiskey erg zoet qua honing en uiteraard de vanille en lekkere bourbon smaak.
Niet altijd trek in bourbon maar heb er af en toe echt trek in.
Moet wel zeggen dat als je hem vergelijkt me de Four Roses single barrel dat ie geen partij is.
Maar ja de single barrel is dan ook cask strenght natuurlijk.
Lekkere whiskey erg zoet qua honing en uiteraard de vanille en lekkere bourbon smaak.
Niet altijd trek in bourbon maar heb er af en toe echt trek in.
Moet wel zeggen dat als je hem vergelijkt me de Four Roses single barrel dat ie geen partij is.
Maar ja de single barrel is dan ook cask strenght natuurlijk.
0 x
Net een Ancnoc 12y en een Talisker 10y op.
0 x
Deze middag volgend lekkers geproefd op de Vroenhovense Whiskyfeesten:
-Springbank CV, 46%
-Compass Box, Flaming Hart, 48,9% (2012)
-The Wild Geese 4th Centennial Limited Edition, 43%
-Caperdonich 17 yo, CS 59,4% (festival botteling Bams)
-------------------------
--------------------------
-Springbank CV, 46%
-Compass Box, Flaming Hart, 48,9% (2012)
-The Wild Geese 4th Centennial Limited Edition, 43%
-Caperdonich 17 yo, CS 59,4% (festival botteling Bams)
-------------------------
--------------------------
0 x
Matti schreef:Gisteren de oude (cask #911) en nieuwe (cask #1767) versie van de Bunnahabhain 2001 46% The Ultimate blind naast elkaar gezet. Beiden lekker, maar ik vond #911 er boven uit steken met meer échte sherry-invloed waar de nieuwe botteling meer een algemeen soort fruitigheid en plakkerige zoetigheid heeft opgepikt (Het zou me niks verbazen als het eerste vat een minder zoete soort sherry heeft bevat). Bij beiden is het geniaal hoe het karakter van de distillery duidelijk aanwezig blijft...
Hey Matthijs, ik denk dat je ze(die Bunna's van TUS 2001 46%) hier nog wel te pakken zou kunnen krijgen
René
0 x
Vanmiddag mogen proeven:
- Arran Devil punch bowl'
- Thosop handwritten label 1999 Cooley peated
- Glendronach 1993 #536 19 yo Olorosso
- Clynelish 1971/2006 DC Platinum
- Benriach 1976
Geen verkeerde range
- Arran Devil punch bowl'
- Thosop handwritten label 1999 Cooley peated
- Glendronach 1993 #536 19 yo Olorosso
- Clynelish 1971/2006 DC Platinum
- Benriach 1976
Geen verkeerde range

0 x
Ik loop echt achter met het proeven van samples. Een aantal blijven ook staan omdat ik het 'zonde' vind ze te proeven (iets voor Rare Whisky-gewoontes / rituelen...
Zo zit ik nu aan een sample, al enige tijd geleden gekregen van Edwin: een Mystery Dram, 43%, > 20yo malt. @Edwin: ik laat wel weten als ik wil weten wat het was; eerst lekker genieten!
Wel iets eigenaardigs in de neus. Eigenaardig, omdat ik het nog niet eerder in een whisky rook: frikandel speciaal / curry
Ik hou er wel van hoor
Zo zit ik nu aan een sample, al enige tijd geleden gekregen van Edwin: een Mystery Dram, 43%, > 20yo malt. @Edwin: ik laat wel weten als ik wil weten wat het was; eerst lekker genieten!
Wel iets eigenaardigs in de neus. Eigenaardig, omdat ik het nog niet eerder in een whisky rook: frikandel speciaal / curry
Ik hou er wel van hoor

Laatst gewijzigd door JayDie op 02 Okt 2012, 08:34, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
een thamdu Van wees, in ieder geval een heel erg lekkere neus
en goed van smaak ook! Al heeft ie wel heel wat water nodig
Staan nu op het programma, de nieuwe Flaming Heart, de Cooley thosop en als afsluiter de Bowmore 2002 van Wees CS.
en goed van smaak ook! Al heeft ie wel heel wat water nodig
Staan nu op het programma, de nieuwe Flaming Heart, de Cooley thosop en als afsluiter de Bowmore 2002 van Wees CS.
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”