Toch opvallend om te zien dat sommige mensen een Bourbon absoluut niet kunnen waarderen. Is op zich niets mis mee, want het blijft een kwestie van smaak. Wat al ergens genoemd is: blijkbaar een gevalletje 'love it or hate it'
HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-2 (15 apr)
Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-2 (15 apr)
Zelfs met mijn onervaren neus wist ik meteen dat dit een Bourbon was. Heb nu een aantal bourbons geproefd en/of in de kast staan: dit kan niet missen. Zo een herkenbare neus. Maar ja, welke dan? Door het redelijk zachte karakter kwam ik uit bij de JD Gentleman Jack, die ik een paar keer bij mijn vader gehad heb. We zullen zien vanavond. Deze ga ik sowieso -mits 'ie betaalbaar is- een keer aanschaffen!
Toch opvallend om te zien dat sommige mensen een Bourbon absoluut niet kunnen waarderen. Is op zich niets mis mee, want het blijft een kwestie van smaak. Wat al ergens genoemd is: blijkbaar een gevalletje 'love it or hate it'
Toch opvallend om te zien dat sommige mensen een Bourbon absoluut niet kunnen waarderen. Is op zich niets mis mee, want het blijft een kwestie van smaak. Wat al ergens genoemd is: blijkbaar een gevalletje 'love it or hate it'
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

- Berichten: 4882
- Lid geworden op: 13 Feb 2010, 11:08
Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-2 (15 apr)
Dit is geen JD, en zeker geen single barrel want die heb ik zelf al een aantal keren gekocht. Het is ook geen Four Roses single barrel, want die heb ik ook al gehad. Ik vind het in ieder geval grote brol. Afschuwelijk spul. Dit staat echt wel bovenaan mijn S.H.I.T. list. Ik heb tot vorige week nog niet zo'n gore whisky gedronken.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
- edwinedje
- Forum goeroe

- Berichten: 2737
- Lid geworden op: 10 Jan 2012, 10:05
- Locatie: Zaandam
- Contact:
Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-2 (15 apr)
Piet schreef:Yapi schreef:BWhisky schreef:Wanneer volgt de bekendmaking precies?
ergens vanavond.
Bij nummer-1 kwam de discussie min of meer tot stilstand ná de ontmaskering (er staan nu zelfs nog open vragen!).
Daarom stelde ik al voor om de bekendmaking op te schuiven naar achteren in plaats van de inlever tijd naar voren
0 x
/ Mijn Website met mijn Distillery VisitsIk wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}
Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}
Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-2 (15 apr)
edwinedje schreef:Daarom stelde ik al voor om de bekendmaking op te schuiven naar achteren in plaats van de inlever tijd naar voren
inlever tijd naar voren ... heeft vooral te maken met het feit dat Bart op Maandag moet werken en Zondag avond nog wat kan doen. En dat geldt, zo te zien aan de activiteit van gisterenavond, veel velen (de meesten?).
En het kan ook alle twee ... up-to Bart... maar ja er zijn ook héél ongeduldige panelleden ... blijft nog even aftasten.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-2 (15 apr)
Piet schreef:edwinedje schreef:Daarom stelde ik al voor om de bekendmaking op te schuiven naar achteren in plaats van de inlever tijd naar voren
inlever tijd naar voren ... heeft vooral te maken met het feit dat Bart op Maandag moet werken en Zondag avond nog wat kan doen. En dat geldt, zo te zien aan de activiteit van gisterenavond, veel velen (de meesten?).
En het kan ook alle twee ... up-to Bart... maar ja er zijn ook héél ongeduldige panelleden ... blijft nog even aftasten.
je zou natuurlijk altijd zaterdagavond inlevertijd kunnen doen, en de zondag een ganse dag discussiëren, en de maandag ontknoping?
0 x
- edwinedje
- Forum goeroe

- Berichten: 2737
- Lid geworden op: 10 Jan 2012, 10:05
- Locatie: Zaandam
- Contact:
Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-2 (15 apr)
Piet schreef:heeft vooral te maken met het feit dat Bart op Maandag moet werken
Dat dat misschien als organisator van de tasting (Yapi = Bart = ?) anders ligt kan ik begrijpen, maar ik moet ook maandag werken (en dinsdag en woensdag en donderdag en vrijdag
En als weekend drinker wordt het er niet makkelijker op als de dealine nog vroeger gezet worden.
Persoonlijk heb ik er niets op tegen om de onthulling te doen op de zaterdag na de inleverdatum van de zondag er voor.
Dat geeft iedereen een hele week om te discusieren. (Niet iedereen heeft de luxe zoals ik op om kantoor even een berichtje te typen). Nu "moet" het allemaal op zondag waarbij misschien andere mensen weer familie verplichtingen hebben.
En voor diegene die niet kunnen wachten moeten dan maar even terug denken aan hun jeugd....want oh wat duurde het toch lang tot aan je verjaardag/sinterklaas/kerst/oud&niew/krokus-/herfst-/grote vakantie..... maar uiteindelijk kwam het toch.

But eeniewee, het is de show van Yapi...
0 x
/ Mijn Website met mijn Distillery VisitsIk wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}
Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}
- edwinedje
- Forum goeroe

- Berichten: 2737
- Lid geworden op: 10 Jan 2012, 10:05
- Locatie: Zaandam
- Contact:
Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-2 (15 apr)
Yapi schreef:je zou natuurlijk altijd zaterdagavond inlevertijd kunnen doen, en de zondag een ganse dag discussiëren, en de maandag ontknoping?
Oi, dan had ik gisteren al aan sample 3 moeten beginnen om komende zaterdag een tweede sessie te kunnen doen
Misschien een idee om bij een volgende Tasting hier van te voren over te bomen, dan kan iedereen zijn actie & verwachtings patroon hierop instellen. (Algemene observatie, niets ten nadele van Yapi)
Keep up the good work Yapi...
0 x
/ Mijn Website met mijn Distillery VisitsIk wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}
Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}
Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-2 (15 apr)
johan brugge schreef:Dit is geen JD, en zeker geen single barrel want die heb ik zelf al een aantal keren gekocht. Het is ook geen Four Roses single barrel, want die heb ik ook al gehad. Ik vind het in ieder geval grote brol. Afschuwelijk spul. Dit staat echt wel bovenaan mijn S.H.I.T. list. Ik heb tot vorige week nog niet zo'n gore whisky gedronken.
Dat is inmiddels wel duidelijk Johan, je hoeft het niet keer op keer te herhalen
0 x
Matthijs, whiskynerd.
Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-2 (15 apr)
Hoe kan ik hier aan meedoen of wordt je er voor uitgenodigt.
Gr. erhak uit Hardenberg
Gr. erhak uit Hardenberg
0 x
Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-2 (15 apr)
erhak schreef:Hoe kan ik hier aan meedoen of wordt je er voor uitgenodigd.
Gr. erhak uit Hardenberg
Er is een oproep gedaan voor: 1 - Interesse (dmv een poll ) en 2 - Inschrijving.
Dus het is een kwestie van volgen wat er in deze rubriek gebeurt.
Inschrijving was in dit geval beperkt tot 28 personen en die waren er vrij snel.
Nu wordt er een sample per week geproefd (zijn er 6 + 1 extra), dus loopt dit nog tot 13 mei .. en er na. (HetWhiskyforum - Virtuele blind tasting-1: Algemene info).
Het is even afwachten wanneer er een volgende volgt. Dit is de eerste VBT maar zo te zien gaan er meer volgen.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
-
johan brugge
- Forum goeroe

- Berichten: 4882
- Lid geworden op: 13 Feb 2010, 11:08
Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-2 (15 apr)
Het ging mij eigenlijk meer over het feit dat er sommigen zijn die suggereren dat dit een JD of een Four Roses zou zijn. Mij zou het niet verbazen indien dit een grain whisky zou zijn gerijpt of gefinished op een bourbon vat. Of zelfs de door velen verguisde Edradour.
En tja, dat ik nu twee keer heb gezegd dat ik hem echt niet goed vond ... Waar het hart van vol is loopt de mond van over. Ik durf het tenminste openlijk zeggen.
En tja, dat ik nu twee keer heb gezegd dat ik hem echt niet goed vond ... Waar het hart van vol is loopt de mond van over. Ik durf het tenminste openlijk zeggen.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-2 (15 apr)
Mij zou het ook niet verbazen als het een hele goede jenever is.... ben er vaker ingetrapt.
0 x
-
Renefatdude
- Actief lid

- Berichten: 82
- Lid geworden op: 22 Nov 2011, 10:30
Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-2 (15 apr)
johan brugge schreef:Het ging mij eigenlijk meer over het feit dat er sommigen zijn die suggereren dat dit een JD of een Four Roses zou zijn. Mij zou het niet verbazen indien dit een grain whisky zou zijn gerijpt of gefinished op een bourbon vat. Of zelfs de door velen verguisde Edradour.
En tja, dat ik nu twee keer heb gezegd dat ik hem echt niet goed vond ... Waar het hart van vol is loopt de mond van over. Ik durf het tenminste openlijk zeggen.
Volgens mij zit er rogge in, weet niet of dat bij grain whisky/genever ook zo is?
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

- Berichten: 4882
- Lid geworden op: 13 Feb 2010, 11:08
Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-2 (15 apr)
Over Rye whiskey kan ik me niet uitspreken. Dat heb ik nog niet gehad. Een goede jenever? Misschien. Ik heb een paar jaar terug eens een Fillliers vintage jenever gekocht. Die rook ook verschrikkelijk naar bourbon, maar in de smaak kon je toch afleiden dat dit geen whisky was. Al was de nuance toch maar redelijk subtiel. Naargelang de fles leeg raakte werd het dan weer wel overduidelijk dat dit een jenever was, maar in het begin had ik ook het gevoel een bourbon in mijn glas te hebben.
Bij dit sample had ik echt de overtuiging iets bizar te proeven, zoals bv geparfumeerde zeep.
Bij dit sample had ik echt de overtuiging iets bizar te proeven, zoals bv geparfumeerde zeep.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-2 (15 apr)
johan brugge schreef:Over Rye whiskey kan ik me niet uitspreken. Dat heb ik nog niet gehad. Een goede jenever? Misschien. Ik heb een paar jaar terug eens een Fillliers vintage jenever gekocht. Die rook ook verschrikkelijk naar bourbon, maar in de smaak kon je toch afleiden dat dit geen whisky was. Al was de nuance toch maar redelijk subtiel. Naargelang de fles leeg raakte werd het dan weer wel overduidelijk dat dit een jenever was, maar in het begin had ik ook het gevoel een bourbon in mijn glas te hebben.
Bij dit sample had ik echt de overtuiging iets bizar te proeven, zoals bv geparfumeerde zeep.
Huh, maar zo bizar was het toch helemaal niet? Ik ben wel redelijk verbaasd over je uitgesproken mening over deze whisky. Ik vond hem vooral zacht smaken eigenlijk, en wat mij betreft een typische Bourbon. Niets mis mee. Apart dat jij het zó anders ervaren hebt als menigeen hier. Al maakt dat het er alleen maar leuker op

0 x
Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-1”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten



