Highland Park - Thor

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Piet
Moderator
Moderator

Re: Highland Park - Thor

Ongelezen berichtdoor Piet » 27 Mei 2012, 19:19

Sietseus schreef:En nog een typfoutje: Highland Park is een Orkney Single Malt Whisky, geen Highland :)

........
Piet schreef:Ai Sietse, typfoutje, wat heet 8-)

Dat Highland Park een Orkney Single Malt Whisky is, en geen Highland, daarover zijn de meningen verdeeld, althans dat het niet "gewoon" Higlands zou zijn (en bovendien "what's in a name? )

Uit Scotch whisky regulations and guidance (SWA):

8. Locality and regional geographical indications
8.1 Regulation 10 covers the use of locality and regional names.
It has long been customary to sell Single Malt Scotch Whiskies accompanied by a locality or regional geographical name to indicate where they were distilled. In order to protect and promote these names, the SWR define the five major traditional locality and regional geographical indications,
which are “Highland”, “Lowland”, “Speyside”, “Islay” and “Campbeltown”. These names may be used on labels and packaging, preceding the compulsory category description, if the Scotch Whisky has been wholly distilled in the relevant locality or region, i.e. a Single Malt Scotch Whisky distilled in the Speyside region may be described on the label and carton as “Speyside Single Malt Scotch Whisky” (the words to appear in exactly that order). The names may also appear separately from the category description as long as they are no more prominent than that description.

8.2 The boundaries of the five protected localities and regions are set out in Regulation 10. Schedule 3
explains where Regulation 10(1) does not apply.
8.3 It should be noted that:-
- although only the five traditional localities and regions have been defined and protected in the SWR, it is still permitted to use, in exactly the same way, another Scottish locality or regional name as long as the Scotch Whisky was entirely distilled in that place. For example, Single Malt Scotch Whiskies distilled in Orkney may be sold described as “Orkney Single Malt Scotch Whisky” (with the words appearing in exactly that order) .
- Speyside falls within the borders of the Highland region and therefore Scotch Whiskies distilled in the Speyside area may either be described as “Highland” or as “Speyside”.
- it is illegal to use a locality or regional geographical name in relation to a Scotch Whisky which has not been distilled in the locality or region in question. There are, however, certain exceptions to this rule -

.... en zo voort ....
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Heidi
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor Heidi » 06 Jun 2012, 20:42

Ik heb hem een prominent plaatsje gegeven in mijn kast met de andere whisky's.
Ben wel heeeeel benieuwd hoe die smaakt (lijkt me erg lekker) maar voorlopig hou ik het nog even bij kijken :gnif
0 x

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 06 Jun 2012, 20:53

Weet je wat mij nou mede tegenhoudt bij whiskey in een dergelijke verpakking. Ik vind het zo mooi dat ik het niet wil wegstoppen in mijn kast, maar tegelijkertijd wil ik het ook niet open en bloot boven op een dressoir zetten waardoor het (in mijn woonkamer althans) erg veel blootgesteld wordt aan licht. Of overschat ik nu de invloed van licht?
Van mij mag het in een simpelere verpakking als dat de prijs met €10 zou drukken bijvoorbeeld.
0 x

GJR
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor GJR » 06 Jun 2012, 21:18

Soundwave schreef:Weet je wat mij nou mede tegenhoudt bij whiskey in een dergelijke verpakking. Ik vind het zo mooi dat ik het niet wil wegstoppen in mijn kast, maar tegelijkertijd wil ik het ook niet open en bloot boven op een dressoir zetten waardoor het (in mijn woonkamer althans) erg veel blootgesteld wordt aan licht. Of overschat ik nu de invloed van licht?
Van mij mag het in een simpelere verpakking als dat de prijs met €10 zou drukken bijvoorbeeld.

De verpakking is voor mij helemaal niet van belang (alleen leuk meegenomen), heb wel eens ergens een berekening gezien (weet niet meer waar) dat de verpakking en de marketing bij de Thor de prijs met 30 GBP heeft verhoogd. Naar mijn mening een goede whisky (zie mijn blog voor een review) maar veels en veels te duur!
0 x
Mijn huidige collectie: Afbeelding...... en.... Mijn Whiskyblog en ook op twitter : GJR71

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 06 Jun 2012, 22:36

GJR schreef:
Soundwave schreef:Weet je wat mij nou mede tegenhoudt bij whiskey in een dergelijke verpakking. Ik vind het zo mooi dat ik het niet wil wegstoppen in mijn kast, maar tegelijkertijd wil ik het ook niet open en bloot boven op een dressoir zetten waardoor het (in mijn woonkamer althans) erg veel blootgesteld wordt aan licht. Of overschat ik nu de invloed van licht?

De verpakking is voor mij helemaal niet van belang (alleen leuk meegenomen), heb wel eens ergens een berekening gezien (weet niet meer waar) dat de verpakking en de marketing bij de Thor de prijs met 30 GBP heeft verhoogd. Naar mijn mening een goede whisky (zie mijn blog voor een review) maar veels en veels te duur!

pffff als 25% van de prijs in de verpakking zit vind ik dat echt doodzonde, al geef ik toe dat ik er toch ook best gevoelig voor kan zijn. Het oog wil tenslotte ook wat, maar zóveel invloed op mijn beleving zal het toch niet hebben...
0 x

ea teasse
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor ea teasse » 07 Jun 2012, 21:34

Ik hou enorm van het Highland Park profiel. Heb een 7 of 8 tal expressies staan. Maar zulke grappen, daar doe ik liever niet aan mee. Als ik een sample te pakken krijg proef ik hem graag, maar 150 euro geven aan deze Thor met het meest nutteloze omhulsel? Nee bedankt.
0 x
Afbeelding

Miss_Jline
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Miss_Jline » 15 Jun 2012, 18:00

Wij komen zojuist terug van de Makro en daar heb ik de Thor zien staan.
De fles zelf vind ik helemaal niet bijzonder en eerlijk gezegd vind ik de houten doos niet echt mooi.
De prijs verbaasde me wel: 130,85 euro incl BTW.
Dus als je een fles wilt hebben en een Makro pas hebt, dan zou ik zeggen..... grijp je kans.

Greetz,
Jacqueline
0 x

whiskybar
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor whiskybar » 15 Jun 2012, 19:50

Bij Drankdozijn.nl kost de HP Thor 125 euro, geen pasje nodig.
0 x

QPO-80-03
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor QPO-80-03 » 15 Jun 2012, 19:58

Genialiteit grenst aan waanzin......

125 is leuk, maar je mot wel in totaal 12 flessen van alles en nog wat kopen anders is de prijs toch niet van toepassing....

Ze heten toch......dozijn?

Is de makro toch leuker.. Enuh zo'n pasje is a. Zo geregeld en b.er zijn vast en zeker mensen in je nabije omgeving die er een hebben.

Nb heb je hem niet en woon je in de omgeving van rotterdam.... Dan spreken we wel even af :Proost
:Party
Nieuwe slogan, samen kopen verbroedert YES
Laatst gewijzigd door QPO-80-03 op 15 Jun 2012, 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Iemand zei ooit eens tegen mij: "Blijven lachen, het kan altijd erger."
Ik lachte, wat denk je...... het werd erger!!!

Miss_Jline
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Miss_Jline » 15 Jun 2012, 20:01

Daar komen volgens mij ook nog verzendkosten bij, dus dan kom je op hetzelfde uit.

Greetz,
Jacqueline.
0 x

QPO-80-03
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor QPO-80-03 » 15 Jun 2012, 20:03

Mrs, Jacq :respect
:schotland :jazzybass :hoedaf
0 x
Iemand zei ooit eens tegen mij: "Blijven lachen, het kan altijd erger."
Ik lachte, wat denk je...... het werd erger!!!

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor totalatool » 15 Jun 2012, 20:04

Tenzij je er inderdaad een dozijn koopt, dan is verzending gratis. ;)
0 x
Afbeelding

whiskybar
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor whiskybar » 15 Jun 2012, 20:26

Doe ik regelamtig, altijd wat in huis (en in mijn glas)
0 x

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 15 Jul 2012, 00:54

Zojuist wat geproefd uit een sampleflesje en moet zeggen dat ik hem toch wel erg lekker vind. Wat mij betreft typisch een HP, waar ik in veel reviews lees dat mensen toch vooral veel verschillen noemen vergeleken met bijvoorbeeld de 18yo. Het is jammer dat ik mijn sample van de 30yo van Scott's Selection inmiddels op heb want daar had hij wat mij betreft ook best naast kunnen staan. Desondanks zou ik hem nog steeds niet kopen. Dan liever nog een 18yo.
Overigens is het grappig om nu de eerste paar pagina's van dit topic nog eens door te lezen. Mensen die het hebben over uitverkocht, schaarste, handel op Marktplaats, etc. Ik zie hem inmiddels bij elke Gall & Gall en andere drankwinkels staan en ook al regelmatig met korting. Zou bijna denken dat ze hem aan de straatstenen niet kwijtraken. De leek geeft denk ik liever niet zoveel geld uit als ze een whisky voor zichzelf of als kado kopen en de liefhebbers lijken (als je een beetje op verschillende fora's en websites kijkt) deze en masse links te laten liggen vanwege de prijs/vermeende kwaliteit/leeftijd verhouding.
0 x

Japie Krekel
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Japie Krekel » 15 Aug 2012, 14:06

Uit de nieuwsbrief van Highland Park augustus

Following the recent launch of Thor, the first edition of Highland Park's stunning Valhalla Collection, we have been awarded the first ever Spirit Design Masters Award at The Spirits Business 2012 Awards.
Bijlagen
Highland Park Nieuwsbrief augustus Thor.pdf
(143.71 KiB) 64 keer gedownload
0 x
Afbeelding

"Slechte whisky bestaat niet; alleen goede whisky en nog betere whisky"

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”