Johnnie Walker serie (Red - Black - Green - Gold - Blue,..)

Alles dat niet onder single malt (bovenstaand) valt maar wel Schots is.
ElwinB
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Johnnie Walker serie (Red - Black - Green - Gold - Blue,

Ongelezen berichtdoor ElwinB » 20 Jun 2012, 13:33

Op de weblog Whisky For Everyone staat een leuke recensie van de 2 nieuwe Johnnie Walker's: de Gold Label Reserve en de Platinum Label. Leuk artikel :goedgedaan

http://whiskyforeveryone.blogspot.nl/20 ... label.html
0 x
Afbeelding

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 20 Jun 2012, 13:44

ElwinB schreef:Op de weblog Whisky For Everyone staat een leuke recensie van de 2 nieuwe Johnnie Walker's: de Gold Label Reserve en de Platinum Label. Leuk artikel :goedgedaan

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat deze blogger niet helemaal objectief is, maar ik kan het mis hebben natuurlijk :) Ik mis voornamelijk de volgens mij grootste reden om de Gold (en vooral de Green) Label te schrappen: de stijgende marktprijzen van de gebruikte single malts.
Laatst gewijzigd door Matti op 20 Jun 2012, 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Matthijs, whiskynerd.

ElwinB
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor ElwinB » 20 Jun 2012, 13:46

Matti schreef:
ElwinB schreef:Op de weblog Whisky For Everyone staat een leuke recensie van de 2 nieuwe Johnnie Walker's: de Gold Label Reserve en de Platinum Label. Leuk artikel :goedgedaan

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat deze blogger niet helemaal objectief is, maar ik kan het mis hebben natuurlijk :)

Omdat 'ie zo positief is over de nieuwe Walkers? Of om een andere reden? Zou kunnen hoor, zo heb ik er nog niet tegenaan gekeken. Ik ben wel nieuwsgierig geraakt i.i.g. :D
0 x
Afbeelding

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 23 Jun 2012, 01:49

Gisteravond na het eten bij een restaurant vroeg mijn vrouw zonder medeweten van mij of ze een goede whisky voor mij hadden. Vervolgens kreeg ik iets waarvan ze benieuwd waren wat ik er van vond. (vrouwlief denkt namelijk dat ik een kenner ben, wat wat mij betreft nog wel een paar jaar langer gaat duren). Ik moest meteen denken aan een gewone Blacklabel, maar het had wat rokerigs wat mij deed denken aan een Talisker waardoor dat mijn gok werd. Bleek het de Double Black te zijn. Geen onsmakelijke whisky trouwens en ik was vrij trots dat ik er zo dichtbij zat. Grootste teleurstelling echter was wel dat ze met zo iets aan komen pappen als zijnde hun beste whisky. Toen ik nog even naar binnenliep zag ik vervolgens dat van de 15 whiskys geen één een single malt was!!!
Misschien wat offtopic, maar moest het ergens kwijt.
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 23 Jun 2012, 08:58

Soundwave schreef:... dat van de 15 whisky's geen één een single malt was!!!
Misschien wat offtopic, maar moest het ergens kwijt.

Als liefhebber is het bijna onvoorstelbaar en zou je inderdaad zo maar vergeten dat Malt whiskies en zeker Single Malts maar verantwoordelijk zijn voor enkele procenten van de whisky consumptie.... en whisky ook maar enkele procenten vormt van de gedistilleerde dranken (kan zo snel de getallen niet vinden).

We hebben inderdaad een specifiek onderwerp maar ja het gaat ook over Johnnie Walker (net waar je de focus wilt leggen): Whisky in een restaurant
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Valon
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Valon » 23 Jun 2012, 09:31

Zo stond ik van de week in de rij. Een mevrouw uit India die even vijf 'blue label' afrekent á 175,- per stuk. Je had haar moeten zien, maar met name moeten horen. Helemaal euforisch. En dat alles om indruk te kunnen maken op alles en iedereen in India. Statussymbool -> dan kun je niet met een single malt aan komen zetten. Leg aan zulke personen maar eens uit dat een single malt ook goed is...
0 x

André
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor André » 29 Jun 2012, 21:24

platinum klinkt natuurlijk nog luxer dan gold. dus stiekum zal het flesje als het op de markt komt ook wel een paar knaken duurder worden. terwijl is je de dingen objectief zou bekijken, het opgebouwd wordt uit iets mindere (gestegen) malts.
Weet iemand trouwens ook wanneer green verdwijnt en platinum en de nieuwe gold verschijnen?

maar is die dame die die flessen blue label kocht nog wel goed bezig in de wereld van status?
als je in whiskyetc het stuk van ian buxton leest over de nieuwe lijn van dalmore.
vanaf 20 jaar oud en vanaf 2500 euro, dan wordt status naar een iets hogere kostenpost gestuurd. :bigsmile
0 x
Afbeelding

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 29 Jun 2012, 22:04

André schreef:platinum klinkt natuurlijk nog luxer dan gold. dus stiekum zal het flesje als het op de markt komt ook wel een paar knaken duurder worden. terwijl is je de dingen objectief zou bekijken, het opgebouwd wordt uit iets mindere (gestegen) malts.
Weet iemand trouwens ook wanneer green verdwijnt en platinum en de nieuwe gold verschijnen?

maar is die dame die die flessen blue label kocht nog wel goed bezig in de wereld van status?
als je in whiskyetc het stuk van ian buxton leest over de nieuwe lijn van dalmore.
vanaf 20 jaar oud en vanaf 2500 euro, dan wordt status naar een iets hogere kostenpost gestuurd. :bigsmile

Ik geloof dat het al in de komende maanden uitgefaseerd wordt, oftewel waarschijnlijk wordt wat er nog is gedistribueerd en hangt het ervan af of het nog ergens in de winkel ligt. In de VS gaan ze nog iets langer door en in Taiwan blijven ze hem nog verkopen.

Die naam en faam van Blue Label is zo absurd groot, daar kan geen marketingtruuk van Dalmore tegenop tenzij bekende hip hop artiesten het ineens spontaan gaan drinken en over gaan rappen. Deze week nog weer toevallig met een leek over whisky aan de praat geraakt en één van de eerste vragen was weer of ik Blue Label had. Toen ik nee zei, kreeg ik ook nog eens een blik alsof ik dan geen 'echte' whiskydrinker kon zijn. Snel overgestapt op een ander onderwerp ;)
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 30 Jun 2012, 09:04

André schreef:Weet iemand trouwens ook wanneer green verdwijnt en platinum en de nieuwe gold verschijnen?

Ik las er in de nieuwste Whisky Etc. Magazine 2/2012 een stukje over. Gold wordt vervangen door Gold Reserve Label, de green door Platinum label. Gold Reserve Label zal rond de 40 euro gaan kosten en de Platinum rond de 75 euro.

Ze zullen overigens niet uit de handel gaan, maar langzaam uitverkocht raken...
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

tomzev
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor tomzev » 30 Jun 2012, 13:46

JayDie schreef:
André schreef:Weet iemand trouwens ook wanneer green verdwijnt en platinum en de nieuwe gold verschijnen?

Ik las er in de nieuwste Whisky Etc. Magazine 2/2012 een stukje over. Gold wordt vervangen door Gold Reserve Label, de green door Platinum label. Gold Reserve Label zal rond de 40 euro gaan kosten en de Platinum rond de 75 euro.

Ze zullen overigens niet uit de handel gaan, maar langzaam uitverkocht raken...

de leeftijden worden van de flessen afgehaald....
0 x

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 30 Jun 2012, 13:54

Om even heel sarcastisch te doen: ze maken de kwaliteit lager en de prijs hoger...
0 x
Matthijs, whiskynerd.

André
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor André » 01 Jul 2012, 00:10

kwaliteit zal dan idd afnemen.
Maar het lijkt er op de het oude groen het nieuwe goud wordt en het oude goud, het nieuwe platina. dit zal voorals voor de nieuwe goud een goede verkooptruc zijn. omdat de onoplettende drinker zich het oude goud herinnert van rond de 50 e en dus geconfronteerd wordt met op het oog dezelfde voor een tientje minder.
Overigens zag ik ze vandaag beiden bij de Gall staan. Dus mijn vraag van gister is beantwoord.
0 x
Afbeelding

Valon
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Valon » 02 Jul 2012, 11:51

Op Schiphol zag ik gisteren de Green niet meer en verder stond de volledige nieuwe range er al.

Kortom, daar zijn de oude varianten er al uit. In ieder geval in 1 winkel...

Matti schreef:Om even heel sarcastisch te doen: ze maken de kwaliteit lager en de prijs hoger...

Er komt een dag dat het tegen zich gaat keren. Al zal dat nog wel een lange tijd duren.

Overigens eergisteren een tasting van hun range gehad. Ik moet zeggen dat van de huidige focus range de platinum de lekkerste is. De Blue Label heb ik eigenlijk nooit als fascinerend kunnen beschouwen.

Maar om het nou te kopen...
0 x

ElwinB
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor ElwinB » 02 Jul 2012, 16:07

Bij Gall&Gall zijn de twee nieuwe JW'ers in de aanbieding: inclusief airmileskorting betaal je nu 29,99 voor de Gold Reserve en 59,99 voor de Platinum Label.
0 x
Afbeelding

ea teasse
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor ea teasse » 16 Sep 2012, 21:49

Ik heb sinds kort de Johnnie Walker Swing in de kast staan. Iemand daar al ervaring mee?
0 x
Afbeelding

Terug naar “Overige Schotse Whisky”